שאלות המפתח בקידום עסקי הן שאלות מרכזיות שמטרתן לסייע בפיתוח ובקידום העסק. הן מכוונות להבנת הסביבה העסקית והפנימית של העסק, לזיהוי האתגרים וההזדמנויות, ולתכנון את האסטרטגיה המתאימה לשם השגת המטרות העסקיות. כמה משאלות המפתח הן:
- מהי המטרה העיקרית של העסק?
- מהם היתרונות והחסרונות של העסק ביחס למתחרים שלו?
- מהם הלקוחות המטרה של העסק ומהם צרכיהם העיקריים?
- מהם הערכים העיקריים של העסק וכיצד הוא מקדם אותם?
- אילו אפשרויות נוספות לשיפור הפרסום והשיווק של העסק קיימות?
- מהן האסטרטגיות המתאימות להגדלת הלקוחות והכניסות לשוק?
- מהן השווקים והתחומים החדשים שבהם ניתן לפתח את העסק?
- אילו שירותים או מוצרים נוספים ניתן לפתח כדי להשיג גיוס נוסף של לקוחות?
- מהם המשאבים הנדרשים לפיתוח וליישום של האסטרטגיה?
- מהם האינדיקטורים העיקריים למדידת ההצלחה של האסטרטגיה והקידום העסקי?
שאלות אלו, ביחד עם שאלות נוספות, עוזרות להבין את המציאות העסקית, לזהות את האתגרים וההזדמנויות, ולבנות אסטרטגיה עסקית מקיפה ויעילה.