חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הצילום שבלב

 

השבוע התקיים מפגש סיום מרגש לפרוייקט :”הצילום שבלב” בשיתוף מחלקת ביטחון קהילתי ומנדלת הלב . הצילום שבלב הינה תוכנית שנבנתה עבור בני נוער ממשפחות בהן אחד מבני משפחתם מתמודד עם מחלת הסרטן , התוכנית נועדה ללמד את הנוער להשתמש בצילום סמארטפון ככלי להבעה רגשית ולפתח את המפגשים לשיח רגשי ומעצים המאפשר תמיכה בנערים. 

 

 הצילום שבלב

השבוע התקיים מפגש סיום מרגש לפרוייקט :"הצילום שבלב" בשיתוף מחלקת ביטחון קהילתי ומנדלת הלב .

הצילום שבלב הינה תוכנית שנבנתה עבור בני נוער ממשפחות בהן אחד מבני משפחתם מתמודד עם מחלת הסרטן , התוכנית נועדה ללמד את הנוער להשתמש בצילום סמארטפון ככלי להבעה רגשית ולפתח את המפגשים לשיח רגשי ומעצים המאפשר תמיכה בנערים. המפגשים התקיימו במועדון "הקפה" השייך לאגף חברה נוער וצעירים..

לאחר תהליך של מספר חודשים הסדנה הסתיימה בתערוכה מרגשת שבה הוצגו תמונות שצולמו על ידי הנערים  במשך הסדנא, הנערים הציגו בפני האורחים את יצירותיהם וסיפרו על החוויה בסדנא.

חשיבותה של התוכנית מהווה פרק חשוב מאוד בחיי הילדים ומהווה עבורם אוזן קשבת והכלה ולכן הוחלט כי הקבוצה תמשיך לפעול ברבדים אחרים בשיתוף המחלקה לבטחון קהילתי ומנדלת הלב.

בין האורחים נכחו סגן ראש העיר מר אילן יאיר בן-סעדון, גב’ מיטל אשור מנהלת מחלקת בטחון קהילתי ומר שוקי אלקלעי יו"ר מנדלת הלב שבירכו על העשייה המבורכת בפעילות זו.

בני הנוער המשתתפים בפרוייקט קיבלו תעודת הערכה על השתתפותם בפרוייקט זה, דבר שגרם להתרגשות רבה בקרב ההורים והמשתתפים.

צוריה דרייזין מנחת הסדנא  ואור עלימה רכזת פרויקטים ברשות לביטחון קהילתי מספרות על ה"צילום שבלב" : זו הייתה אחת החוויות המדהימות והמרגשות שליווינו את הקבוצה הזו, בני הנוער לא ויתרו והתמידו והגיעו למרות  הקושי בדבר התוצרים של בני הנוער היו מדהימים ומעצימים.. הצילום שבלב היווה עבור הנערים בית חם ומכיל ובאמצעות סדנת הפוטותרפיה הצלחנו לגעת  בכל אחת ואחד מהם ונגלו סיפורים שונים ומעניינים , נחשפנו להרגשתם הפנימית ולהעצמתם דרך הצילום.

הפרויקט הוקם בעקבות החלמתה של רכזת הפרוייקטים במחלקה אור עלימה ועל חשיבתה על תמיכת בני המשפחה בשעת משבר בריאותי בבית מתוך נסיונה האישי.

תגובה אילן בן סעדון:

אני מברך את הנערים והנערות שהשתתפו בסדנת פותוטרפיה – "הצילום שבלב"

התערוכה שקיימנו בתום הסדנא מציגה את התהליך שעברו המשתתפים במהלך המפגשים.
השיטה מבוססת על יסודות הפותוטרפיה – טיפול באמצעות צילום ושמה דגש על החוויה אותה עובר המתנסה כצלם – השימוש במצלמה, האינטראקציה עם הסביבה, האובייקט הצילומי, בחירת הנושאים לצילום, פרשנות התוצאות ועוד. נעשה שימוש בכלי הצילום בכדי להעביר את המשתתפים תהליך בו הוא בוחן סוגיות אישיות וחברתיות שונות: מודעות עצמית, יחסים עם הסביבה, מודעות חברתית, יכולות הבעה רגשית ועוד.

עבור הנערים הייתה זו חוויה חד פעמית. ליהנות מפגישה שבועית תוך כדי שהם מניחים את שגרת היום יום בצד. וליהנות מהדברים הפשוטים ביותר הקיימים בסביבתם ולתעד אותם.

בעיני ההישג הגדול ביותר הוא, שהנערים למדו מהסדנא כי ישנן זוויות שונות לראות את העולם ודרכים רבות לבטא את עצמם.

הזדמנות מצויינת להודות לאור עלימה יוזמת הפרוייקט ואת ארגון עמותת הלב על פי שרותי הפעולה המצויינים, להורים על הזכות שנתנו לנו להכיר את ילדיהם מקרוב ובעיקר לנערים שהצליחו לרגש.

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות