חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תא”ל יוחנן לוקר. המזכיר הצבאי של ראה”מ

 

תא"ל יוחנן לוקר ימונה לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה. האם יהיה זה תפקיד שיקפיץ אותו להיות מפקד חיל האויר הבא? או שאולי יהיה זה דווקא ראש אג"ת, האלוף אמיר אשל? "אנחנו שנינו מאותו הכפר..."

 

ראש מטה (רמ"ט) חיל האוויר, תא"ל יוחנן לוקר, ימונה למזכיר הצבאי של ראש הממשלה ויועלה לדרגת אלוף. תא"ל לוקר יחליף את האלוף מאיר כליפי. מינוי למזכיר צבאי לראש הממשלה, מי שדרכו עובר כל המידע הצבאי והמודיעיני מכל גופי המודיעין והמבצעים’ לראש הממשלה, מחייב את אישורם של הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש הממשלה. בהודעת צה"ל בנושא זה צוין כי מינויו של לוקר הוא על דעת כל השלושה.

לוקר, כיום מספר 2 בחיל האוויר, משמש בתפקיד רמ"ט החיל ממרץ 2008. הוא שימש נווט קרב במערך מטוסי הפנטום של חיל האוויר והיה הנווט הראשון שמונה לתפקיד מפקד טייסת קרב ולאחר מכן למפקד בסיס טיסה מבצעי.

תפקידו החדש של תא"ל לוקר עשוי להיות הכנה לקראת ההתמודדות ריאלית בעתיד על תפקיד מפקד חיל האוויר, תפקיד שעליו יתמודד גם מי שמכהן כיום כראש אגף התכנון בצה"ל, האלוף אמיר אשל.

נזכיר כי אלוף פיקוד המרכז היוצא, גדי שמני, הגיע לתפקידו בפיקוד לאחר שהיה אף הוא בתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה. כיום משמש האלוף שמני כנספח צה"ל בוושינגטון.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות