חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

על רקע הימים החמים בשנה, עיריית ראשל”צ חילקה נוקרים לפקחים ולשוטרים

 

עיריית ראשון לציון חילקה נוקרים לניפוץ שמשות לפקחים בחברה לבטחון ושוטרי העיר לניפוץ חלון רכב במקרה של ילד שנשכח

 

פקחי החברה לבטחון ושוטרי הסיור הנמצאים בשטח הם לעיתים הראשונים להגיע לזירה בה נשכח ילד ברכב * בקיץ לפני שנתיים נשכח ילד בן ארבע בחניון חוף הים, למנהל אגף החופים בעירייה נדרשו ניסיונות רבים לנפץ את החלון באמצעות אבן "מאז אותו אירוע, יש לי נוקר קבוע בצרור המפתחות, זה מכשיר מציל חיים"

עיריית ראשון לציון חילקה נוקרים לניפוץ שמשות לפקחים בחברה לבטחון ושוטרי העיר. מהלך זה נרקם בשיתוף העירייה ותוכנית "בטרם" בעיר. ראש העירייה, דב צור, המשנה לראש העירייה, אייל מושיוב ומנהלת תוכנית "בטרם" ליאת עברי יעקובוב חילקו למעלה ממאה נוקרים לפקחי החברה לבטחון ולשוטרי העיר שבדרך כלל, הם הראשונים להגיע לזירה שבה נשכח ילד ברכב. על פי ארגון בטרם, בחודשי הקיץ החמים, טמפרטורת פנים ברכב סגור יכולה להגיע עד ל - 70 מעלות צלסיוס. מחקרים מראים כי חום קיצוני משפיע על תינוקות ופעוטות במהירות רבה יותר ובצורה חמורה יותר מאשר על מבוגרים מפאת ממדי הגוף הקטנים של הילדים. טמפרטורות הגוף שלהם עלולה לעלות במהירות הגדולה פי שלושה עד חמישה מהמהירות בה עולה טמפרטורת הגוף של מבוגר. לאור נתונים אלו מובן כי כל שנייה יכולה להיות קריטית ובמקרה זה נוקר יכול לנפץ שמשת רכב מהמכה הראשונה.

לעומת זאת, שימוש באלמנטים אחרים כמו אבן לניפוץ השמשה לא יהיה פשוט כל כך ויכול לדרוש כמה וכמה חבטות. יש לזכור כי שמשת רכב עשויה מזכוכית מחוסמת העמידה בפני ניפוץ, גם במקרה של זעזוע או מכה הגורמים לשבר, לעיתים קרובות ייווצר סדק בלבד ולא ניפוץ הזכוכית כולה. וכך היה בחודשי הקיץ לפני שנתיים- מנהל אגף החופים והאגמים בעירייה, אלי שוורצברג, קיבל טלפון מתושב שמדווח על ילד נעול ברכב בחניון החוף. שוורצברג כמובן מיד רץ למקום ואכן הבחין בילד כבן ארבע היושב בספסל האחורי של הרכב ונראה מבולבל מהסיטואציה. "הבנתי שאני חייב לנפץ מיד את השמשה, לקחתי אבן והכיתי בעוצמה בחלון של הנהג. אני לא בחור קטן ויש לי כוח אבל עדיין לא הצלחתי לנפץ את השמשה בפעמים הראשונות. לדבריו עברה לפחות דקה עד לרגע שאחת המכות הצליחה לחדור את השמשה ומשם לפתוח את הדלת ולהוציא את הילד בשלום. "מאז אותו אירוע יש לי נוקר קבוע בצרור המפתחות, זה מכשיר מציל חיים". הוא מספר.

"זו אחריות של כולנו למנוע היפגעות ילדים" אמר ראש העירייה, דב צור "חלוקת הנוקרים לפקחים ולשוטרים היא נדבך נוסף בפעילות שעושה העירייה כדי להתמודד עם תופעת הילדים שנשכחים ברכב. הלוואי שאף אחד מהפקחים לא יצטרך להשתמש בו". אגב, לנוקר שתי פונקציות נוספות העשויות לסייע במקרי חירום, בנוקר ישנה סכין חדה שמתלבשת על חגורת הבטיחות וחותכת אותה באחת.

הדבר עשוי לסייע כאשר ישנו קושי לחלץ נוסע מרכב. פונקציה נוספת היא פנס לד בעל עוצמה. נציין כי יוזמה זו מצטרפת להנחיה שקיימת בראשון לציון מזה שנים אותה יזם המשנה לראש העירייה, אייל מושיוב, המוביל את תוכנית "בטרם" בעיר, לפיה צוות ההוראה בגני הילדים מחויבים לקיים בדיקת נוכחות מלאה של ילדי הגנים עד השעה 9:00 בבוקר. במקרה של ילד שלא הגיע לגן, יש ליצור קשר טלפוני עם ההורים ולבדוק מהי סיבת ההיעדרות. "בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר טרגדיות הנובעות משכחת ילדים ברכב" אמר מושיוב והוסיף "הנוקר הוא אומנם מכשיר קטן אבל יעילותו במצבים אלו יכולה להיות משמעותית מאוד"

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות