שלום מורן,
פוסטים ממומנים הם פוסטים שבעלי העסק מקציבים עבורם תקציב פרסום ושיווק ולמעשה מופצים במדיות הנבחרות (רשתות חברתיות - פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכד' וגוגל, או קמפיינים באתרים ייעודיים כגון אתרי חדשות ו/או תוכן) לפי "טרגוט" - כלומר מוצגים בפני קהל יעד אותו הגדירו בקמפיין, ולפי תקופת זמן וכאמור, תקציב מוגדרים. בד"כ מומלץ להשתמש בשיטה זו אם מבינים היטב את החומר ולכך ישנם בעלי מקצוע מתחום השיווק הדיגיטלי. בתחום זה יש הרבה התמחויות וחלק מהמשווקים הדיגיטליים מתמחים בכל מני סוגים של מדיות וחלקם רק במדיות ספציפיות.
על מנת לקדם קמפיין פרסומי יש לחשב את התקציב החודשי לשיווק וליצור קשר עם משווק/ת דיגיטלי/ת בהתאם לצורך של בעל/ת העסק - הנכון ביותר הוא לבחון היכן קהל היעד שלך גולש ולפי זה להחליט באילו מדיות מומלץ לך כבעלת עסק לפרסם. אלה נושאים שכדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע כדי לקבל מושג טוב יותר, אם אינך בטוחה היכן הקהל שלך וכמה כדאי להשקיע.
פוסטים "רגילים" נחשבים לשיווק אורגני - שיווק שאינו מוצג בפני קהל יעד ספציפי אלא חשוף לכל מי ש"נתקל" בפוסט בהתאם לאלגוריתם של המדיה בה משווקים. למשל: אם את כותבת פוסט שמוגדר בהגדרת פרטיות "ציבורי" בקיר הפרופיל הפרטי שלך בפייסבוק, סביר להניח שיראו אותו חברי הפייסבוק שלך ואם הם הגיבו או סימנו לייק או רגשון, ייתכן שגם חבריהם לפייסבוק ייחשפו לפוסט. אם הפוסט מוגדר בהגדרת פרטיות "חברים" אז רק חברי הפייסבוק שלך יהיו חשופים אליו.
עם זאת, האלגוריתם של הרשתות החברתיות מוגדר באופן כזה שהפוסט נחשף בעיקר לאנשים שאת באינטראקציה דיגיטלית כלשהי איתם, כלומר רואה גם פוסטים שלהם ומגיבה/מסמנת לייק או רגשון, או שהם עוקבים אחריך באופן יזום.
בדף עסקי לעומת הפרופיל הפרטי, החשיפה קטנה בהרבה, ולכן הרשתות החברתיות "דוחפות" לקידום פוסטים בתשלום (שימי לב שתמיד מציעים לנו "BOOST POST" בדף העסקי).
לסיכום - אלה היתרונות והחסרונות העיקריים שאני רואה:
פוסט ממומן - עולה כסף - לפי תקציב מוגדר שמזינים לקמפיין, לכך נוספת עלות לבעל/ת מקצוע לטיפול בהגדרות הקמפיין ותפעולו, נחשף להרבה יותר אנשים (מאות ואלפים בהתאם להגדרות), בעל זמן מוקצב באוויר (מבחינת כמות האנשים שנחשפים אליו) ומאפשר כמה סוגי קמפיינים שונים לפי מטרות שונות (קבלת לידים, כניסות לאתר, הודעת ווצאפ/מסנג'ר ועוד) ומאפשר מעקב אחר תוצאות הקמפיין באופן סטטיסטי מאוד מפורט.
פוסט אורגני - אינו עולה כסף ולא מוגבל בזמן, כן מוגבל מבחינת הויראליות (מהבחינה של לא ניתן לדעת לכמה אנשים ייחשף וגם לא לעקוב אחרי סטטיסטיקות, יודעים רק כמה תגובות ולייקים, ובמקרה של סרטון אז גם מס' הצפיות).
אני תמיד אומרת ששיווק זה "ריצה לטווח הארוך" - באורגני בעיקר. כי "ספרינטים" זה מעולה כשצריך ואת זה מאפשר השיווק הממומן.
מקווה שעזרתי לך לעשות סדר בדברים :)
בהצלחה!
0523762990