חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

”להפחית 50 אחוז מהארנונה למספרות”

 

יו"ר "איגוד העסקים במודיעין" דרור אטרי דורש מעיריית מודיעין להפחית את הארנונה על ספרים ומעצבי שיער. זאת בהסתמך על פסיקת בית המשפט בנושא. בעיריית מודיעין מיהרו לצנן את התלהבותו...

 

בהודעה מתוקשרת לעיתונות המקומית במודיעין עליה חתום דרוד אטרי, יו"ר "איגוד העסקים במודיעין", הוא קורא לעיריית מודיעין להפחית לאלתר את הארנונה לספרים ומעצבי שיער ב-50% .

בקריאתו זו נסמך אטרי על פסיקת בית המשפט העליון שניתנה בתאריך 1.1.2011 וחייבה את הרשויות להכיר במספרות ומעצבי שיער כ"בעלי מלאכה" ולא כ"נותני שירותים". זאת לאחר תביעה ייצוגית אותה הגיש מעצב השיער מת"א מישל מרסייה, לבית המשפט העליון ובה טען לאפליה כנגד הספרים ומעצבי השיער בגין גביית יתר של מיסי ארנונה. עיריית תל אביב טענה להגנתה, כי מספרה הינה עסק וספר עוסק במתן שירותים ולא במלאכה.

בית המשפט העליון קבע בפסיקתו בתאריך 1.1.2011 כי אין הבדלים בין ספרים לבעל מקצוע אחר, כמו סנדלר, המוכר שרוכים ומוצרים משלימים לנעליים, חייט, המתקן בגדים, טכנאי חשמל, העוסק בתיקון מוצרים שונים. המסווגים בעיריות כ’מלאכה’.

בית המשפט העליון קבע כי אין כל שוני מהותי ביניהם לבין בעלי המספרות ומכאן הכרתו כי מעצבי שיער והספרים הינם בעלי מלאכה, במקום נותני שירות ועל כן חיוב הארנונה לעסקיהם חייב להיות בהתאם"/

במכתב הדרישה שלו אומר אטרי בין השאר כי:"לאור פסיקת בית המשפט העליון עדכנו עיריות נתניה, רעננה, הרצלייה ופתח תקווה את חיובי הארנונה לספרים ומעצבי השיער הפועלים בתחומם".

והוסיף:" אני מקווה כי העירייה תשכיל לפעול בהקדם ליישום הפסיקה, שהיא נכונה וראויה ובאה לחזק ולהיטיב עם העוסקים בענף זה, על אף שהיא מהווה פגיעה קשה בהכנסות הארנונה של העירייה".

בתגובתה למכתב אומרת עיריית מודיעין כי דרישתו של אטרי אינה רלוונטית כלל: "בית משפט העליון קיבל את טענת העותרים והורה לקבוע סיווג ארנונה שונה למלאכה ושירותים. כתוצאה מהחלטה זו שונה צו הארנונה בת"א וערים נוספות בהן היה את אותו הסיווג גם למלאכה וגם לשירותים.

במודיעין, מכבים-רעות צו הארנונה לנושאים אלה כבר מופרד, גביית הארנונה נעשית בהתאם ועל כן הפנייה איננה רלוונטית".

דיעה אישית: בתלמוד כתוב: "הטוען אחר מעשה בית דין- לא אמר כלום!"(בבא מציעא י"ז ע"א).....

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות