חיפוש

 

 
פורום המומחים mcity
facebook שתף את פורום המומחים בפייסבוק   whatsapp

 

נושא ההודעה
שואל
מה כדאי לדעת על דרכי השיווק בפייסבוק?
טלי

מה כדאי לדעת על דרכי השיווק בפייסבוק?

אחת לכמה זמן מומלץ לעלות פוסט בנוגע לעסק בפייסבוק? בכמה קבוצות כדאי לשתף אותו?ואילו מילים מומלצות כדאי / לא כדאי לכלול בתוכו?
מה כדאי לדעת על דרכי השי...
הרחב

שלום טלי,

האמת היא שאין תשובה אחת נכונה לשאלתך. אחרי המון סדנאות והרצאות שחוויתי ממנטורים שונים ובעלי מקצוע מתחום השיווק, המסקנה האחת והקובעת בסופו של דבר אם הפרסום יעיל או לא היא ההתמדה - הנוכחות העסקית שלך בדיגיטל - בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין וכו'.

יש כאלה שיגידו שהנוסחה היא X פוסטים בשבוע ויש כאלה שיגידו שכל יום צריך להעלות כמה פוסטים... אבל כשמסתכלים על התמונה המלאה, הרעיון בשיווק איכותי ויעיל הוא להיות בתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

חלק מאנשי השיווק הדיגיטלי טוענים כי ההמלצה היא לשווק באופן שבו היית רוצה שישווקו לך - כלומר - מה את כצרכנית היית רוצה לקבל מנותני השירות השונים? האם כל הזמן לראות פרסומי מבצעים ומכירות? או אולי יותר טיפים או מאמרים שנותנים לך ערך כצרכנית? 

את כל אלה כדאי להכניס לשיקולים של פרסום פוסטים.

אני מאמינה באיזון - לתת גם ערך וגם למכור, או לפחות להניע לפעולה או אינטראקציה בפוסטים. 

כדאי לזכור שהפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות הן כאלה בדיוק - חברתיות. והמטרה שלהן היא לא מכירתית (רואים את זה בבירור עם ההגבלות שמטא (פייסבוק) מטילות על פרסומים, שינויים לרעה בחשיפה של דפים עסקיים ואף של קבוצות, לאחרונה... ולכן כדאי לאזן את המכירות ברשתות יחד עם נתינת ערך אמיתי. 

בנוסף - חשוב לזכור שהחשיפה של הפוסטים שלנו תלויה במידה רבה במעורבות שלנו בפוסטים של אחרים - האלגוריתם עובד כך שכשיש אינטראקציה שלך בפוסטים של אחרים, סביר להניח שהם ייחשפו לפוסטים שלך יותר מאחרים שלא עקבת אחריהם ו/או היית איתם באינטראקציה כלשהי (לייקים, הודעות, תגובות וכו') ולכן כדאי ומומלץ להיות פעילים (להגיב, לתת לייקים, לשתף וכו') מעבר לפרסום הפוסטים שלנו - גם בפרופילים פרטיים, בעסקיים וכן בקבוצות השונות. 

לגבי שאלתך על המילים המומלצות - אני לא מכירה כאלה. אני מאמינה שהשיווק שלנו צריך להיות אותנטי וכנה, לספר את הסיפור שלנו, להעלות סיפורים של לקוחות (כמובן ברגישות / בעילום שם בהתאם לצורך ולסיטואציות), לתת מידע בעל ערך ולא רק למכור. כן כדאי להימנע ממילים שעלולות להיות פוגעניות / קשורות לנושאים בהם יש מחלוקות (פוליטיקה, מין, אלימות וכו') כי שמעתי לא מעט מלקוחות וקולגות שהפוסטים ואף הפרופילים עצמם נוטרלו/נמחקו בעקבות מילים כאלו, גם אם הן לא היו בהקשר פוגעני היות ששוב - חוזרים לאלגוריתם האוטמטי ולו אין שיקולים שיש לבני אנוש - אז ממילים כאלו כן מומלץ להימנע. 

לסיכום - מזווית הראייה שלי כמעצבת גרפית שמסייעת ללקוחותיי לבלוט ברשתות החברתיות:
כדי לשווק בדיגיטל באופן יעיל, כדאי להתמיד בהעלאת פוסטים, לפי הקצב והתדירות שמתאימים לך, אבל להיות נוכחת. בקבוצות להגיב מהכובע המקצועי ולסייע לאחרים מבלי לפרסם במקומות בהם זה אסור לפי חוקי הקבוצה. לתת לגולשים/ות מעצמך מבלי להתרוקן ולהשאיר טעם טוב אחריך :) 

וכמובן - להיראות טוב - גם באיכות התוכן של הפוסטים וגם בנראות שלהם

בהצלחה ושיווק מהנה ויעיל!

יערה, דבש וצינמון - עיצוב גרפי

 

 

0523762990

הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

משרדי תיווך: בבואנו לקנות נכס חדש על מה כדאי להסתכל
אימון הכשרה מקצועית ליחידות החילוץ העירונית
יועצי קריירה: מה זה בשבילכם פוליטיקה ארגונית
רפורמת החשמל מגיעה למודיעין, רחובות וראשון לציון
 
 
 
 
 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות