חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עמותת בית אלמוג שילוני נבחרה כעמותה מצטיינת

 

הקהילה במודיעין למען החיילים הבודדים החיילים הבודדים למען הקהילה במודיעין

 

 

מחלקת הרווחה בעיריית מודיעין בחרה בעמותת בית אלמוג שילוני כעמותה מצטיינת של העיר מודיעין לשנת 2021. העמותה מגלמת את כל הכאב והיופי שבחברה הישראלית.

עמותת בית אלמוג שילוני הוקמה בשנת 2014 להנציח את זכרו של סמ"ר אלמוג שילוני ז"ל, שנרצח בידי מחבל ב-10.11.14, בתחנת הרכבת ההגנה בתל אביב. אלמוג המנוח, בן 20 במותו, היה לוחם, שראה שליחות בדאגה לחיילים הבודדים ששרתו עמו בפלוגה. עם לכתו, הקמת העמותה והדאגה לרווחתם של חיילים בודדים הייתה ההמשך הטבעי לעשייה הברוכה של אלמוג.

הבית הראשון לחיילים בודדים הוקם במודיעין במרץ 2015; בית שני לחיילות בודדות נחנך בספטמבר 2019; ובית שלישי לחיילים בודדים נפתח בינואר 2021. החיילות והחיילים המתגוררים בבתים אלה זוכים גם לבית חם, גם למשפחות מאמצות שדואגות לכל מחסורם וגם להרבה מאד חום ואהבה מהקהילה הסובבת אותם.

בנוסף לשלושת הבתים, משפחת שילוני שמה לה למטרה להעניק מסגרת תומכת לעוד חיילות וחיילים, ופועלת להקמת בית קבע לעשרות חיילות וחיילים בודדים במודיעין, שיעניק להם תמיכה רגשית וחומרית כאחד.

דקלה ארזני בן ברוך, מנכ"לית עמותת בית אלמוג שילוני, מציינת לטובה את ההרתמות של הקהילה במודיעין ומבקשת להודות לתושבי העיר, על שנרתמו וממשיכים להרתם, על שתרמו וממשיכים לתרום למען החיילים הבודדים ולשם הנצחת בן העיר שנרצח באכזריות.

דקלה מספרת, שתושבי העיר נרתמים ועושים למען החיילים מאז הקמת הבית הראשון. "תושבי מודיעין מחבקים את החיילות והחיילים שלנו. התושבים בעיר מחפשים לעשות טוב למען הקהילה, למען הזולת ולמען החיילים הבודדים. יש מי שתורמים כסף, יש מי שמביאים אוכל, אחרים משמשים משפחה מלווה לחיילים במשך שנים, יש שנותנים מהתמחותם המקצועית, ואחרים באים להעניק ולפנק את החיילים מעת לעת.

"החיילים חשים את החיבוק החם, ומבקשים גם לתת בחזרה. הם אמנם נמצאים רוב הזמן בצבא, אבל מעת לעת הם נרתמים, כדי להחזיר לקהילה. בתקופה האחרונה נוצר קשר אמיץ בין עמותת בית אלמוג שילוני לבין בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים, והחיילים מגיעים, מחייכים, מתקרבים ומשחקים. יש מי שבנה עבורם סוכה, יש מי שניגן להם שירים, ויש מי שהשתתפו בפעילויות משותפות, נתנו חיוך והושיטו יד."

דקלה מספרת על תלמידים ממודיעין שנרתמים למען החיילים הבודדים ומביאים להם מארזים, על משרד תיווך שהגיע לשפץ את אחד הבתים, על מורה לנהיגה שתרם לחיילים שיעורי נהיגה ללא תמורה, על מעצבת פנים שעיצבה את הבתים מבלי לבקש על כך תשלום, על שפים ובשלנים שמגיעים כדי לפנק את החיילים בארוחות, על אמנים שבאים להופיע מול החיילים בהתנדבות, על תושב העיר שמגיע באופן קבוע כדי לערוך פעילות של משחקי קופסא לחיילים, על חתן בר מצוה שלקח על עצמו לדאוג לחיילים לכל אורך שנת בר המצוה שלו, ועוד אינספור גורמים בעיר - אנשים פרטיים ועסקים - שנותנים מעצמם.

"בית אלמוג שילוני מגלם בתוכו הרבה מאד רבדים. הרובד הראשון הוא האסון הנורא שפקד את משפחת שילוני וכיצד קמו מאבלם ובחרו להמשיך בחייהם ולהמשיך את משימת חייו של בנם המנוח. הרובד השני הוא החיילות והחיילים, שעזבו בית, משפחה או קהילה, כדי לשרת בצבא. הרובד השלישי הוא העשייה של החיילים למען הקהילה והרובד הרביעי הוא זה של תושבי מודיעין, שרק רוצים לתת לחיילים ולהרעיף עליהם עוד."

דקלה אומרת שהעמותה אסירת תודה לכל מי שנרתם ותורם, ומציינת לטובה את רשת יוחננוף ואת תבליני נעמה במרכז עינב (ישפרו), שמציעים בקופות אגרות ברכה, כתרומה לעמותת בית אלמוג שילוני.

מיכל ויוסי שילוני, הוריו של אלמוג ז"ל, מצטרפים לתודות, ומוסיפים שהם מאמינים שבזכות תושבי מודיעין ובעזרתם, ובסיועה של עיריית מודיעין, יוכלו להגשים את החלום שלהם, ולהקים בית קבע, שישכן עשרות חיילות וחיילים בודדים בעיר מודיעין.

הנה דוגמאות לעשייה של תושבי מודיעין לטובת עמותת בית אלמוג שילוני:

רצים ותורמים לקהילה
עמותת רצים ותורמים לקהילה קמה ב-2017, במטרה ליצור זיקה בין ריצה וכושר גופני לבין תרומה לקהילה.
יובל כהן, היזם, המייסד ויו"ר העמותה, הוא מאמן מוסמך, שבחר לאמן אנשים, ולהעביר את כל ההכנסות לטובת עמותות וגופים, הפועלים למען הקהילה בתוך העיר מודיעין. החזון של העמותה, שהקים יחד עם עו"ד עמי נבון וגילה ברלב, הוא לפתח את המודל של ריצה למען הקהילה בכל רחבי הארץ.

יובל, בן 62, רץ מזה 13 שנה, ובאמתחתו כבר 10 מרתונים ועשרות מרוצים, ריצות שטח בארץ ובחו"ל. לאחרונה נבחר לשמש כיושב ראש ארגוני המתנדבים בעיר מודיעין.

הרצים בעמותה הם תושבי העיר, מבני 16 ועד בני 60 פלוס, חלקם בעלי נסיון בריצה, אחרים התחילו מאפס. חלק ניכר מהם רצים עם העמותה מזה 5 שנים, מאז הקמתה. הם רצים עם המאמנים המתנדבים של העמותה פעמיים ושלוש פעמים בשבוע, במסגרת קבוצות המותאמות לרמתם, ומקבלים שיעורי בית, במטרה לשפר את היכולות האישיות שלהם. הרצים בחרו להצטרף דווקא לקבוצות הריצה של העמותה, מתוך הכרה בערך החשוב של לתת בחזרה לחברה, והם למעשה תורמים לקהילה בכל צעד שהם רצים.

"קבלנו החלטה מראש, שלא יהיו לנו הרבה רצים. אני מעדיף קשר אישי וישיר בין המאמן למתאמנים שלו. יש לנו מאמנים ומאמנות, שנקראים לדגל על פי הצורך, ועמי סבן ואני עובדים בצמוד לרצים באופן קבוע." המאמנים ובעלי התפקידים בעמותה עושים זאת בהתנדבות מלאה, ואת דמי ההשתתפות הם מעבירים לטובת הקהילה. יובל מגלה שהשיקול לגבות תשלום עבור האימונים יוצר מוטיבציה סמויה, שמסייעת למתאמנים להתמיד בריצה, ועל הדרך גם לתרום לקהילה.

קבוצות הריצה של העמותה הפכו גם לקבוצות חברתיות, והרצים מתארגנים לא רק לריצות משותפות, אלא גם לפעילויות משותפות, טיולי משפחות ואירועים חברתיים מגוונים.

מדי שנה מחליטה ועדת התרומות של העמותה למי יועברו הכנסות העמותה, ואלה מועברות במלואן לטובת המטרות הנבחרות. בית אלמוג שילוני הוא גוף ש"רצים ותורמים לקהילה" תומכת בו מיום הווסדה, והרצים מציינים עם העמותה חגים ומועדים. "עשינו כמה אירועי ריצות משותפות עם משפחת שילוני ועם חיילים, ובסופם אנחנו משיאים תרומה למען העמותה."

בנוסף על בית אלמוג שילוני, התרומות של העמותה מופנות לעוד גורמים בתוך העיר מודיעין, כגון אקדם, אקים, חמישים פלוס ועוד, וכן לגורמים מחוץ למודיעין כמו עמותת בשביל המחר או Makers for Heroes עמותה של פצועי צה"ל בגוף ובנפש, וזאת לצד תמיכה בספורטאי עילית פראלימפים כמו הרץ אבי סלומון, והחותרים ברק חצור ושמוליק דניאל תושב מודיעין.

העמותה היא שיזמה את מרוץ "רצים באהבה בענבה", שנערך בשיתוף עם עיריית מודיעין. המרוץ נולד מתוך השאיפה לאפשר ריצה משותפת של משפחות וילדים עם צרכים מיוחדים, מכל הארגונים הפועלים בעיר, כמו גם תלמידים, חניכי תנועות הנוער ועמותות ספורט מקומיות. "כולנו בעלי מוגבלות כלשהי" טוען יובל. "כל אחד ומגבלותיו וכל אחד ויכולותיו. אני בוחר להתמקד ביכולות. כל אחד מביא לידי ביטוי את היכולות שלו, על פי מה שקיבל בחייו, ועל פי איך שבוחר לחיות את חייו."

יובל אמנם מעדיף להצניע את החיים הפרטיים שלו והעיסוק היומיומי שלו, ולהדגיש את העשייה החברתית, אבל מוכן לגלות שהוא נשוי לאורלי, אב לשלושה וסב לשתי נכדות, ושהוא ממתישבי רעות הראשונים. הוא שירת בחיל הים, היה חובל ומפקד, למד בארץ ובחו"ל, ומזה עשור הוא בעלים ומנכ"ל של חברת יעוץ בתחומי תהליכים ומחשוב ארגונים, ועובד מול ארגונים גדולים בארץ ובעולם.

את האימון הוא בחר ללמוד באופן פורמלי, כדי ללמוד איך יוכל לעזור לאנשים להשיג את היעדים שלהם ולחיות טוב יותר. לשם כך בחר לעבור קורס הסמכת מאמנים בבית הספר למקצועות הספורט. כשהוא נשאל למה לרוץ, אומר יובל שספורט בכלל הוא כלי ליצירת אורח חיים בריא ומסייע לבריאות האדם, וריצה באופן ספציפי היא אהבה ישנה, שמגלמת בתוכה את תפיסת העולם שלו "לא עוצרים בדרך, ולא מגיעים אחרונים".

דקלה ארזני בן ברוך: "עמותת רצים ותורמים לקהילה, בראשות יובל כהן ועמי נבון, משפיעים בעשייתם לשינוי פני החברה. בתרומתם הם מחזקים עמותות וספורטאים פראלימפיים, ומסייעים בקידום אוכלוסיות שונות. העמותה רואה את הפרט הזקוק לחיזוק ותומכת בו במקום לו הוא זקוק.

"עמותת רצים ותורמים לקהילה תורמת לבית אלמוג שילוני - בית חם לחיילים בודדים במודיעין מזה מספר שנים ברצף. יובל, עמי והרצים הם שותפי אמת של העמותה. בתרומתם הם מסייעים לרווחת החיילים הבודדים. יובל ברגישותו שואל באופן קבע ’האם חסר משהו?’ ’האם החיילים צריכים דבר מה?’. עמותת בית אלמוג שילוני מוקירה את פועלה של עמותת רצים ותורמים לקהילה, ומעריכה את תרומתה לטובת החיילות והחיילים הבודדים שלנו.  

מי מודיעין
מדי שנה בחגי תשרי מגיעים נציגי העובדים של מי מודיעין למפגש עם החיילות והחיילים של בית אלמוג שילוני, ומביאים אתם שי לחג. עובדי ועובדות התאגיד אוספים כסף לתרומה, ומגישים לחיילים תווי שי, כדי שיוכלו לרכוש לעצמם מוצרים לכבוד החגים, כרצונם.

גם בחודש ספטמבר האחרון הגיעה נציגות של עובדי התאגיד עם מנכ"ל התאגיד, אלעד נבון, שחווה את האירוע בפעם הראשונה. נבון שמח לפגוש לראשונה את החיילות והחיילים, לשמוע מהיכן הגיעו בארץ ובעולם, ועל חוויותיהם כחיילי צה"ל ללא עורף משפחתי.

המנהג, שמתקיים כבר מספר שנים, החל מעובדת שירות הלקוחות בתאגיד, איריס מתוק, שבכל שנה תרמה לחיילים בודדים: "זה הרגל שעשיתי לעצמי מזה הרבה שנים, ובכל שנה אני פותחת את הכיס ואת הלב. לרוב תרמתי לחיילים בודדים דרך קצינות ת"ש שאני מכירה ודרך המשפחה וחברים". לפני מספר שנים החליטה איריס לתרום לחיילים בבית אלמוג שילוני בעיר, לאחר שתושב העיר הגיע לשירות הלקוחות, כדי לשלם את חשבון המים של בית אלמוג שילוני כתרומה.

איריס: "שאלתי אותו מדוע הוא משלם את חשבון המים שלהם, וכך למדתי על המקום. מיד החלטתי שבאותה השנה התרומה שלי תלך לחיילים בודדים שגרים שם. החלטתי גם להציע לעובדים האחרים בתאגיד להצטרף לתרומה". איריס הציעה, וכולם מיד נרתמו, ואספו סכום נאה של כסף. התרומה הפכה להיות דרך חיים עבור עובדי התאגיד, ובכל שנה הם מגייסים סכומים יפים מסביבתם, עבור החיילות והחיילים הבודדים המתגוררים בבית אלמוג שילוני.

מנכ"ל מי מודיעין, אלעד נבון: "שמחתי מאוד שבתקופתי הראשונה בתאגיד, עובדי מי מודיעין היו עסוקים בגיוס תרומות לבית אלמוג שילוני. זה היה המפגש הראשון שלי עם בית אלמוג שילוני, והתרשמתי מאוד. זה גם היה מפגש ראשוני שלי עם ההתנדבות של עובדי מי מודיעין, וחוויה נהדרת להיות חלק ממנה. התרומה לקהילה היא חלק בלתי נפרד מהווי העבודה בתאגיד, וזה אחד הדברים הרבים שאני גאה בהם, כמנכ"ל הארגון".

בית אלמוג לזכרו של סמ"ר אלמוג עשהאל שילוני ז"ל
סמ"ר אלמוג שילוני ז"ל נרצח בידי מחבל ב-10 בנובמבר 2014. המחבל תקף את אלמוג באכזריות בתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. אלמוג נאבק עמו בכל כוחו, והגן על נשקו שלא ילקח ממנו. בכך מנע פיגוע גדול הרבה יותר. על גבורתו ואומץ לבו ברגעיו האחרונים קבלה משפחתו של אלמוג תעודת הערכה ממפקד חיל האוויר.  

אלמוג היה אדם "שראה את האחר". הוא פיקד על כיתה בצה"ל, ודאג מאד לחייליו, בכל ההיבטים ולכל הצרכים. החיילים כינו אותו "האבא של כולם". אלמוג חרט על דגלו את הדאגה לחיילים הבודדים. הוא הבין את הקושי הרב שטמון בשירות הקרבי בכלל, ובפרט לחיילים בודדים ללא גיבוי משפחתי תומך, כשאלה נדרשים להתמודד לבדם באתגרי השירות התובעניים. במהלך השירות שלו נהג לארח חיילים בודדים בסופי שבוע ובחגים, בבית משפחתו בעיר מודיעין.

לאחר מותו, משפחתו בחרה לממש את צוואתו הבלתי כתובה של אלמוג הלכה למעשה. מתוך הקושי והכאב העז, בחרה המשפחה "לראות את האחרים", ולהקים בית חם לחייל הבודד ולתת מענה לצרכיו הרגשיים והפיזיים. זאת לצד עיסוק בהטמעת ערכי התרומה לזולת, הערבות ההדדית והאחריות.

כיום משרתים בצה"ל למעלה מ-6,700 חיילים בודדים, שתורמים תרומה אדירה לביטחון מדינת ישראל, ומהווים מקור לאחדות וגאווה בקרב רבים מאנשי עמנו, בארץ ובעולם כולו.

ב-25 במרץ 2015, כארבעה חודשים לאחר הרצחו, נחנך בית אלמוג שילוני בעיר מודיעין. בבית, הממוקם בשכונת שיר השירים, מתגוררים בכל מחזור בין ארבעה לחמישה חיילים בודדים, כשלכל חייל יש חדר, שירותי כביסה, מזון ומענה לכל הצרכים שלו. בנוסף, לכל חייל מוצמדת משפחה מלווה מהקהילה, שמלווה אותו מבחינה רגשית באתגרי השירות התובעניים, מארחת אותו לארוחות בסופי שבוע ובחגים, ומלווה אותו ברגעיו המרגשים במהלך השירות הצבאי. שני בתים נוספים מצויים בשכונת הנחלים, ובהם מתגוררים חיילות וחיילים, שמקבלים גם הם תמיכה מלאה של העמותה, קורת גג וחיבוק עוטף כשהם יוצאים מהצבא וזקוקים לבית חם.

העמותה שואפת להקים בית קבע לחיילים בודדים במודיעין, ופועלת ללא לאות לגיוס משאבים לטובת היעד.

עמותת בית אלמוג שילוני
טלפון 077-797-0215
הבנק הבינלאומי (31), סניף 128, מספר חשבון 409-064394

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות