שלום רביד,
השאלה שלך היא ממש כללית מידי, במיוחד בימים אלו.
אני אניח (רק ניחוש מושכל) שאת/ה עוסק פטור, מקוה שחדש, והשאלה מתיחסת לדוח השנתי (של 2022? 2023?)
אציין כמה נקודות:
1) אם את/ה רק עוסק פטור ללא הכנסה נוספת, ההוצאות צריכות להיות מידתיות להכנסות העסק.
2) הוצאות מקטינות את הרווח (לטובת חישוב מס הכנסה וביטוח לאומי). צריך לשמור הוצאות (חשבוניות/קבלות רלוונטיות עם פירוט של הרכישה, כדי להראות את הקשר לעסק) וההוצאות המוכרות משתנות לפי סוג העסק.
3) הוצאות שדורשות "אישורים" כגון ביטוחים מוכרים (ביטוח חיים, אכ"ע, השתלמות, פנסיה - שמשולמים באופן פרטי, ולא ממשכורת שאינה קשורה) נותנות הטבת מס הכנסה.
כלומר - אם מדובר בעסק קטן שאינו מגיע לרף מס אז זה לא רלוונטי לך (כי לא יהיה ניצול הזיכוי) אבל אם יש לך (או לבן/בת זוגך) משכורת או הכנסה אחרת, אז יתכן ניצול.
האישור הרלוונטי לביטוחים הוא "אישור למס הכנסה" עבור כל פוליסה רלוונטית. עפ"ר ב"דח שנתי מקוצר".
4) אם השאלה מתיחסת למצב הנוכחי, והוצאות הן רלוונטיות למצב, או מקום מגוריך/העסק רלוונטיים, אני ממליצה יותר להקפיד על הוצאות בכללי - לשמור קבלות ולפרט את מהותן. אולי זה יעשה הבדל.
מקוה שעזרתי, כאמור הכל על בסיס ניחוש מושכל ומידע שכולם צריכים לדעת... מוזמנ/ת להתקשר אליי
שולמית נוי 052-2605456
0522605455