חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

טרם מודיעין: ”כמה זמן אפשר לחכות?”

 

בין השעות 12 בלילה לשש בערב עובד בטרם מודיעין רק רופא אחד. תושבים מתלוננים על כך שהם ממתינים שעות ארוכות בתור. נ’: "בכיתי מכאבים שעתיים, לפחות הביאו לי נורופן." "טרם": "טרם שואפת לתת תמיד טפול איכותי ומהיר ובין היתר עוקבת יום יום ושבוע שבוע על זמני ההמתנה והשהייה במרפאה".   

 

תושבים ממודיעין ומהסביבה מתלוננים על כך שבטרם מודיעין ישנו רק רופא אחד בשעות הלילה - מה שגורם לעומס ולהמתנה ארוכה בתור, לעיתים לדבריהם עד שלוש שעות. על פי רופא שעובד במקום בסידור העבודה באופן קבוע ישנו רק רופא אחד מהשעה 12 בלילה ועד שש בערב. רופא אחר טוען שבטרם מנסים בכך לחסוך בהוצאות. מטרם - רשת מרכזים לרפואה דחופה הפועלת 24 שעות שבעה ימים בשבוע, נמסר בתגובה כי "מספר הרופאים מותאם מספר המטופלים הצפוי".

"זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי", אומר א’. "אני מגיע לטרם מודיעין בשעות הלילה, עם הילד או עקב בעיה רפואית אישית, ואני ממתין, כמו כולם, שעות ארוכות בתור. עוברת חצי שעה, עוברים 50 דקות, שעה וחצי ויותר ואתה עדיין על אותו הכיסא מול ערוץ 10 בטלוויזיה בלי ווליום, סובל מכאבים או מנסה להרגיע את הילד ולהסביר לו שעוד רגע אנחנו נכנסים. אני חייב להודות שלרוב הטיפול הרפואי שלהם משביע רצון, אבל כמה זמן אפשר לחכות? רק כשאתה ממש חסר סבלנות וממורמר אתה מבין שבמקום עובד רק רופא אחד במשמרת. זה לא הגיוני".

 

"כיום אני חושב פעמיים אם להגיע לטרם או לנסוע מחוץ לעיר"

 

"פעם אחת הייתי עם סינוסיטיס נוראי שפשוט בכיתי מכאבים שעתיים", אומרת נ’. "לפחות הביאו לי נורופן על הדרך. פעמיים הייתי עם הילדים בוכים על הידיים. לעומת זאת במקרה אחר הגעתי עם התקף אסטמה קשה והם נתנו לי להיכנס באותו הרגע מתוך הבנה שהמצב באמת לא טוב. היחס שלהם באמת נהדר והטיפול בסדר רק שאין מספיק רופאים לכמות האנשים. אולי באמת כדאי לתגבר רופאים בשעות הלילה בעיקר בסופי שבוע".

ד’, תושב מודיעין, הגיע לטרם רק לאחרונה. "כיום אני חושב פעמיים אם להגיע לטרם או לנסוע למקום אחר לירושלים או לפתח תקוה", הוא אומר.

רופא שעובד במיון וסירב להזדהות אמר ל־mcity: "אני עובד כל הלילה ומטפל בחולה אחר חולה. ישנם מקרים, כמו בתקופת החגים שאז במשך יומיים רצופים קופות החולים לא עובדות, שעבדתי לבד במשמרת בלילה. לאנשים לא היה למי לפנות והם הגיעו לטרם בהמוניהם. היו מי שהמתינו אפילו שעתיים וחצי או שלוש שעות אחרי חצות. האמת, הייתי מותש. מה לעשות, כך עובדים בטרם. הם מנסים לחסוך כסף ולפעמים זה על גבינו".

"יש שעות שאין לחץ אז יש רופא אחד למשל בלילה", מסביר ד"ר יוסף אלמוגרבי שעובד בטרם במודיעין כבר 12 שנים. "בשעות הלחץ יש שני רופאים. במוצאי שבת יש שלושה או ארבעה רופאים".

אבל תושבים מתלוננים שהם ממתינים במשך שעות בתור.

"אנשים רוצים לקבל טיפול מידי וללכת, ובצדק. אבל במיון למשל מחכים ארבע וחמש שעות שעות. יש סטנדרטים. הנה, סידור העבודה לפני. משעה 12 בלילה עד שש בערב יש רופא אחד. משעה שש עד שעה 12 בלילה יש שני רופאים. זה בימים הרגילים".

אז במשך רוב שעות היום יש רק רופא אחד, מה שיכול להסביר את התלונות.

"אחרי חצות מגיעים 10 אנשים ואני לא חושב שהם יחכו שלוש שעות. מה אתה רוצה שישימו 10 רופאים?".

תגובת "טרם": "טרם שואפת לתת תמיד טפול איכותי ומהיר ובין היתר עוקבת יום יום ושבוע שבוע על זמני ההמתנה והשהייה במרפאה. ידוע שבהמתנה בזמני לחץ לפעמים נדמה שהזמן ארוך הרבה מהרגיל. על מנת לעמוד ברמות שירות ואיכות גבוהות מערכת המידע הדיגיטאלי של טרם מודד בין היתר כל פרט של זמני השירות לכל מטופל ומטופל. מדדי זמן השירות בסניף מודיעין עומדים בסטנדרטים גבוהים מאוד, כ־70 אחוז משוחררים לאחר כל הבדיקות והטפולים הביתה תוך 60 דקות, וכ־95 אחוז תוך שעתיים ואנו גאים מאוד בהצלחה זו. למעט מקרים חריגים ביותר, הטענות עובדתית פשוט אינם נכונות כיוון שמספר הרופאים מותאם למספר המטופלים הצפוי".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות