חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מהעבר להווה

 

לכנס מורשת מודיעין הגיעו עשרות אורחים שהשתתפו בדיונים בנושאי גבעת התיתורה והאתר הארכיאולוגי אום אל עומדאן  

 

כמו בכל שנה גם השנה קיימה העירייה את כנס מורשת מודיעין  ה-9 כנס ע"ש פרופ’ יאיר פרג ז"ל. לכנס שנערך ביום במרכז הרב-תחומי ביום ראשון הגיעו כמאה אורחים מהעיר ומחוצה לה ובהם אנשי אקדמיה וחוקרים, סגן ראש העיר יו"ר ועדת שימור אתרים בעירייה, אילן בן סעדון, חבר המועצה שלמה פסי, מנהלת המרכז הרב תחומי ד"ר אורנה מגר ותושבים רבים.

הכנס נפתח בדברי ברכה של סגן ראש העיר אילן בן סעדון שסיפר על המשמעות הייחודית של החג עבור העיר ותושביה. לאחר מכן התקיימו במרכז הרב תחומי שלושה מושבים שעסקו בנושא מודיעין בימים ההם בזמן הזה. המושב ראשון עסק בנושא תגליות היסטוריות בסביבת מודיעין. וכלל הרצאות של ההיסטוריון, זהר ברעם, והרצאה של אברהם טנדלר מרשות העתיקות שסיפר לנוכחים על מערת בית הבד שנחשפה בסמוך לפארק ענבה.

המושב שני עסק בחידושים בחקר תולדות החשמונאים בהשתתפות פרופסור יהושע שוורץ, אהרון טבגר מנהל מדרשת גופנא ואחרים. את החלק העיוני סיים המושב השלישי שעסק פעילות ארכיאולוגית במודיעין וסביבתה, בדיון בהשתתפות ד"ר עפר שיאון וד"ר שלומית וקסר מרשות העתיקות, ד"ר אלון שביט מנכ"ל מכון ישראלי לארכאולוגיה ואחרים.

בתום המושבים יצאו כל הנוכחים לסיור מודרך בגבעת התיתורה. בתום הסיור נסעו כולם לאתר הארכיאולוגי אום אל עומדאן, הסמוך לשכונת מוריה כידוע בעת הקמת העיר נחשפו שרידים השייכים ליישוב מתקופת הבית השני. בתום הסיור באתר נערך טקס מרגש בבית הכנסת העתיק כאשר לאחר 2000 שנים נערך במקום טקס הדלקת נרות חנוכה במעמד רב העיר, הרב דוד לאו וסגן ראש העיר אילן בן סעדון.

סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה לשימור אתרים, אילן בן סעדון אמר בכנס: "אנחנו נמצאים במעין מרוץ שליחים. על כל אחד מאיתנו מוטל התפקיד להעביר את הלפיד לדורות הבאים. גם הכנס הוא חלק מהשאיפה שלנו להעביר הלאה את העבר הכה מפואר שקיים בעיר. שפע האתרים הארכיאולוגים, העבר ההיסטורי, השבילים, אוצרות הטבע והחי המקיפים את העיר, יוצרים מכלול ייחודי שיכול להוות מוקד משיכה תיירותי פנימי וחיצוני רב עוצמה. מוטלת עלינו המשימה להביא להעלאת המודעות והחשיבות שמאחורי ההיסטוריה והמורשת של העיר ולהפוך את מודיעין לאתר תיירות גדול."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות