חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

גדר או מעבר חופשי?

 

עשרות ומאות מתושבי הכפרים באזור מוצאים דרכים שונות ומשונות להתגבר על הגדרות, הסיורים והתצפיות של צה"ל והמשטרה. גדר חדשה שרק עתה הוקמה ליד חשמונאים, אינה מונעת את זרם החוצים. כך זה מתבצע, צעד אחר צעד

 

עשרות שבחי"ם, פועלים פלסטינים, תושבי הכפרים בסביבה, נכנסים לישראל, בלי שמישהו יעצור או יפריע להם. כניסתם מתבצעת באופן לא מוסדר, כמובן, אבל בצורה מאורגנת, מסודרת ומאובטחת- על ידם כמובן.

במשך רוב שעות היום הופך קטע מסויים בכביש 446, בין קרית ספר לחשמונאים, לנקודת כניסה מוסדרת לשבחי"ם מכל כפרי הסביבה. מעבר הפועלים מתבצע למרות שבמקום הוקמה גדר שנועדה למנוע זאת. בנייתה של הגדר הסתיימה רק לפני שבועות ספורים. אולם מסתבר שגדר בלי השגחה, הופכת לחסרת משמעות לחלוטין.

וכך זה פועל: בגדר בוצע חתך, בנקודה שהיא שטח בלתי נצפה מרחוק, אלא רק על ידי כלי רכב חולפים. החתך בוצע כך שבמקום נוצר "שער" שכשהוא מורד ונסגר, קשה להבחין בקיומו.

מאחורי הגדר שביל עפר באורך של כ-30-40 מטרים שמוביל למטע זיתים המוסתר גם מכלי הרכב הנעים על הכביש. שם מתרכזים הפועלים שמעוניינים לחצות לישראל. במטע הם מתארגנים בקבוצות קטנות שבין 4 ל-8 אנשים.

על סלע גדול ליד המעבר בגדר, יושב התצפיתן. תפקידו: לקרוא לקבוצה ממתינה, בהתאם לכלי הרכב המתוכנן להגיע ולאסוף אותה. בנוסף, הוא מוודא שאין סיור צבאי או ניידת משטרתית פעילה במקום.

רכב האיסוף, "מונית" המוביל, ממתינה ביציאה מקרית ספר. בתוך שתי דקות מקריאתו של התצפיתן (בסלולרי-כמובן), היא מתייצבת בצמוד לחתך בגדר. בזמן הזה, מגיעה גם "מחסנית" של אנשים שהמתינו מאחור במטע הזיתים. הגדר מורמת ובתוך שתי דקות נבלעים האנשים ב"מונית".

במהלך כשעתיים רצופות של תצפית על המקום, בשעת צהריים מוקדמת, ספרתי מעבר של כ-50-60 איש. ה"מוניות" כולן נשאו מספרים ישראליים וכללו כלי רכב מסוגים שונים. החל מטרנזיטים וכלה במכוניות פרטיות.

במהלך הפעילות עבדו בדיוק מול נקודת החצייה פועלים של מע"צ, אולם אלה לא הפריעו לרצף המעברים. גם מכוניות חולפות לא גרמו לבריחה או לעצירת התהליך. אפילו לא ניידת משטרה שעמדה לצד הכביש במרחק של קילומטר משם, אבל שוטריה, שלא יכלו להבחין במעבר השבחי"ם, היו עסוקים במכוניות החולפות (חלקן עמוסות בפועלים שחצו זה לא מכבר).

בחדשות הצהריים של יום רביעי הודיעה משטרת ישראל על תפיסתם של 17 שבחי"ם באתר בניה במרכז הארץ. האנשים הועלו על אוטובוס ונשלחו חזרה לשטחים. באותה השעה חצו עשרות פועלים אחרים את הגדר בדרכם לעבודה באתרי הבניה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות