חיפוש

 

 
לדף הבית >>     לוסי רבין, נטורופתיה - תזונה טבעית, אשדוד >>

מה הקשר בין תזונה בריאה למניעת מחלות

 

תזונה נכונה היא אבן היסוד בבריאות האישה. לנשים צרכים תזונתיים מיוחדים, המשתנים בהתאם לשינויים הורמונליים המתרחשים בגופן עקב היריון, וסת, הנקה וגיל המעבר וגם התפתחות של מחלות ידועות כמו אוסטאופורוסיס, אי איזון בלוטת התריס, סינדרום מטבולי.

 

נשים רבות חיות חיים עסוקים כל כך עד שאינן מקפידות לטפח את עצמן ולדאוג לבריאותן. בעבורם, כנשים, לתזונה נכונה חשיבות מכרעת.

נשים מביאות חיים לעולם, תומכות בבני זוג, מטפלות בהורים מבוגרים ונוסף על כך רוצות גם להתפתח, לצמוח ולהגשים חלומות

ארגוני הבריאות השונים חוזרים ומדווחים כי שכיחות מקרי הסרטן בחברה המערבית רק עולה בכל שנה. ככל הנראה לסגנון החיים המערבי והמלחיץ, בשילוב הרגלי התזונה הנהוגים בחברת השפע של היום, יש מקום מרכזי בהתהוות מחלות הסרטן השונות.

 בין גורמי סיכון מרכזיים: גיל, עישון, קרינת השמש, נגיפים וחיידקים שונים, נטייה משפחתית, נשאיות של גן לסרטן, השמנה, שימוש בהורמונים ותרופות, חשיפה לכימיקלים וצריכה של רכיבים מסרטנים (כמו אסבסט, צבעי מאכל וחומרים משמרים) ועוד.

לשם כך נחוצות לכולנו נשים וגברים בריאות ואנרגיה – ואת אלה אפשר להשיג בהקפדה על תזונה בריאה ונכונה

חשוב לאכול בזמנים קבועים, ולא לאכול שעתיים לפני השינה.

חשוב להקפיד  על שתייה מרובה.

חשוב להקדיש ארבעים דקות שלוש פעמים בשבוע לספורט

כמו הליכה, רכיבה על אופניים או אימון משקלות.

חשוב לנהל את הסטרס ולהקפיד לשינה טובה

חשוב לקחת החלטה ברורה שהבריאות זה המשאב החשוב ביותר לחיים שמחים ומעושרים ובשם כך חייבים להחליט להשקיע באורח חיים בריא .

קו ההגנה הראשוני של הגוף נגד רדיקליים חופשיים הם חומרים נוגדי חמצון הנקראים אנטי-אוקסידנטים. חומרים אלו מסוגלים לנטרל רדיקלים חופשיים תוך כדי שהם מתחמצנים בעצמם ואינם יוצרים רדיקלים חופשיים חדשים.

את האנטי-אוקסידנטים בגוף יש להשלים מזונות, ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא שהם אנטי- אוקסידנטים התורמים להגנה אנטי סרטנית יומיומית. מוצאים אותם בעיקר בצמחים שונים ובפירות ובירקות שלהם צבעים שונים.

מקור הצבע בצמחים הם הפיטוכימיקלים, שלהם יש השפעה מיטיבה על גוף האדם: פעילות נוגדת חמצון, ניקוי רעלים, מניעת סרטן, איזון דלקתיות, עידוד מערכת החיסון ועוד.

אילו פיטוכימיקלים מומלץ לשלב בתזונה היומיומית של האדם?

 קרוטנואידים, משפחה של רכיבים מסיסי שומן, אנטי-אוקסידנטים בעלי גוון אדום-כתום-צהוב. נוגדי חמצון חזקים ביותר. חיוניים לבריאות העור, לחיזוק מערכת החיסון ולמניעה של סרטן. הקרוטנואידים המפורסמים ביותר הם הבטא-קרוטן, לוטאין, זאקסנטין, רטינול (ויטמין A) וליקופן.

מזונות המכילים קרוטנואידים: בטטות, תרד, גזר, דלעת, פפאיה, מלון, לפת, כרוב, מנגו, ברוקולי, שן הארי, עגבניות, אבטיח, מנגו, שסק, פלפל כתום, גרגיר נחלים, פרחי קלנדולה ועוד.

פלבונואידים

הם מצויים בעיקר בפירות וירקות, שם תפקידם להגן על הפרי מפני חימצון. רכיבים אלו הם בעלי השפעה אנטי דלקתית, אנטי אלרגית, אנטי ויראלית ואנטי סרטנית (קרצינוגנית). תת קבוצה של הפלבונואידים הם הקוורציטין, הברומלין והאנטוציאנידינים.

מזונות המכילים פלבונואידים: קוורציטין (ותרכובות גופרית) קיים בעיקר בבצל. ברומלין נמצא באננס ואנטוציאנידינים בפירות וירקות סגולים ואדומים: רימונים, אוכמניות, דומדמניות, ענבים סגולים, פטל, תותים, חציל, כרוב סגול, סלק ועוד.

שיטאקי וכורכום: הוכחו כאנטי סרטניים

קיימים רכיבים נוספים בעלי פוטנציאל אנטי סרטני ידוע ונחקר.

הראשונה היא פטריית השיטאקי הניתנת לצריכה במרקים ובסלטים. השני הוא הכורכום, שהגיע השנה לחזית המחקר הרפואי. 

  • פטריית שיטאקי: זוהי פטריית מאכל השייכת למשפחת הנקבוביים (Polyporaceae). מקורה של הפיטרייה באסיה. היא ידועה בשימוש רפואי שכיח טווח ביפן ובסין. הפיטרייה מכילה רכיבים רבי עוצמה שלהם השפעה אנטי סרטנית, אנטי זיהומית ואנטי דלקתית. שימושה העיקרי של הפטרייה הינו במניעת סרטן, שיקום חיסוני, טיפול בתשישות ועייפות, תמיכה בכבד ובמצבים דלקתיים.

  • כורכום (Curcuma longa): צמח ממשפחת הזנגביליים שמקורו באסיה. משמש כתבלין וכצמח מרפא כאחד. טוב לשימוש במצבים דלקתיים (משכך כאב ונוגד דלקת) וכן לטיפול במצבים אחרים כגון: גזים וכאב בטן, כאבים שונים, אסטמה וסרטן. בתקופה האחרונה, בעקבות מחקרים רפואיים המשלבים מינון טיפולי של כורכום עם כימותרפיה, עולה קרנו של הכורכום כנוגד סרטן והמגמה היא לשלב את הכורכום כחלק מהטיפול הקונבנציונלי.

אני מזמינה אתכם לוובינר שנדבר על חוסר איזון בגוף ואיך דרך ניקור רעלים אפשר לעשות צעדים משמעותיים להחזיר את האיזון לגוף

 לוסי רבין- נטורופתית  ND

 מדריכת איוורדה ומאמנת לאורח חיים בריא על בסיס ידע של נטורופתיה ותזונה טבעית

 
יש לכם עוד שאלות ללוסי רבין, נטורופתית ותזונה טבעית? כנסו!
0585430092

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות