חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”עיר חפשית” בקייזר?

 

בלוג אינטרנטי חדש שעיסוקו שמירה על האינטרסים החילוניים של שכונת קייזר במודיעין, עלה לאחרונה לרשת. הבלוג הוקם ע"י תושב השכונה, עמית מירז. כך מעדכן הבוקר (א’) יקי בז’ה באתר מודיעין-ווטש. האם אנו חווים את תחייתה של תנועת "עיר חפשית" (זצ"ל) ?

 

בלוג חברתי-מודיעיני חדש עלה לאחרונה ברשת האינטרנט ושמו בעיר "מודיעין שלי". כך מדווח היום (א’) יקי בז’ה ב"מודיעין ווטש". כתובת האתר החדש:http://www.mymodiin.info

הבלוק הוקם ע"י תושב השכונה עמית מירז ועוסק בהיבטים שונים של מערכות היחסים בין דתיים לחילוניים בשכונת קייזר בפרט ובמודיעין בכלל.

הרקע לפתיחת הבלוג הוא חוסר שביעות רצון מפעילות דתית בשטחי ציבור ברחבי השכונה, בצד ביקורת על ההתנהלות העירונית הממוסדת בעניין זה ואחרים.

עד כה התפרסמו בבלוג מספר מאמרי ביקורת שעיסוקם ושמם, "השתלטות הדתיים על שכונת אבני חן", "רחוב רשיש הדוסים מגיעים", אילן בן סעדון- בדתי שהתחפש לחילוני", "מודיעין לאן? בית שמש מתקרבת יותר מתמיד".

לתושבי מודיעין שלא זכו להכיר את תנועת "עיר חפשית", נזכיר כי בעבר הרחוק של העיר, קמה בעיר מודיעין תנועה שקראה לעצמה "עיר חפשית" ששמה לה למטרה למנוע "השתלטות" דתית על העיר מודיעין.

התנועה רצה בבחירות למועצת העיר, זכתה להצלחה רבה, והצליחה להכניס למועצה מספר נציגים מטעמה. נציגים אלה מררו את חייו של ראש העיר דאז, משה שכטר ולמעשה הצליחו לא פעם ולא פעמיים להקפיא את פעילות העירייה.

כמו בכל גוף פוליטי מצליח, לא הצליחו חבריו לשמור לאורך זמן על שלמות הארגון. וכך, התפרקה לה "עיר חפשית" בשל מותו של אחד ממוביליה, גיורא סנפיר (ספסל "משקיף על העיר"- שם שנלקח מטור אותו כתב סנפיר במקומון "גל גפן" באותה העת, שבגבעת התיתורה קרוי על שמו), יחד עם עימותים פנימיים בין שאר החברים. למעשה מאז ועד היום לא קם גוף פוליטי מקומי שימשיך את הדרך או לפחות ידאג לעדכן את הציבור החילוני במודיעין כיצד מתחלקת העוגה התקציבית הציבורית, בכל האמור לפעילות דתית וחילונית.

האם יהפכו הכעס והתיסכול בעניין זה לתנועה פוליטית מקומית? ימים יגידו!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות