שלום ארד, זו שאלה מהותית וחשובה שהמון בעלי עסקים שואלים את עצמם כרגע.
קודם כל, כהקדמה, חשוב לזכור דבר מרכזי: הדבר הכי טוב שאנחנו כבעלי עסקים יכולים לעשות לתמיכה במצב הוא להמשיך למכור ולהרוויח כסף מהעסק שלנו!
למה?
כי כשהעסק מוכר ועובד, לפני הכול אתה דואג לעצמך ולמשפחה שלך,
אבל זה לא נגמר כאן!
כשהעסק מצליח אתה מגייס עובדים - מזכירה/איש מכירות/צוות שיווק וכו'
ובזכות ההצלחה שלך גם הם מפרנסים את עצמם ואת המשפחה שלהם!
בוא נזכר שוב בקורונה - רוב המשק הישראלי נשען לתקופה ארוכה על מענקים מהמדינה,
מה שגרם לכל המשק לעצור, למדינה להיכנס להפסדים עצומים ולעסקים לקרוס.
ככל שנצליח לייצב את העסק ולהכניס כסף, כך נעשה טוב לעצמנו, למשק ולמדינה!
ועכשיו נתייחס למקום האתי:
אני ממש מבין את התחושה וחוסר הנעימות.
באופן אישי ההתמודדות שלי עם המצב היא שב10 ימים הראשונים למלחמה עצרתי את הקמפיינים שלי וכמעט לא מכרתי מוצרים, אז מה כן?
נתתי ה-מ-ו-ן ייעוצים, הדרכות, הכוונות וסיוע לבעלי עסקים שלא ידעו איך להתמודד עם המצב.
ב20.10 החזרתי את הקמפיינים לאוויר ובמקביל המשכתי לסייע, לעזור ולתת המון תמיכה לבעלי עסקים.
בעצם במקום לחשוב רק על העסק והמכיה כמו שרוב האנשים רגילים לעשות באופן רגיל, אני מציע (ולא רק בימי המלחמה) לשים את הדגש על הלקוח!
מה הוא צריך? מה חסר לו? מה מפריע לו? מה פוגע בו?
ולחשוב איך אתה יכול לעזור.
לדוגמא: תוכל להציע שיעורים קבוצתיים בחינם פעמיים או שלוש בשבוע בזום, או שיעור ראשון חינם לכל תלמיד חדש, או הנחה יפה עקב המצב הקשה.
לסיכום:
ניתן ורצוי לבצע התאמות למצב, מומלץ לשים את הדגש על הלקוח ולא רק על הרווח, וחשוב מאוד להמשיך לפעול ולהרוויח כסף בתקופה הזו!
בהצלחה
0528065656