חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

כנס רפורמה ברישוי עסקים

 

לראשונה התקיים כנס עם בעלי עסקים מקומיים שהציג בפניהם את ההקלות המשמעותיות בעקבות הרפורמה

 

 לראשונה, התקיים בעיר כנס רפורמה ברישוי עסקים, בעקבות תיקון 34 לחוק, בהובלתה של מנהל המחלקה לרישוי עסקים בעירייה, מרים דהאן. בכנס השתתפו ראש העיר, חיים ביבס, ראש רשות רישוי עסקים, חיים בלאיש, מנהלת אגף בכיר רישוי עסקים משרד הפנים, חווה מונדרוביץ’, יו"ר הוועדה הבינמשרדית ברישוי עסקים, אשר גרנר וכמובן, בעלי עסקים מקומיים, יזמים, אדריכלים, מנהלי מרכזים מסחריים ומנהלי רשתות שיווק גדולות בעיר.

מטרת הכנס הייתה להביא לידיעת בעלי העסקים את השינויים בחוק ולחשוף אותם בדבר ההקלות השונות, הזכויות שלהם והתנאים הנדרשים לצורך קבלת רישיון עסק. תיקונו של החוק הוא תוצר של רפורמה בהובלת משרד הפנים, משרד הממשלה ומרכז השלטון המקומי והיא נועדה להקל על עסקים קטנים ובינוניים בהליך הרישוי שנחשב מסורבל. כעת, עם הרפורמה הליך הרישוי התקצר משמעותית וכשני שליש מבעלי העסקים, יקבלו את רישיון העסק בהליך מזורז על סמך תצהיר באתר העירייה. עוד במסגרת הרפורמה, יוארך תוקפם של רישיונות העסקים. כך למשל, מסעדות ובתי קפה יקבלו רישיון לעשר שנים במקום שלוש בלבד, פאבים יקבלו רישיון לחמש שנים במקום שנה ומספרות ומכוני יופי, יקבלו לעשר שנים במקום חמש שנים.

ניתן להתרשם באתר העירייה מעיקרי הרפורמה ומשמעותם.

ראש העיר, חיים ביבס: "הצבנו לנו למטרה למשוך כמה שיותר עסקים לעיר ואנו גאים בפיתוח האדיר של אזורי התעסוקה והמלאכה והביקוש הרב שיש להם מצד יזמים ועסקים, קטנים וגדולים. הרפורמה ברישוי עסקים, היא נדבך נוסף בהקלות הנחוצות למען העסקים ואנו נמשיך לפעול למענם, כי בסופו של דבר זהו אינטרס של כולנו שהעסקים ישגשגו, שתהיה צמיחה ותחרות בין בעלי עסקים."

שחר מי און, מחזיק תיק קידום עסקים: "בשנים האחרונות נעשו בעירייה צעדים גדולים בסיוע ליזמים ולעסקים. כמחזיק התיק, אנחנו לא רק מדברים אלא גם עושים. קמפיין לקנות ליד הבית, שנתמך בשילוט קבע ליד כל מרכז מסחרי, קבוצות נטוורקינג, ירידי עסקים כשבקרוב ייערך עוד יריד ויש עוד המון רעיונות. אין ספק שהמיקום האטרקטיבי של העיר ומרכז העיר הנבנה, מהווים מוקד משיכה. אנחנו רצים למרחקים ארוכים ומתכננים הלאה. זאת רק ההתחלה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות