חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין: פיילוט חדש של העירייה: ממשק דיגיטלי לעדכוני זמן אמת של התחבורה הציבורית

 

אגף טכנולוגיות, מחשוב ומערכות מידע בעירייה מתחיל בימים אלה פיילוט, שיהווה ממשק עירוני, שמטרתו לעדכן את תושבי העיר בזמן אמת, על מצב התחבורה הציבורית

 

הפיילוט אינו מקרי והוא עולה לאוויר כחודש לפני תחילת שנת הלימודים, על מנת לוודא כי הממשק אכן מעביר נתונים ברמה גבוהה ואיכותית.

לפני שנעדכן על החידוש המשמעותי שמביא עמו הממשק, צריך להבין את הרקע והמצב הקיים: עד כה, תושבים קיבלו את המידע על התחבורה הציבורית ממערכות מידע רבות שכוללות את משרד התחבורה, אפליקציות ותחנות אוטובוסים. מידע זה לא מסונכרן עם המצב האמיתי בשטח וללא התחשבות במצב התנועה. התוצאה הישירה היא קבלת מידע לא מהימן ופגיעה באיכות השירות ואמינות התחבורה הציבורית.

עם האתגרים הללו בחרו להתמודד בעירייה ולקחת את המושכות לידיהם, להעברת התמונה המדויקת ,ככל שניתן, של התחבורה הציבורית בזמן אמת. זאת באמצעות קריאת נתוני GPS של האוטובוסים בזמן אמת. נתונים אלו מוצגים באפליקציה אינטרנטית המעניקה מידע על הגעת קווים לתחנה נבחרת כולל מפה. בהמשך, תהיה גם אפשרות לקבל את המידע בלוחות מחוונים מבוססי BI (בדומה ללוחות מחוונים רבים באתר העירייה המשקפים לתושבים תמונת מצב קיימת בנושאים שונים). האפליקציה האינטרנטית הינה מותאמת מובייל וקלה לשימוש עבור התושבים, שיוכלו לסמן את מספר התחנה בה מעוניינים לקבל מידע על תחנה או קו מסוים, כולל אפשרויות סינון לפי מספר קו, קבלת מידע על אוטובוסים בדרך, איתור תחנה באמצעות GPS, פרטי תחנת אוטובוס ועוד. כאשר באגף טכנולוגיות, מחשוב ומערכות מידע מדגישים כי מבוצע ריענון נתונים אוטומטי בכל דקה, על מנת לספק את תמונת המצב הכי עדכנית ואמיתית שיש עבור התושבים.

אך לא רק שקיפות והעברת מידע מעודכן לתושבים. האפליקציה האינטרנטית תאפשר לעירייה לעבד את הנתונים המתקבלים בשטח, הפקת תובנות ובקרה שיסייעו מול משרד התחבורה האמון על התחבורה הציבורית להתייעלות ושיפור השירות.

זהו מהלך נוסף שמבצעת העירייה במסגרת מודל "עיר חכמה" להתייעלות טכנולוגית ושיפור השירות לתושבים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות