חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

עלו ליגה!!!

 

נערים א’ ארצית של עוצמה מודיעין נצחו את מכבי תל אביב מכבים רעות בחוץ 72-58, והבטיחו עלייה לליגה הלאומית

 

אז אפשר לאמר מזל טוב וחג שמח לנערים א’ ארצית של עוצמה מודיעין, החבר’ה מנעירי עוצמה מעולם לא טעמו טעמה של ליגה לאומית. עכשיו זה הגיע וזה הזמן גם לסכם את השנה ולא רק.

רקע על הליגה

בעבר, הליגה הלאומית הייתה מורכבת משחקנים גם בכיתה ט’ וגם בכיתה י’. מזה 5 -6 שנים יש הפרדה, ויצרו 3 ליגות: מחוזית/ ארצית/לאומית.  נערים ב’ מורכבת משחקנים תלמידי כיתה ט’, ואילו נערים א’ מורכבת משחקנים הלומדים בכיתה י’. בפורמט הזה, מעולם לא הייתה לעוצמה מודיעין קבוצת נערים בלאומית, רק עם שחקנים בכיתה י’.

 

רקע על הקבוצה

קבוצת נערים א’ ארצית של המאמן אשר חגי מורכבת משחקנים בכיתה י’. מדובר בקבוצה חדשה לגמרי, שהורכבה משתי קבוצות נערים ב’ ועוד שני שחקנים מכפר האורנים. מרבית השחקנים צמחו במועדון. אשר חגי, שחזר למועדון בקיץ 2015, לקח על עצמו, בנוסף על תפקידו כמנהל מקצועי של המועדון, גם את משימת אימון שלוש קבוצות: בוגרים, נוער ונערים א’ המדוברת.

 

על העונה

הקבוצה עשתה עונה יפה, עם 2 הפסדים בלבד בכל העונה.

כרגע נותר עוד משחק אחד לעונה, אבל הקבוצה כבר הבטיחה עלייה לליגה לאומית, כשנצחה בדרבי את מכבי תל אביב מכבים רעות בחוץ, עם התוצאה 72-58.

 

אשר חגי: "בתחילת העונה לא היו ציפיות שנעלה ליגה מהליגה הארצית. ברגע שהכרנו את הליגה, התחלנו לשחק לאט לאט. שמנו את יהבנו על ההגנה, ובשורה התחתונה, סיימנו עם ההגנה הכי טובה בליגה.

לשמור על הגנה חזקה היה הדגש.

תוך כדי תנועה, לקח זמן להכיר את השחקנים וההתנהלות שלהם. מתחילת השנה היה ברור שבית דגן והפועל תל אביב רוצות לעלות ליגה. כשנצחנו את הפועל תל אביב ב-15 הפרש, הבנו שיכול להיות משהו פה.

אחרי כשבועיים, נסענו לבית דגן בלי שחקן מוביל, שהיה פצוע, ונצחנו בנקודה בלעדיו. פה כבר סימנו שאנחנו בדרך הנכונה ושיש סיכוי לעלות. ברגע שנצחנו את שתי הקבוצות המובילות, התחלנו לדבר. סיימנו את הסיבוב הראשון 11-0, 11 נצחונות ואפס הפסדים! אז אמרנו שכנראה יש משהו בקבוצה.

סימנו את המשחקים הקשים, ניצחנו בהם, עד שהגענו למשחק מול הפועל תל אביב. זה היה ההפסד הראשון שלנו, אבל רק ב-13 הפרש – שזה פחות ממה שניצחנו אותם במשחק קודם (15 הפרש). כשמדובר בשתי קבוצות עם אותו מאזן של נצחונות, אם כבר להפסיד, אז לפחות בהפרש שהוא פחות מההפרש שבו נצחנו אותם.

המשכנו לנצח, והיה ברור, שאם ננצח את בית דגן ניקח את האליפות, אבל הפסדנו 8. ואז נשארו 2 משחקים, והיינו צריכים ניצחון אחד, ועשינו את זה במכבים."

 

על הקבוצה

אשר חגי: "הקבוצה מורכבת משלושה שחקנים מובילים – יאיר באומן, יוחאי סמרה ועומר גוטליב - ועוד שחקנים שטובים בהגנה.

כל השחקנים התקדמו בצורה משמעותית במהלך העונה, וראויים לציון בעיקר יובל חתמי, בר ויניק ונתנאל דיין.

שלושה מהשחקנים – יאיר באומן, יוחאי סמרה ובר ויניק – מתאמנים גם במסגרת "סגל הזהב – האקדמיה לכדורסל", ורואים את התוצאות במגרש.

הקבוצה עשתה קפיצה גם מבחינת ההגנה וגם מבחינת הבנת המשחק, רוח הלחימה והנחישות, (שמאפיינים את המאמן, הוא מוסיף בחיוך).

השחקנים מאד מחוברים ביניהם, ורואים את זה היטב על המגרש. יש להם הרבה מאד נחישות ורצון.

יש ליווי מאסיבי מאד של ההורים, וזה לא פחות חשוב. אנחנו עושים הבחנה בין הורים מתערבים להורים מעורבים. כאן מדובר בהורים שלא מתערבים בעבודת המאמן והמועדון, אבל מאד מעורבים, נותנים גיבוי, מגיעים לכל המשחקים ומעודדים מהיציע."

ראוי לציין, שבנערים א’ ונערים ב’ אתה עולה ליגה בשביל הדור הבא שישחק בקבוצה בעונה הבאה. השחקנים עצמם לא ישחקו בקבוצה בשנה הבאה, ולא יהנו מפירות הנצחון. אשר חגי אומר, שזה בהחלט לא פשוט מבחינת המוטיבציה שלהם.

 

על משחק העלייה

אשר חגי: "היריבה הייתה מכבי תל אביב מכבים רעות, שהגיעה עם רצון גדול לנצח, כטבעו של דרבי.

במחזור הקודם נצחנו אותם רק ב-3 הפרש והיה משחק מאד קשה. המשחק הזה, בתוך הרבע השלישי הם הובילו 6. כשאני עשיתי שינוי הגנתי, משם כבר התרוממנו והפכנו את המשחק.  הם גומרים את הליגה במקום 7 או 8.

היה להם קשה לראות אותנו גוזרים רשתות במגרש שלהם, אבל ככה זה בספורט... אנחנו כרגע במקום השני, אבל ברור שאנחנו הכי טובים!

בשבוע הבא מתוכנן לנו משחק אחרון נגד ראשון לציון. אם ננצח במשחק הזה, צריך לקוות שבית דגן יפסידו בבית, למרות שהסיכוי קלוש."

 

שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל מועדון כדורסל עוצמה מודיעין:

"מדובר בקבוצה מגובשת ולוחמת, עם שחקנים ששומרים מצוין. בתחילת העונה חששתי מאוד, מפני שכמה שחקנים טובים החליטו לעזוב. השחקנים שהחליטו להשאר, יחד עם אשר חגי, שחזר למועדון שלנו השנה, עשו עונה מדהימה! היכולת להוביל את הליגה כל העונה, ובסופה לעלות ליגה היא בהחלט לא מובנת מאליה!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות