חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפליות 2024 >>

סקר בחירות מקומי: תושבים מעדיפים להצביע למפלגה מקומית א-פוליטית מאשר לרשימה אשר מייצגת מפלגה ארצית

 

סקר לקראת הבחירות לרשויות המקומיות: 65% מהתושבים יעדיפו להצביע לרשימה מקומית כאשר רק 35% יעדיפו להצביע לרשימה ארצית.  עידן חמי, יו”ר רשימת ”שחר עושים!”: ”השנה האחרונה חידדה לתושבי ישראל בכלל, ולתושבי מודיעין מכבים רעות בפרט, את הצורך בנבחרי ציבור שיעבדו עבורם”

 

אחת המגמות הבולטות בבחירות לרשויות המקומיות השנה, היא המעורבות המוגברת של מפלגות ארציות בבחירות. מפלגות רבות מנסות להציב מועמדים מטעמם בראשות ובמועצת העיר, במטרה לבסס עוד כוח ושליטה ברמת ההנהגה המקומית. אולם סקר חדש ומעניין מראה שלצד המאמצים של המפלגות הארציות להציב כמה שיותר מועמדים מטעמם ברמה המקומית, הציבור הרחב נרתע ממפלגות שכאלה ונראה שמעדיף בצורה מובהקת רשימות/מפלגות מקומיות שייצגו אותם במועצת העיר.
בסקר שנערך במודיעין – מכבים - רעות על ידי רשימת "שחר עושים!" שרצה למועצת העיר, עולה כי רוב גדול של תושבי העיר מעדיפים להצביע לרשימה מקומית א-פוליטית שתטפל בעניינם במועצה, מאשר לשים פתק עם שמה של אחת המפלגות הארציות.

על פי הסקר, 65% מהתושבים יעדיפו להצביע לרשימה מקומית כאשר רק 35% יעדיפו להצביע לרשימה ארצית. אותו פער הולך וגדל כאשר שואלים את הציבור החילוני את אותה השאלה. על פי הסקר לא פחות מ-71% מהציבור החילוני יעדיף רשימה מקומית לעומת 29% בלבד שיעדיפו רשימה ארצית.
עידן חמי, יו"ר רשימת "שחר עושים!": "השנה האחרונה חידדה לתושבי ישראל בכלל, ולתושבי מודיעין מכבים רעות בפרט, את הצורך בנבחרי ציבור שיעבדו עבורם. הכאוס במערכת הפוליטית והשינויים הדרמטיים שעברנו מאז השבעה באוקטובר, אף שינו את סדרי העדיפויות של תושבים רבים במדינה ששואפים להנהגה אשר תדאג להם ברמה הבסיסית ביותר – החל מנושאי ביטחון אישי ומוגנות ועד לנבחרי ציבור שידאגו לחינוך ילדיהם ויחזקו את הקהילתיות בערים. בבחירות לרשויות המקומיות ב-27 בפברואר אזרחי ישראל יצביעו לאנשים שיבואו לעבוד עבורם".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות