חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך מגישים הצהרת הון

 

כל בעל עסק יידרש מדי פעם בפעם בהתאם לדרישה של רשות המיסים להגיש הצהרת הון. במידה מסוימת הצהרת הון היא מעין בדיקת אמינות אשר משמשת לבחינת אמינות הדיווחים השנתיים של בעל העסק

 

כל בעל עסק יידרש מדי פעם בפעם בהתאם לדרישה של רשות המיסים להגיש הצהרת הון. במידה מסוימת הצהרת הון היא מעין בדיקת אמינות אשר משמשת לבחינת אמינות הדיווחים השנתיים של בעל העסק. בעולם אידיאלי אשר מושתת על אמון, הגינות ויושר, ככל הנראה לא היה צורך בטפסי הצהרת הון, אולם, הדבר לא קורה במציאות ובעלי עסקים, חברות ואחרים נדרשים בנוסף להגשת הדוח השנתי הקבוע למלא גם הצהרת הון ולהגיש אותה למס הכנסה.

הצהרת הון - מהי מטרתה וכיצד ממלאים אותה?

הצהרת הון היא הצהרה שנועדה לספק למס הכנסה תמונה מלאה אודות המצב הפיננסי של האדם ומשפחתו. בהצהרה המדוברת האדם או המייצג שלו מדווחים על הפרטים הבאים: הנכסים של האדם לרבות בתים, מגרשים, דירות, שיפוצים ועוד. יש לכלול כל חוזה רכישה, חוזה שכירות, תיעוד בעלות לרבות גובה דמי שכירות ועוד. מעבר לכך יש לצרף התחייבויות כגון: הלוואות וחובות לבנקים או לגופים חוץ בנקאיים, לחברים, לקרובים, משכנתאות ועוד. כמו כן, יש לצרף להצהרה דיווח על כל חשבונות הבנק וכן הפעילות בניירות ערך על היתרונות שלהם.

יש לצרף להצהרת הון הצהרה על כל סכומי כסף שניתנו בירושה או מתנה, על חסכונות והשקעות לרבות קרן פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות, חסכונות, קרנות נאמנות, ניירות ערך ועוד.

יש לצרף להצהרה את מספר הרכבים שיש לבעל העסק, סכום הרכישה שלהם, מועד הרכישה שלהם, חשבונית הרכישה וצילום רישיון רכב.

יש להצהיר על כל ציוד ומכשור שהעלות שלו מעל ל1000 ₪ וכן על כל אוספים, תכשיטים ותכולות כספת.

יש לדווח על זכויות כספיות לרבות זכיות בהגרלות או זכיות כספיות בהליכים משפטיים

מס הכנסה למעשה בודק את ההון של האדם, הנכסים, ההכנסות וההוצאות ומצליב את נתוני הצהרת הון עם נתוני הדוח השנתי. הוא משווה בין הצהרת הון עדכנית לבין הצהרת הון קודמת וכן בין הצהרות הון לבין דיווחים שנתיים. אם יש הלימה בין הנתונים השונים הכל בסדר אולם, אם יש חוסר הלימה בין נתוני הדוחות השנתיים לבין נתוני הצהרות ההון ונמצא כי יש הון בלתי מוסבר ממקור לא ידוע, מס הכנסה יחשוד כי ישנן הכנסות מסוימות אשר לא דווחו כחוק והאדם יידרש להסביר את הפער. אם  ההסבר לא יניח את הדעת יהיה צורך לשלם מיסים על הכנסות שלא דווחו.

חשיבות הגשת הצהרת הון

הגשת הצהרת הון היא ללא ספק דבר חשוב ביותר. מדובר על הצהרה אשר מס הכנסה בודק על מנת לוודא כי בעל העסק משלם מס שהוא נדרש לשלם ולא מעלים הכנסות כלשהן הדורשות מס. מכיוון שהסתבכות עם רשות המיסים הן בשוגג והן במזיד זה לא דבר שכדאי שיקרה שכן, הסתבכות מעין זאת עלולה לגרום לאדם לשלם קנסות יקרים מאוד או במקרים חמורים יותר גם לשבת בכלא. על כן, אין ספק שחשוב למלא הצהרת הון בצורה מדויקת. לא כדאי למלא את ההצהרה המדוברת באופן עצמאי שכן, כאמור, גם אם תעשו טעות רק בשל חוסר ידע בדיווח המדובר, ההשלכות יכולות להיות מאוד לא טובות עבורכם ועל כן, כדאי שתבחרו רואה חשבון מקצועי ומנוסה שיסייע לכם להגיש הצהרת הון בצורה הטובה ביותר.

חשוב גם לזכור כי הצהרת ההון הראשונה תהיה זאת שלאורה יבדקו הצהרות ההון הבאות. היא הבסיס להשוואות עתידיות שמבצע מס הכנסה. אם יהיו טעויות בהצהרה הראשונה הן עלולות לצוף בהצהרות הבאות ולסבך את האדם ועל כן מראש, לא כדאי למלא ולהגיש הצהרת הון באופן עצמאי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות