חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

בדיקת חשבונות שיקים מוגבלים - כיצד זה עובד?

 

בדיקת שיקים מחשבונות מוגבלים הינה בדיקה שחייבים לבצע לפני קבלה של שיקים, ולא משנה אם המקבל הוא עסק או אדם פרטי. בניגוד לעבר, בו היה מורכב יותר לבצע בדיקת שיקים מוגבלים ולכן רבים לא היו מוכנים לקבל שיקים בכלל,

 

בדיקת שיקים מחשבונות מוגבלים הינה בדיקה שחייבים לבצע לפני קבלה של שיקים, ולא משנה אם המקבל הוא עסק או אדם פרטי. בניגוד לעבר, בו היה מורכב יותר לבצע בדיקת שיקים מוגבלים ולכן רבים לא היו מוכנים לקבל שיקים בכלל, או קיבלו בלית ברירה ומאוחר יותר גילו כי מדובר בצ’קים ללא כיסוי, היום ביצוע בדיקת שיקים איננו דבר מורכב ומסובך כלל. את הבדיקה הזו ניתן לבצע בתוך כמה שניות ולקבל באופן מהיר תשובה האם אתם יכולים לקבל את אותו צ’ק והוא לא שייך לחשבון מוגבל כך שהבנק לא יכבד אותו, או שמדובר בצ’ק תקין ללא הגבלה בו אתם יכולים לעשות שימוש ללא כל בעיה.

אז איך מבצעים בדיקת שיקים? ומאיפה מתקבל המידע? הנה כל הפרטים.

מהיכן מתקבל המידע על שיקים מוגבלים?

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של דרכים וכלים שונים אשר באמצעותם ניתן לבצע בדיקת שיקים (ועליהם נפרט בהמשך המאמר) אך בכל דרך שתבחרו המידע מגיע ממקור אחד – האתר של בנק ישראל. בנק ישראל מעדכן את אתר האינטרנט שלו באופן רציף במידע על חשבונות מוגבלים ולכן המידע הנלקח ממנו הינו מידע אמין עליו ניתן לסמוך ללא כל בעיה.

בדיקת שיקים באופן ידני

דרך אחת לבצע בדיקת שיקים הינה באופן ידני. כל מה שאתם צריכים לעשות בשביל זה הוא להיכנס אל אתר האינטרנט של בנק ישראל או אתרים אחרים השואבים מידע ממנו, או אפילו לעשות שימוש באפליקציה דומה לטלפון הנייד, ולבצע בדיקה של הצ’ק. לצורך הבדיקה יהיה עליכם להקליד את הפרטים של הצ’ק (מספר החשבון, מספר הצ’ק, בנק וסניף) ובתוך שניות בודדות תקבלו מידע האם הצ’ק הזה שייך לחשבון מוגבל ואסור לכם לקבל אותו בשום אופן, או שמדובר בצ’ק השייך לחשבון תקין ואתם יכולים לקבל אותו.

בדיקת שיקים באופן אלקטרוני

עבור עסקים גדולים המקבלים כמות גדולה של צ’קים בכל יום, ולא רוצים לבצע בכל פעם מחדש בדיקת שיקים ידנית, כיום ניתן למצוא מגוון רחב של סורקי צ’קים אשר מבצעים את הבדיקה באופן אלקטרוני ממוחשב.

אל סורקי הצ’קים כל מה שעליכם לעשות הוא להכניס את הצ’ק ומיד תופיע על המסך הודעה שתודיע לכם האם אתם יכולים לקבל את הצ’ק או לא. בנוסף, ישנם סורקים השייכים לחברות המעניקות ביטוח ואחריות כך שבמקרה והסורק אישר אך בסופו של דבר אין כיסוי, החברה תישא בהוצאות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות