חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הבלבול בביטוח בריאות

 

בביטוח בריאות ישנן שתי בעיות עיקריות שהן הגורם לכך שקשה לנו להבין ולהיכנס לעומק מהות הביטוח. הבעיה האחת היא ההדחקה. כל זמן שאנחנו בריאים ב"ה, אף אחד לא רוצה לשמוע על מחלות.אבל כשאנחנו חולים...

 

בביטוח בריאות ישנן שתי בעיות עיקריות שהן הגורם לכך שקשה לנו להבין ולהיכנס לעומק מהות הביטוח. הבעיה האחת היא ההדחקה. כל זמן שאנחנו בריאים ב"ה, אף אחד לא רוצה לשמוע על מחלות. כולם משתמשים באותו מושג של איחול:"העיקר שנהיה בריאים". הבעיה השנייה היא, היקף הכיסוי של ביטוח הבריאות, וכאן אני רוצה להתמקד בשני רבדים שונים.

האחד, ביטוח הבריאות באמצעות הקופה בה אנו מבוטחים בתוספת המושלם, משלים, זהב, פלטינום או כל שם אחר, כאשר מאחרי כל השמות האלה מסתתרת מערכת שיווק מדהימה. אזרח מן השורה מרגיש שאין לו שום סיכוי לשרוד רגע אחד את חייו, אם הוא לא יחתום מידית על הטופס שקוראים לו משלים זהב, מושלם וכל שאר השמות שמאחוריהם עומדת לה מסחטת כספים אדירה.

מתקיים קשר הדוק בין הקופות למדינה, יותר נכון בין מאה ועשרים חברי הכנסת, לבין הקופות הסוחטות.קשר של שתיקה. אתם תגבו כספים מהעמיתים שלכם לביטוח, תרוויחו מיליונים ובתמורה לכך תשחררו אותנו מהתחייבות כלפיכם. את המושג מסחטת כספים לא אני המצאתי. מנכ"ל בית החולים שיב"א, מר זאב רוטשטיין ,הוא הוא שהשתמש בעבר במושג "כל הביטוחים המשלימים הם מסחטות כספים" והוא ידע מדוע.

מערכת השיווק המשוכללת פותחת כבר בטלפון הראשון לתאום פגישה אותה אתה מעוניין לקיים עם רופא המשפחה בשאלה הנשאלת על ידי המזכירה הרפואית "יש לך מושלם"? באותו רגע אתה מרגיש אבוד, מדוע? כיוון שאתה בכלל לא יודע מה רוצים ממך. אתה אומר לעצמך,אולי אין טעם בכלל שאצעד לרופא, כיוון שאתה מדמיין שעל דלת הכניסה וודאי מתנוסס שלט כניסה "לבעלי מושלמים בלבד"! תקופה מסוימת גם לי היה כרטיס משלים.

בטח אתם שואלים מדוע?! ובכן, תשובתי היא (למרבה הפלא) על מנת שאשתי תהיה רגועה. עם מערכת הפחדה כזו, איך היא הייתה יכולה לעמוד בכך שהיא תרצה לתאם פגישה לרופא והפקידה הרפואית תשאל אותה "יש לך משלים?" אוי שומו שמיים, הבעל שלי לא עשה לנו כרטיס ולא אוכל לקבל זריקה בהנחה ואת המדרסים שהזמנתי לפני שנתיים. התשלום החודשי שלי למשלים הזדחל וטיפס לו מעלה מעלה עד כדי 300 שקלים בחודש. רבותי אני ביטלתי את המשלים! יש לי ולמשפחה ב"ה ביטוח בריאות פרטי. את הרובד הבסיסי של שריטה, פציעה ואשפוז, קופת החולים לא יכולה לבטל. לזה קוראים הרובד הבסיסי.

הקופה היא לא הכותבת

ואיפה כל החלשים בסיפור הזה? הם ממש מסכנים, מפני שגם הם שומעים את מערכת השיווק הדורסת. הם במתח ללא הפסקה. אין להם מאיפה לשלם, אז הם חוששים מכל ביקור במרפאה, שחס וחלילה הם יחלו ויאלצו לשמוע את השאלה האלמותית "יש לך משלים"? יש 20 אחוז אזרחים במדינה שידם אינה משגת, ומה עושה המדינה בשביל מסכנים אלה ? גורנישט! כלום! מדוע? לחברי הכנסת יש שקט עסקי מקופות החולים.

מסחטת הכספים פועלת וחוץ מזה, האם באמת אכפת לחבר כנסת ממך או ממני? חשוב שתבינו שהשב"ן, אגב זה קיצור של שירותי בריאות נוספים או בשמם המדויק שהזכרתי קודם, זהב משלים, פלטינום וכו’ מתקיימים תחת תקנון. מה אומר התקנון? התקנון אומר שהכול נזיל, כלומר, אם הקופה מגלה מחר שהיא מפסידה כספים, סבבה, היא לא תפנה לממשלה לקבל סיוע אלא פשוט תפחית לכם את הזכויות.

רוצים דוגמה מוחשית יותר? בבקשה: נניח שבחודש מסוים יש אלף חולים סיעודיים וההנחה והחישובים עמדו על חמש מאות חולים בלבד. מה עושים? צריך כסף הוצאה לעוד חמש מאות חולים לא מתוכננים. ובכן, בחברת ביטוח מתקיים חוזה ואין לחברה אפשרות לשנות, בקופת החולים, אין בעיה,מקטינים זכויות על חשבונכם והכול מסתדר. מה שחשוב עוד לדעת, וזה ממש חובה, ואין זה משנה כלל ועיקר אם יש לך מושלם, משלים או זהב, (כיוון ששם זה לא קיים) לקנות ביטוח לתרופות שהם מחוץ לסל הבריאות הממלכתי ובדרך כלל נצרך מאוד להשתלות.

זהו ביטוח השווה לכל כיס ויחסוך חו"ח צרות צרורות של חוסר תקציב בעת הצורך בשולחן הניתוחים. ממש הצלת חיים. אגב,מה אתם חושבים שקרה אחרי שביטלתי את ביטוח המשלים? היסטריה. הקופה התקיפה אותי בהודעות מיילים פקסים וטלפונים, שומו שמיים מה הולך לקרות. המכבש הזה עלי לא עבד. בסופו של יום ובתכלס, אם צריכים חס וחלילה ניתוח מורכב וטיפול מיוחד בחו"ל הכולל הוצאות של מאות אלפי שקלים ומעבר לכך, לא הקופה היא הכתובת, אלא פוליסת ביטוח פרטית שמתקיימת כחוזה לעל דבר ועניין. העיקר - שתהיו בריאים.

הכותב הינו בעל משרד סוכני ביטוח ברעות וירושלים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות