חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

תושבת מודיעין תובעת 2.5 מיליון ש”ח מקופ”ח מכבי

 

”אמי יכלה להיות היום בחיים”: בדיקה גנטית פשוטה וכריתת השחלות בגיל 52 יכלו למנוע את מותה המיותר ובייסורים רבים, של מנהלת חשבונות בת 64 מסרטן השחלות. כך עולה מתביעה שהגישה בתה תושבת מודיעין,  לבית המשפט המחוזי בת”א נגד קופת חולים מכבי על סך של 2.5 מיליון ש”ח, טרם הוגש כתב הגנה

 

בדיקה גנטית פשוטה וכריתת השחלות בגיל 52 יכלו למנוע את מותה המיותר ובייסורים רבים, של מנהלת חשבונות בת 64 מסרטן השחלות. כך עולה מתביעה שהגישה בתה תושבת מודיעין,  לבית המשפט המחוזי בת"א נגד קופת חולים מכבי, באמצעות עורכי הדין דורי כספי ואנה רייף ליגנזה, ממשרד כספי-סרור ושות’, המתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית.

מהתביעה עולה כי אמה של ש’ נפטרה מסרטן הלבלב ודודתה ובת דודתה נפטרו מסרטן השד. בשל היסטוריה רפואית זו, הייתה המנוחה חרדה לבריאותה ודאגה להיות במעקב שגרתי אצל רופאי קופת חולים מכבי ויידעה אותם,  שנים לפני מותה, לגבי הרקע  המשפחתי.

עו"ד - אנה רייף-ליגנזה

ארבע שנים לפני מותה, לאחר שבדיקת CT אבחנה גוש בשחלות, התברר לראשונה כי ש’ הייתה נשאית מוטציה 2BRCA בגנים, ולכן שיעור הסיכון שלה ללקות בסרטן שחלות ובסרטן שד גבוה עד פי 20 מאשר באוכלוסייה הכללית.

בתביעה נטען כי לו רק הופנתה המנוחה לבדיקה הגנטית אשר התחייבה מרקעה המשפחתי לצורך איתור המוטציה האחראית למחלה הממארת, אזי היה מתגלה מבעוד מועד כי הינה נשאית של המוטציה. אז ניתן היה לבצע כריתת שחלות מונעת, פרוצדורה אשר בהסתברות גבוהה ביותר הייתה מונעת את פרוץ המחלה.

בשנת 2011 התברר לראשונה כי ש’ חולה בסרטן השחלות שהתפשט לרחם ולמעי. כל האיברים הנגועים הוסרו בניתוח ובנוסף היא עברה טיפול כימותרפי וביולוגי. למרות זאת, כעבור כחצי שנה, הסרטן חזר והמשיך להתפשט, למרות טיפולים קשים נוספים. למרבה הצער, לפני כשנה נפטרה ש’ בעקבות סיבוכים של חסימת מעי עקב התפשטות הגידול למעיים. המוות הגיע לאחר 5 שנים של מאבק קשה ובלתי פוסק בסרטן השחלות, אשר יכול היה להימנע.

פרופ’ מומחה לרפואה פנימית וגנטיקה קבע בחוות דעתו, כי היה מקום להפנות את ש’ לבדיקה גנטית על מנת להעריך האם היא נשאית של אחת מהמוטציות השכיחות בנשים יהודיות בגנים BRCA1 BRCA2. זאת רק על סמך ההיסטוריה המשפחתית שלה שכללה שלוש קרובות משפחה שחלו בסוגי סרטן הקשורים זה לזה תסמינית (שד ולבלב) ביותר מדור אחד.

המומחה קבע כי אין גם ספק שהמידע שהיה מתקבל בבדיקה הגנטית, היה שש’ היא נשאית של אותה מוטציה, מה שהיה מביא להחלטה לבצע טיפול מונע על ידי כריתת השחלות. המומחה קבע כי כבר בשנת 2004 צריכה הייתה רופאת המשפחה להפנות את ש’ לייעוץ אונקוגנטי לאור ההיסטוריה המשפחתית ומוצאה האשכנזי.

עורכי הדין דורי כספי ואנה רייף ליגנזה, ממשרד כספי-סרור ושות’, טענו בין היתר בתביעה כי רופאי קופת חולים מכבי התרשלו בכך שלא גבו מש’ מידע מלא אודות ההיסטוריה המשפחתית שלה ובכך התעלמו מהסיכון המוגבר של המנוחה ללקות בסרטן השחלות. בתביעה נטען  כי לא הפנו אותה לבדיקה גנטית לבירור נשאות למוטציה בגנים BRCA1 ו – BRCA2 ובכך מנעו מן המנוחה את האפשרות למנוע או למזער משמעותית את הסיכון המוגבר ללקות בסרטן השחלות.

בני משפחתה של ש’ תובעים מקופת חולים מכבי לפצות אותם בסכום העולה על 2.5 מיליון ₪, בין היתר בגין הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, הפסדי תמיכה בשנים האבודות, אובדן שירותי בת זוג ואם ופיצוי עבור כאב וסבל וקיצור תוחלת חיים.

טרם הוגש כתב הגנה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות