מודיעין במקום ה-12 בהזמנת חבילות מחו”ל
מנתוני דואר ישראל לסיכום השנה עולה כי בשנת 2017 הוזמנו 61 מיליון חבילות במשקל כולל של 10,800 טון
מודיעין היא העיר המדורגת במקום ה-12 בארץ בהזמנת חבילות מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסיה, כך עולה מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2017. בשנת 2016 דורגה מודיעין מקום ה-18 פר נפש. עוד עולה כי תל אביב ממשיכה להוביל בכמות החבילות עם למעלה ממיליון חבילות שהוזמנו השנה, אך כרמיאל מובילה בהזמנות פר נפש. העיר ראשון לציון, שדורגה בשנת 2016 במקום הראשון בהזמנת חבילות, ירדה למקום השלישי בשנת 2017, וקריית גת הגיעה השנה למקום השני והמכובד, ונכנסה לראשונה לדירוג.
מנתוני דואר ישראל עולה כי בשנת 2017 הוזמנו 61 מיליון חבילות מחו"ל במשקל כולל של 10,800 טון. מדובר בגידול של כ- 15% לעומת שנת 2016, אז הוזמנו כ-52 מיליון חבילות במשקל כולל של 9,704 טון. תחום הסחר המקוון צמח במאות אחוזים בעשור האחרון, כאשר לשם השוואה בשנת 2006 הוזמנו מחו"ל כ-19 מיליון חבילות בלבד.
בעקבות חגי הקניות הבינלאומיים הוזמנו השנה בחודשים נובמבר ודצמבר השנה כ-15 מיליון חבילות מחו"ל, לעומת חודשים מקבילים אשתקד אז הוזמנו 13.2 מיליון חבילות.
האתרים הפופולאריים: עלי אקספרס, איביי, נקסט, אסוס ואמזון
מנתוני דואר ישראל עולה כי עלי אקספרס ו- eBayממשיכים להיות אתרי הקניות הפופולאריים בקרב הישראלים, אחריהם ,next asosו .Amazon-גם אתר הספרים Book Depository ואתר הוויטמינים iHerb פופולאריים ביותר בקרב הישראליים. עלי אקספרס הוא האתר המוביל כאשר 50% מההזמנות כיום לישראל מתבצעות באמצעותו. הקטגוריות המובילות בהזמנות הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים, גאדג’טים לבית ולסלולר, וויטמינים וקוסמטיקה.
מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: "דואר ישראל גוף הריטייל הגדול במדינה"
מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין אמר "בכל שניה הוזמנו השנה שתי חבילות בישראל. כמות ההזמנות מחו"ל גדלה בקצבים אקספוננציאליים משנה לשנה, וזאת מאחר והציבור הישראלי הבין שיוכל לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קניה באמצעות הרכישות המקוונות. על מנת לסייע בהורדת יוקר המחיה ביצענו השנה השקעות רבות בשיפור השירות, שאיפשרו לנו להתמודד עם הגידול המתמשך בהזמנות. לצורך כך השקנו את מרכז הסחר המקוון לחבילות במודיעין שמסוגל לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון פריטים בשנה. בזכות מרכז זה ההערכות לחגי הקניות הבינלאומיים היתה טובה מאוד ואפשרה לנו להעביר מאות אלפי פריטים לכל הארץ. בנוסף השנה פתחנו 430 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות, זאת בנוסף ל-700 היחידות הקיימות, מה שהופך אותנו לגוף הריטייל הגדול בישראל".
במהלך השנה האחרונה תגברה החברה את המוקד הטלפוני 171, פתחה כאמור מרכזי מסירת חבילות ברחבי הארץ בנוסף ליחידות הדואר הקיימות, המשיכה במגמת הרחבת שעות הפעילות בסניפי דואר ברחבי הארץ – אשר פועלות שלוש פעמים בשבוע מהשעה 08:00 עד השעה 20:00 ברציפות. זאת ועוד, השקיעה החברה בתשתיות והרחבת פעילות משלוח מסרונים ללקוחות עם הגעת חבילתם לסניף. זאת ועוד, השנה הרחיבה החברה את שיתופי הפעולה עם gett, eBay, עזריאלי ושופרסל.
צילום - שמעון מלול