חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

נסיון אחרון לדחות את מועד פתיחת 443 לפלסטינאים המתוכנן ביום שישי

 

ראש העיר מודיעין, חיים ביבס, נטל אתמול (ב’) חלק בדיון מיוחד של וועדת הכלכלה של הכנסת. על הפרק: נסיון לדחות את מועד פתיחת כביש 443 לנסיעה של כ"ר פלסטינאים ביום שישי הקרוב. על מכתב הפנייה לשר הבטחון חתמו גם ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן וראש מועצת חבל מודיעין, שמעון סוסן.

 

ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה לפנות לממשלת ישראל, העומד בראשה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, לפנות לבית המשפט העליון בבקשה לדחות את מועד פתיחת כביש 443 לכלי רכב פלשתינאים.

בהודעת דוברות עיריית מודיעין שמסכמת את האירוע, נמסר בין השאר כי: "בין השאר עלה בדיון כי שופטי בג"צ או נציגיהם לא סיירו בשטח ובתוואי הכביש לפני שקיבלו את ההחלטה על פתיחתו. עוד עולה כי העבודות בנקודות הבידוק על הכביש מתבצעות סביב השעון ולא בטוח כי יושלמו עד לפתיחת הכביש הצפויה על פי החלטת בג"צ ביום שישי הקרוב.

ח"כ יריב לוין, תושב העיר, מקדם הצעת חוק לפיה תינתן הסמכות לצה"ל וכוחות הביטחון, בכפוף לאישורי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, להורות על סגירתם של כבישים וצירים על פי צרכים ביטחוניים מיוחדים. ח"כ לוין מתכוון להעלות את הצעת החוק שלו לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב והוא מצפה לתמיכתה של הממשלה והקואליציה בחוק.

בדיון העלה ח"כ לוין מספר נקודות שלא נתנו עליהם תשובות כמו אבטחת הכניסה ליישוב בית חורון, מיגון תחנות האוטובוס לאורך הציר ועוד. בדיון אמר ח"כ לוין: "פתיחת הכביש לתנועת כלי רכב פלשתינאים היא פגיעה מהותית בביטחון ובכמות הנוסעים בכביש כיום. צריך להגיד בפה מלא, ולמרות מאמצי הצבא, כי תהיה פגיעה גם ברמת הביטחון וגם ברמת הנוחות של הנוסעים בכביש בעקבות השינויים. הצבא צריך לחזור לבג"צ ולהגיד כי הם לא מסוגלים להקים את נקודות הבידוק הנדרשות במועד".

חברי הכנסת מתחו ביקורת קשה בדיון על החלטת בג"צ והשלכותיה על העיר ירושלים ודרכי הגישה אליה, כמו הפקקים הצפויים בכביש מספר 1, בגלל חששם של הנהגים לנסוע על כביש 443. כיום עוברים בכביש 443 כ-40 אלף כלי רכב מידי יום והצפי הוא שחלק ניכר מהם יעבור להשתמש בכביש מספר 1.

ראש עיריית מודיעין, מכבים-רעות חיים ביבס אמר בדיון: "בתקופת האינתיפאדה ישראלים רבים חששו לנסוע בציר 443 והביטחון חזר לנוסעים בו רק לאחר הסדרי הביטחון שהצבא הכניס. ההחלטה והשינויים מחזירים אותנו לתקופה הזו. 160 מיליון שקל הושקעו ע"י המדינה ביצירת כבישים עוקפים לכיוון רמאללה שלא נותנים מענה מספיק.

במקום להשקיע במעברים תחתיים שיחברו את הכבישים האלו בין החלק הדרומי לחלק הצפוני המופרד ע"י 443 מחליטים לפתוח את הכביש שבעצם מוביל אותם לשום מקום. הרי כלי הרכב הפלשתינאים בלאו הכי אינם יכולים להמשיך בתוואי הכביש לירושלים והם נעצרים ועושים פרסה בצומת עופר ולכן מבחינתם הכביש מוביל לשום מקום. שיקול חיי אדם חייב לבוא לפני שיקול זכויות אדם.

צריך לעשות פסק זמן ולהנחות את הצבא לפנות לבג"צ לדחיית המועד. רק בחג שבועות האחרון היה אירועי של יידוי אבנים על תשעה רכבים, חלקם של תושבי מודיעין שרכביהם נפגעו כתוצאה מכך. המהלך הזה יגרום לתושבים לאבד את האמון בציר 443, לניתוק העיר מודיעין מצפון ירושלים והגדלת נפחי התנועה בכביש מספר 1 הבעייתי גם כך באופן משמעותי".

בתום הדיון בכנסת, ראשי הרשויות חברי פורום 443, פנו בדחיפות לאלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי, בדרישה להשהות את פתיחת כביש 443 לתנועת כלי רכב פלסטינים עד לדיון שאמור להתקיים בעתירה שהוגשה בנושא ביום רביעי בשבוע הבא, מאחר והדבר כרוך בפיקוח נפש.

במכתב שנשלח ע"י חברי הפורום, ראש עיריית מודיעין עילית, הרב יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין, מכבים-רעות חיים ביבס וראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שמעון סוסן, נכתב: ’כראשי רשויות המייצגים כ-150,000 תושבים הסמוכים לכביש 443, ובשם תושבי ירושלים והמרכז הנעים על ציר תנועה ראשי זה מידי יום, נבקשך להשהות את פתיחת הכביש לתנועת כלי רכב פלסטינים עד לדיון שנקבע בבג"ץ לעתירה שהוגשה על-ידי התושבים ביום רביעי הבא. לאור הנסיבות והעובדות שהוצגו בפני בג"ץ, ומאחר ופתיחת כביש זה לתנועת כלי רכב פלסטינים כרוכה בפיקוח נפש, כפי שכבר הוכח בעבר עת הכביש היה פתוח לכלי רכב פלסטינים, בטוחנו כי בג"ץ ישנה את החלטתו הנ"ל’. העתקים מהמכתב נשלחו לשר הביטחון אהוד ברק ולרמטכ"ל גבי אשכנזי."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות