חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מודיעין תשלם כרבע מיליון ₪ קנס בצורת (לתקופה)

 

תושבי קייזר, בוכמן, וספדי שילמו היטל בצורת של כ-66,000 שקלים. תושבי מכבים, רעות, שמשוני, מירומי וציפור שילמו היטל בצורת בסכום של 32000 שקלים בתקופה של 13 יום. תושבי קייזר בוכמן וספדי משלמים כ- 65,000 שקלים היטל בצורת לתקופה של 45 יום. במי מודיעין מצביעים על חסכון קבוע במודיעין של כ- 20% בצריכת המים.

 

שבוע מכין תאגיד המים את חשבונות המים הקרובים של תושבי מודיעין, ובהם היטל הבצורת.

תאגיד המים גובה חשבונות דו חודשיים מכל תושבי העיר. אחת לחודש גובה התאגיד תשלום מים דו חודשי מתושבי מכבים, רעות, שמשוני, מירומי וציפור ובחודש שלאחר מכן גובה תשלום מים דו חודשי מתושבי מודיעין.

כזכור, לפני מספר שבועות נשלחו למחצית מתושבי העיר חשבונות המים לחודשים יוני-יולי. חשבונות אלה הכילו חישוב היטל צריכה משותפת (היטל בצורת) לתקופה של 13 יום בלבד בחודש יולי, וסכום היטל הבצורת ששילמו התושבים באותם שבועיים בלבד, עמד על 32000 שקלים. סכום זה כולל מע"מ.

השבוע חישב התאגיד את סכום היטל הבצורת של שאר תושבי העיר, לתקופה של 45 יום- מה-15ביולי ועד סוף חודש אוגוסט. בסיכום הכללי עולה כי התושבים ישלמו עבור תקופה של 45 יום, היטל בצורת בסכום של כ-65,000 שקלים. סכום זה כולל מע"מ.

למרות שעל פניו נראה כאילו באופן יחסי המחצית הראשונה של העיר חסכה פחות במים, כרגע עדיין לא ניתן להשוות בין צריכות המים של שתי מחציות העיר, מאחר וחודש אוגוסט הוא חודש בו תושבים רבים נוסעים לחופשות. החשבון של חדשים ספטמבר אוקטובר יהיה אמין יותר, מאחר ויכיל שני חודשי צריכה מלאים לכל תושבי העיר, ואז ניתן יהיה להסיק מסקנות ברורות יותר.

בכל מקרה- נתון קבוע אחד קיים מחודש ינואר ועד היום: תושבי העיר ממשיכים לחסוך החל מחודש ינואר כ-20% מצריכת המים. נתון זה מבהיר מעל לכל ספק, כי היטל הבצורת לא היה הגורם לחסכון, אלא הקמפיין הפרסומי האפקטיבי של רשות המים.

תאגידי המים ימשיכו לפעול לביטול היטל הבצורת, הגורם לירידת הכנסות התאגידים ולכך שהופסקו רוב עבודות שיקום הצנרת בארץ בשל כך.

מצ"ב ריכוז תקלות שטופלו בחודש אוגוסט ע"י תאגיד מי מודיעין:
סה"כ פניות במהלך חודש אוגוסט 2009 - 334 פניות
פילוח חלק מהפניות: ברז כיבוי אש דולף - 16 פניות. פיצוצי מים - 28 פניות מכסה ביוב - 12 - מתוכם הוחלפו 7 מכסים . סתימות והצפות ביוב - 30 פניות הדברות - 15 פניות. במגמת ירידה

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות