שלום,
קודם כל צריך להבחין בין התקציב לבין התזרים.
התקציב זו התוכנית.
התוכנית מורכבת משני חלקים ההכנסות וההוצאות.
אצל רוב השכירים ההכנסות הן קבועות וידועות, ואצל העצמאים זה קצת יותר מאתגר.
את ההוצאות אני נוהגת לחלק להוצאות קבועות, שוטפות ומשתנות, ולחלק אותן לרמה החודשית.
צריך שלפחות בתוכנית ההכנסות החודשיות תהיינה יותר גבוהות מההוצאות החודשיות.
אחרי שהכנתם את התוכנית צריך לבצע מעקב - זה התזרים.
בהתחלה זה יותר מורכב, ולפעמים מרגיש מוזר וקטנוני. אפשר לעשות את זה באפליקציה, באקסל, או בדף נייר - העיקר שזה יהיה משהו שתוכלו להתמיד בו.
המעקב צריך להיות ברמת ההוצאה, אבל תגלו במשך הזמן, שיש מעט מאוד שינויים מחודש לחודש, וברגע שההרגל נרכש, זה הופך לאוטומט כמו צחצוח שיניים.
אצל רוב המשפחות שמסגלות את ההרגל הזה, כמות הכספים שנחסכים, רק מעצם התכנון והבקרה היא מפתיעה לטובה.
הרבה אנשים שלא חיים עם תקציב ובקרה, אלא לפי כמה כסף יש בבנק, מופתעים כל פעם מחדש, מהטיפול התקופתי לרכב, מהקייטנות, ועוד כל מיני הוצאות של פעם ב...
אשמח לעזור
0538989767