חיפוש

 

 
פורום המומחים mcity
facebook שתף את פורום המומחים בפייסבוק   whatsapp

 

נושא ההודעה
שואל
התמודדות עם שגיאות כתיב
רחל

התמודדות עם שגיאות כתיב

יעל ערב נעים, בני בן 10. ילד חכם ונבון, קורא הרבה אבל יש לו שגיאות כתיב. ניסינו לעבוד על זה בבית אבל זה לא הלך. מה את מציעה לעשות? האם כדאי לעשות לו אבחון או לפנות להוראה מתקנת? תודה
התמודדות עם שגיאות כתיב
הרחב

שלום רחל, תודה רבה על השאלה החשובה.

 האם לבנך יש רק שגיאות כתיב או גם קשיים נוספים בקריאה או בכתיבה? (לדוגמא האם הוא קורא קריאה שאינה מדויקת או בקצב איטי מדי? האם הוא מבין את הנקרא?)
בנוסף, האם בכתיבה יש קשיים נוספים מעבר לשגיאות כתיב? (למשל האם הוא אוחז את העיפרון בצורה תקינה, מקפיד על רווחים בין מילים, כותב את האותיות כראוי?)

חשוב לשים לב אילו סוגי שגיאות כתיב יש והאם הן משפיעות על קריאות הכתב.

אם ישנם קשיים בכתיבה בהיבט הדיוק (שגיאות כתיב) מומלץ בהחלט לפנות להוראה מותאמת. בקליניקה שלי במפגש הראשון נערכת בדיקה לה אני קוראת "מיני אבחון, במסגרתה אני ממפה את סוגי השגיאות ובהתאם לכך מקנה אסטרטגיות למידה מתאימות.

כמובן, שניתן לבצע אבחון דידקטי מלא בו יבדקו כל ההיבטים הקוגנטיביים והאקדמיים. לאבחון מומלץ לפנות במידה שאת מרגישה שישנם קשיים נוספים בתפקודי הלמידה, שכדאי לערוך בירור מקיף לגביהם ולבחון את המקור להם.

מקווה שסייעתי לך בתשובתי,
בברכה,
יעל רן - מומחית לאבחון ליקויי למידה והוראה מותאמת.

0507219033

הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

 
 
 
 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות