חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

קובי עצבני - מה זה השטויות האלה

 

התובנות של העצבני על שמאלנים ולאומנים, על הבלוף של דיור למשתכן, על הישבן המפוסל בשלט החוצות, ועל הכבוד למגזר שהביאה ליאת אביזמר.

 

דיור למתחמן
אז מה תגידו על ראש העיר שלנו. אין עליו... לפני שבועיים אחרי ה"תיקונים" שהשר אטיאס הכניס בתקנות "דיור למשתכן" ואשר לכאורה יטיבו עם מי ששירת בצבא, יצא ראש העיר עם הודעה בה הוא מנכס לעצמו חלק מ"שינוי" בתקנות. אחלה אחלה אבל מה לעשות והקולגה שלי יואל תימנליס הינו חופר ידוע ובאחת הנבירות הוא מצא שלא הטבה ולא נעליים: מתברר שאומנם מי ששירת בצבא יזוכה ב 30 נקודות, אבל מאידך גיסא כל שנת נישואין מזכה ב 7 נקודות.

אמור מעתה... אברך בן 26 שנישא בגיל 19 הספיק ללא בעיה מיוחדת להעשיר את ביתו ב 6 ילדים מינימום.... וזה אומר 49 נקודות. באותה עת הצעיר בן ה 26 המשרת בקושי התחתן לפני שנה וזה אומר 37 נקודות. ולמי שהלוגיקה והחישובים שלי עושים לו כאב ראש אפשט ואומר שמצבם של החרדים שיגשו לפרויקט דיור למתשכן רק שופר בעקבות הכאילו שינויים של השר אטיאס. העיריה אגב למרות תחנוניו של עמיתי יואל לא הסכימה להגיב לממצאים ומה שנותר לאמר לראש העיר היקר שלי..... איך נתת שיועצים לא יודעי חשבון יעבדו עליך. או שלא....

הפוך על הפוך
ודעים מה הורג אותי מצחוק?... הורג אותי השמאלן- זה שנלחם בעד מדינה יהודית כמעט נטו, מכנים כמה יפי נפש הומייה ימניים פנאטים כבוגד. אז אולי כדאי שפעם אחת מישהו יאמר להם את האמת בפרצוף... כל איש ימין החושב שיש לספח את הגדה המערבית (יהודה ושומרון במתנחלית) הוא בעצם בוגד במדינה. איך לא חשבתם על זה קודם. איש הימין הטיפוסי בעצם מה רוצה?: לספח את כל 3 המיליונים הפלשתינאים ואחרי שיוקיעו אותו בכל העולם כמו דרום אפריקה בזמנו, ניתן לאזרחים הפלסתינאים את כל הזכויות האזרחיות והרי לכם חזון אחרית הימים. הימין הקיצוני כאן והשמאל הקיצוני הפלשתינאי... מדינה דו לאומית שברבות הימים השלטון יעבור בה לרוב הערבי, ועד אז שום קואליציה לא תקום בלעדי 50 חברי הכנסת הערביים מהשטחים ומערביי ישראל. עכשיו תאמרו לי מי כאן הבוגד?!

ובעצם... למה לא? אולי זה רעיון טוב שימנע לנצח את השתלטות החונטה הדתית - תורנית-חרדלית על המדינה. ואם יש כאן איזה ימני או דתי שישכנע אותי שיש לו פתרון ישים אחר... אתנדב לאכול את את הכובע החרדלי והכיפה גם.

שומרי חומות המוסר
וואו, כמה רעש בגלל ישבן חמוד מאבן של פסל על שלט החוצות ב"שומרי חומות". מה קורה לכם? תגידו אחי, דמי ובשרי, שומרי חומות המוסר, כולה פסל עם כיתוב הומוריסטי. אז מה רעשה כל כך העיר עד שהחברה כיסתה את החלק היפה בפסל? ואם אגיד לכם שהזקן של הרב מלובביץ בשלטי החוצות מטריף לי את השכל ועיני העגל של "הרב" אמנון יצחק שורף לי את הפיוזים... זה יעזור לי?! אבל בחיים לא חשבתי לפנות לחב’ המפרסמת ולאמר לה שהשלטים הללו מתקופת החושך עושים לי חושך בעיניים. למה?.... כי זו הדמוקרטיה ואם מורידים את הפסל שיורידו גם את הזקן ועיני העגל.

 צל"ש לליאת אביזמר
לפני שבועיים פנה אלי אחד הקוראים דרך מכתבים למערכת וביקש שאקח מדי פעם אתנחתא ואראה גם את הדברים היפים המתרחשים בעיר. וואלה, איך לא חשבתי על זה? ולמרות שידיעה על כלב שנשך אדם לא תופסת מים ברייטינג, אשתדל ולו למען אותו גרופי שלי וחבריו לדלות מידי שבוע משהו רגוע, ואפתח השבוע בגב’ ליאת אביזמר מנהלת הרשות למניעת סמים ואלכוהול בעיריה. הגב’ אביזמר זכתה בפרס העובדת המצטיינת הארצית! של הרשות למניעת סמים ואלכוהול הארצית. מי אמר שלא עובדים בעיריה?! שיקום! .שאפו.

בירת הקיטורים
לאחרונה אני שומע המון על בעיית החניה על המדרכות בעיר כאשר לכווולם זה מפריע והם דורשים שיתקעו לעבריינים דו"ח לדוגמא. ואני אומר לכם הכל חארטה... לכו לרחובות, לפ"ת, ל... בעצם לאן לא, ותראו שאפילו ברחובות השייכים למרכזי הערים ההומות, העיריה עצמה סימנה מקומות חניה על המדרכות. אז נכון, לאישה עם עגלת תינוקות תאומים תהיה בעיה לעבור, אבל מה שקול מקרה זה מול בעיית האין חניה הקשה בעיר. יאללה תרגיעו.

קנס שפוף
שאלת השטחים הפרטים הפתוחים (שפפ"ים) עלתה על השולחן עוד בימי המועצה הממונה של העיר ומאז שנות דור לא נמצא לה פתרון. עד ימי שלטונו של ביבס שמצא את הפתרון המיוחל. ומה השאלה? מי בעצם צריך לשלם עבור התחזוקה, הניקיון, התאורה של אותם שטחים. הפתרון שנמצא, הדיירים ישלמו. יפה אבל מתברר שלא כולם מסכימים לשלם עבור רוע הגזירה ואתם יודעים מה... הם צודקים!. מה זה השטויות האלה... אם השפ"פ הוא פרטי, מדוע אין מחייבים את התושבים עבור ארנונה של השטח? המדובר בשטח ציבורי לכל דבר למרות שהוא כאילו שייך לאותו מתחם או שכונה (כמו שיר השירים). בפועל מדובר ברחוב לכל דבר, ולא יתכן שהעירייה גובה עבור שטח בו אני ואתה שלא תושבי השכונה/מתחם יכולים לנסוע בו חופשי, ללכלך, לעשות מנגל- ונראה מי יעיר לנו על זה. אבל על מה אני מדבר... כי אם יש תושבים פראירים שמוכנים לשלם 300 שקל בשנה עבור תחזוק שטח ציבורי אז למה שהעיריה לא תיקח?!

דתיי עירי קודמים
איזה נחמד מיכאל חרל"פ סגן ראש העיר- בשכר שלנו. הבנאדם שגם בהיותו סגן בתואר נע ככספית מחנוכת מקווה לחנוכת כולל ומשם להדלקת חנוכה, הפך מאז החל לקבל שכר לפצצת אנרג’ייזר שלא מתכלה. לפני כחצי שנה "נזפתי" בסגן שרשימת הקניות שלו בעיר כוללת ברובה רק מוצרים לציבור הדתי, וסברתי שהבנאדם מעתה יזהר לפחות למראית עין, כי את החיידק הסקטוריאלי ממילא לא ניתן לעקור ממנו.

אבל וואלק לפחות בכאילו.... והנה בשבוע שעבר אני פותח את כל המקומונים ומה עיני רואות... האדון מסתודד עם "תושבי קייזר" שבמקרה כולם דתיים ולבסוף מתפאר בעוד רשימת הקניות השנתית שלו. ומה הפעם בסל: 14 מוצרים, מתוכם 7 מוצהרים לציבור הדתי, 3 נותרו עלומי כתובת ורק 4 לציבור הכללי שחציים משמשים את כל הסקטורים. בחיי לא משתנה הבחור. ועכשיו תארו לכם אותו עם 4 מושבים במועצת העיר בשנה הבאה... אלוהים/אלוקים ישמור.

 

פורסם בחדשות מודיעין

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות