חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עוד סיבוב בקרב של למען אח’’י

 

ועדת הערר הציבורית דחתה את בקשת עמותת למען אח"י לפתוח בית ספר בליגד סנטר. הסיבה: מדובר בקרקע חקלאית. אז איך זה שפתחו שם מרכז מסחרי? העירייה בתגובה הולמת: "הופקדה תוכנית בניין עיר שאושרה ע"י המועצה הארצית לתכנון ובניה". ובתוך סבך הדיונים והטיעונים המשפטים, כנראה כבר שכחו שמדובר בילדים

 

מאז פתיחת שנת הלימודים לומדים ילדי בית הספר למען אח"י במקומות ארעיים שונים לאחר שהעמותה לא הצליחה לקבל היתר לפתוח כיתות לימוד בליגד סנטר. כזכור בשנת הלימודים שעברה פעל בית הספר בליגד סנטר אולם נסגר בצו של משרד החינוך ומאז פועלת העמותה לקבלת אישורים לפתיחת המקום מחדש.

וכך למרות שלפני מספר חודשים נתנה הוועדה המקומית לתכנון ובניה במודיעין אישור שימוש חורג לעמותת למען אח"י לפתוח בית ספר בליגד סנטר ולמרות שהושגו כל שאר האישורים הדרושים כמו אישור הג"א, הרי שלפני שבועיים החליטה ועדת ערר הציבורית שלא לאשר את הבקשה לפתיחת בית הספר במקום.

הסיבה כפי שניתן להבין מהחלטת הוועדה היא העובדה שליגד סנטר, בניין המשרדים והחנויות, יושב על קרקע חקלאית. בהחלטה שנתנה ועדת הערר נכתב כי מדובר בחוות דעת משפטית מלשכת היועץ המשפטי למשרד הפנים "לפיה מדובר בקרקע שהוכרזה כקרקע חקלאית ועל כן לצורך קבלת היתר לשימוש חורג נדרש אישור הועדה המחוזית מרכז וכן אישור הועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים".

למעשה כותבת ועדת הערר כי הם נאלצים לדחות את הבקשה לפתיחת בית הספר שכן בידי עמותת למען אח"י אין אישור שימוש חורג של הוועדה המוסמכת לתכנון ובנייה. "אנו סמוכים ובטוחים", כותבת הוועדה בהחלטתה, "כי ככל שהבקשה לשימוש חורג תאושר בהליכים הקבועים בחוק התכנון והבניה, ויהיה בידי העוררת כל האישורים הדרושים שוב לא תהיה כל מניעה ליתן בידי העוררת את הרישיון להקמת בית הספר ולהפעלתו."

וכמובן שמהחלטה זו עולה שאלה מעוררת פליאה האם גם לליגד סנטר אין אישור לפתיחת חנויות ומשרדים מכיוון שהוא יושב על קרקע חקלאית? על כך השיבו מדוברות העירייה: "מרכז ליגד הוקם על קרקע שהייתה חקלאית בעבר, אך לצורכי הקמת אזור התעסוקה, הופקדה תב"ע (תוכנית בנין עיר) שאושרה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה והוועדה לשמירת קרקעות חקלאיות, על מנת שניתן יהיה להקים את אזור התעסוקה".

עוד הוסיפו והגיבו בדוברות העירייה: "מרגע שהחליטו נבחרי הציבור לאשר שימוש חורג ופתיחת בית הספר "למען אחי", עשתה העירייה כל שהיה נדרש לאפשר פתיחה חוקית של בית הספר. ועדת הערר לא אישרה את פתיחתו מהסיבות המצוינות בהחלטתה".

מנהל בית הספר, הרב רביץ אמר השבוע כי בשנה האחרונה בשל המחלוקת התגלגלו ילדי למען אח"י ולמדו בשמונה מקומות שונים. החל מיער בן שמן וכלה בבתי המורות, בבתי כנסת ובמבנים ארעיים כאלו ואחרים. "ויחד עם זאת הלימודים היו ברמה הגבוהה ביותר כמו שאנחנו נותנים". עוד אמר הרב רביץ כי הם פועלים ברמות הגבוהות ביותר כדי לפתוח בספטמבר את בית הספר בליגד סנטר.

על החלטת הוועדה אמר הרב רביץ: "אנחנו נביא אישור שזו לא קרקע חקלאית. אבל בינתיים הימים עוברים ובינתיים השנה נגמרת. הילדים סובלים כל יום שעובר עליהם כשהם מתגלגלים וחבל מאוד. בבית ספר עכשיו יש 120 תלמידים ויש כ-60 תלמידים רשומים לשנה הבאה. ויש עוד תלמידים שמחכים לראות את התפתחויות. אם לפני שנה היו אומרים לנו שיש בעיה של קרקע חקלאית היינו עובדים על זה. אבל דרשו מאיתנו אישור של הוועדה המקומית. וכשהגענו איתו אמרו שזה לא מספיק כי היא לא מוסמכת".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות