האם יש קשר בין רגש לעסק
כותבת המאמר הינה מומחית באימון עיסקי. מעניקה חוויית אימון משולבת: רגשית, מנטלית ועסקית, תוך ליווי מקיף ויסודי חידוד היכולות המנטליות, יצירת ביטחון עצמי, ועמידה מול קהל. עד כמה הרגש משפיע על העסק?
התשובה היא פשוטה: כן
מחקרים רבים הראו שרוב ההחלטות שלנו בחיים הן רגשיות, נכון, יש שיגידו שעסק חייב להיות שכלתני, אנליטי אך האמת היא איפשהו באמצע.
והשאלה שכל בעל עסק צריך לשאול, כמה הרגש משפיע על ההחלטות העסקיות?
איך אפשר לתת יותר מקום להחלטה שכלתנית, מאשר החלטה רגשית, וזה כבר תלוי באדם עצמו.
יש עסקים הפועלים מתוך אינטואיציה והם מצליחים, ויש כאלו שפחות,
יש כאלו שפעלו שכלתנית והצליחו ויש כאלו שפעלו כך ונכשלו.
מנקודות מבט אישית שלי, השילוב של השניים, כשהם במינונים נכונים, הוא המפתח להצלחת עסק.
למרבית האנשים יש סיפור, סיפור כלשהו שמשפיע על ההחלטות שלהם, שיח פנימי תת מודע שמפעיל אותם, וזה בא לידי ביטוי בתוך העסק, ככל שנלמד להכיר את הסיפור ואת החולשות שלנו בסיפור הזה, נדע לעבוד איתם נכון יותר לטובת הצלחת העסק.
הרגשות משפיעים במגוון תחומים בעסק:
תפיסת העבודה ומוטיבציה: רגשות חיוביים כגון שביעות רצון, התרגשות והתלהבות עלולים להוביל לרמות גבוהות יותר של מוטיבציה והתמדה בעבודה. להפך, רגשות של עצבות, דיכאון או אי-נוחות עשויים להוביל לנמוך מתמידות ותפיסת עבודה פחות חיובית.
יצירתיות וחדשנות: רגשות חיוביים ורוח קבוצתית יכולים לעודד יצירתיות וחדשנות בעסק. עובדים שמרגישים מובילים ומעוררי חשק לחשוב מחוץ לקופסה עשויים להביא לרעיונות חדשים ולפתרונות יצירתיים לבעיות.
יחסי לקוחות: אנשים שומעים / רואים רגשות גם באופן בלתי מילולי, והדבר משליך ישירות על הקשר שבין הלקוחות לעסק. שירות לקוחות יעיל וידידותי עשוי לגרום לרמה גבוהה יותר של שביעות רצון יצירת אמון ונאמנות לעסק.
החלטות עסקיות: כאשר החלטות מתקבלות מתוך רגשות חיוביים של מקבל ההחלטה ומתוך עוצמה וביטחון, סביר להניח שההחלטה תהיה הרבה יותר נכונה ואפקטיבית ותעשה מתוך שיקול דעת.
בניגוד למקרים שבהם מקבל ההחלטה, מקבל אותה מתוך תחושות פסימיות, הישרדותיות, אלו הן ההחלטות הפחות מוצלחות, ובכלל יש המלצה שאומרת, אם אתה ביום רע, אל תחליט שום החלטה – תחליט שלא להחליט, לפעמים העננים מסתירים את התשובה הפשוטה.
מערכות יחסים בעסק: רגשות כמו קשרים בני ידידות, או חריגות בין עובדים עלולים להשפיע על רמת השיתוף פעולה והיכולת הפונקציונלית של הצוות.
ואם מדברים על ארגונים גדולים:
מדיניות ארגונית ותרבות ארגונית: רגשות והתנהגויות בכל הרמות בארגון, החל מרמת ההנהלה ועד רמת העובד, יכולים ליצור תרבות רגשית חיובית או שלילית שתשפיע על כלל הארגון ועל תהליכי קבלת ההחלטות, מערכות היחסים בתוך הארגון יקבעו אם העסק יתרומם או יפול.
לסיכום, הרגשות משפיעים על העסק באופן מרכזי, ולכן חשוב להתייחס אליהם כגורמים משמעותיים בתהליכי קבלת ההחלטות והניהול בעסק.
יש לכם עוד שאלות לאיריס לביא - אימון עיסקי? כנסו!
Is360.lavi@gmail.com 050-6775989