חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מתנות ’’פרידה’’ תחת חקירה

 

מעשי קונדס, נזק והשחתה, שבוצעו על ידי בוגרי י"ב בתיכון מכבים רעות ועירוני א’ הועברו לחקירת משטרת מודיעין. אתמול בבוקר כשנפתחו שערי בתי הספר לקראת יום הלימודים האחרון נתגלו "מתנות" הפרידה שהשאירו השכבות הבוגרות. בתיכון מכבים רעות קרקרו תרנגולים בחצר ונעקרו מעקות. בתיכון עירוני א’ נצבעו הקירות בגרפיטי ונעקר הפסל בכניסה לבית הספר

 

מספר לא ידוע של בוגרי שכבות י"ב בעירוני א’ ותיכון מכבים רעות שרצו להשאיר חותם עם סיום הלימודים יצטרכו מעתה להתמודד עם חקירת משטרה. כמיטב המסורת, עם סיום הלימודים, הגיעו חלקם של הבוגרים בלילה האחרון ללימודים, (יום ב’), לבתי הספר לבצע תעלולי פרידה. אלא שבעירייה לא מצאו את המעשים משעשעים והחליטו בשיתוף הנהלות התיכונים להחמיר ולערב את המשטרה.

בתיכון מכבים רעות כללו מעשי הקונדס אטימת כ-8 מנעולים בדבק, פירוק עשרות אבני ריצוף מחצר בית הספר ושימוש בהן לבניית קירות בחצר, ניסור מעקות המיועדים לתמיכה במדרגות וברמפות לנכים, צביעת חלונות, ריסוס גרפיטי, שחרור תרנגולים וברווזים בחצר בית הספר ואטימת דלת הכניסה הראשית לבית הספר, בקיר בנוי לבנים ומלט.

גם בתיכון עירוני א’ הפגינו מספר בוגרי שכבת י"ב יצירתיות אך לא חמורה כמו זו בתיכון מכבים רעות. ביום שלישי בבוקר מצאו בבבית הספר גרפיטי על קירות המבנה, קירות צבועים בצבעי גואש, נעקר הפסל שניצב בחזית בית הספר ונתלה בתוך אולם הכניסה ואת האמפי מילאו במים.

בתיכון ע"ש רבין נשמר השקט ולא נרשמו תעלולים בשעת לילה מאוחרת. אתמול בבוקר קיבלו בוגרי בית הספר את פני הבאים כשהם יושבים בחצר עם גיגיות מים בגדי ים ושמשיות מעמידים פנים שהם בים.

בתגובה נמסר מדוברות העירייה: "מעשי הוונדליזם שהתבצעו בתיכון מכבים רעות ובתיכון עירוני א’, אינם מעשי קונדס, אלא פעולת וונדליזם מכוונת ופגיעה ברכוש ציבורי. מעשים אלה אינם מתקבלים בחיוך, אלא בגינוי מוחלט של כלל מערכת החינוך העירונית ובטיפול ללא פשרות למציאת האשמים בהם".

שני התיכונים הגישו תלונות במשטרת מודיעין. הדוברות: "שני בתי הספר הגישו תלונה למשטרה. חוקרי המשטרה הגיעו הבוקר לבתי הספר וגבו עדויות. העירייה תשתף פעולה עם המשטרה למציאת האשמים, בשיתוף פעולה עם הצוות החינוכי, הנהגות ההורים, מועצות התלמידים ומועצת הנוער. לאחר הכניסה לבית הספר וגילוי מעשי הוונדליזם, התקיימה פעילות הסברתית חינוכית בכל הכיתות בנושא, על ידי מחנכות, רכזי שכבות ויועצות. בנוסף, התייעצו מנהלות בתי הספר עם הנהגות ההורים והתבצעו דיונים בחדרי המורים". עוד נמסר כי "העירייה תשקול את המשך הפעולה בנושא בימים הקרובים".

בעקבות האירועים ביטלה אתמול, מנהלת תיכון מכבים רעות את החזרות למסיבת הסיום וזומן כנס חירום של תלמידי שכבת י"ב שיתקיים היום (ד’) אחר הצהרים.

לדברי סגן מפקד משטרת מודיעין, רפ"ק דוד גרונין, אכן הוגשו שתי תלונות על מקרי ונדליזם בבתי הספר. משטרת מודיעין הקימה צוות חקירה מיוחד והחלה בטיפול מיידי בתלונות. לדבריו: "נשקיע את כל המאמצים שנוכל כדי להביא את מבצעי הוונדליזם לדין. גם אם זה ייקח חודשים. מדובר בעבירה בעלת אופי פלילי חמור".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות