חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חגיגות 30 למכבים ו-25 לרעות

 

מכבים חוגגת 30 שנה להקמתה ורעות חוגגת 25 שנה, ולכבוד כך תושבי הרובע וכלל תושבי העיר מוזמנים לחגיגות יום הולדת, כך נמסר השבוע מוועד רובע מכבים רעות.

 

 מכבים, כידוע, הוקמה על ידי 120 משפחות שבחרו לגור באזורי כפרי. הגוף שהוביל את פרויקט הקמת הישוב היה "מכבי העולמי", בראשות ד"ר ישראל פלד ז"ל, שהיה גם תושב המקום.

רעות קמה כחמש שנים לאחר מכן, בעקבות החלטה שהתקבלה על ידי ממשלת ישראל ושר הביטחון דאז, יצחק רבין ז"ל, לבנות יישוב לאנשי הקבע ולאנשי מערכת הביטחון. צה"ל הקים את העמותה שהקימה את היישוב, וחיל האוויר ניהל אותה.

בשנת 1990 הוקמה מועצה מקומית שאיחדה את שני הישובים מכבים ורעות ובשנת 2003 אוחדה המועצה עם העיר מודיעין

לכבוד 30 שנה למכבים ו-25 שנה לרעות יתקיימו שני אירועים, בשיתוף עם העמותות "נאות רעות" ו"מכבים", לכלל תושבי הרובע, במעמד ראש העיר, חיים ביבס. המופע המרכזי יתקיים במוצאי שבת 10.9 בשעה 20:00 במדשאה של מכבי העולמי, ויכלול הופעה של הזמר מוש בן ארי ומופע קהילתי. מופע נוסף יתקיים ביום חמישי 15.9 בשעה 20:00 במרכז המסחרי לב רעות, ויכלול הופעה של פבלו רוזנברג, שיופיע עם מופעו "נורמלי". האירועים פתוחים לכלל תושבי העיר. 

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק רובע מכבים רעות, שלמה פסי (תושב רעות): "הישוב מכבים ומיד אחריו רעות עשו מעשה חלוצי כשתושביהם הגיעו להתיישב בחבל ארץ שהיה אזור ספר, על גבול הקו הירוק. הם הפריחו מקום שומם, מבודד ופראי, ותוך השקעה ופיתוח הצליחו להפוך את המקום למשהו שונה לחלוטין, כפי שרואים היום במכבים ורעות. היישובים תרמו תרומה מרכזית למימוש ההחלטות של ממשלת ישראל להקים את העיר מודיעין, שמכבים ורעות היוו עוגן ומודל אטרקטיבי למשיכת ציבור המתיישבים בה. מגיעה למכבים ולרעות הערכה גבוהה מאוד על תרומתם המרכזית להצלחת הפרויקט הכולל של הקמת העיר מודיעין.

בשנת 2003 הייתה לתושבי מכבים רעות התנגדות עזה וחששות כבדים לאיחוד עם העיר מודיעין, אך היום בפרספקטיבה של זמן, כולנו מבינים את היתרון הגדול של רעיון האיחוד שתרם גם לעיר מודיעין וגם לתושבי הרובע, שנשענים על התשתיות, האמצעים ועל כל מה שהעיר המודרנית מודיעין מכבים רעות מציעה."

יו"ר מועצת רובע מכבים רעות, כפיר כהן: "חברי ועד הרובע שמחים ומתרגשים לקראת חגיגות ה-25/30 למכבים ורעות. אנחנו אסירי תודה לכל התושבים שנרתמו למאמץ וסייעו בהכנת החומרים לקראת הערב החגיגי במוצ"ש הקרוב. כמו כן, אנו מודים לעמותת מכבים ולעמותת נאות רעות על הסיוע והרצון הטוב לטובת קיום החגיגות. אנו ציפייה לראות את כלל התושבים וילדיהם בחגיגות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות