חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אימא, הפכתי לשלגון

 

למרות גל הקור, תלמידים בני שבע לומדים בפריזר - מתחילת השנה ללא חימום בכיתה. כמות התלמידים החולים גבוהה במיוחד והסיטואציה הלימודית בלתי אפשרית. בעקבות פניית MCITY העירייה הודיעה כי התלמידים הועברו לכיתה זמנית ממוזגת

 

המזגן בכיתה ב’ בבית הספר משואת נריה שבק חיים כבר בתחילת השנה, הניסיונות לתקנו לא עלו יפה. תלמידי הכיתה קופאים מקור ולא יכולים ללמוד. בנסיבות כאלה כמות התלמידים הנעדרים בשל מחלה גבוהה במיוחד וכפי שהגדיר זאת אחד ההורים: "בלשון המעטה הלימודים ממש לא במיטבם".

הורים אשר שוחחו אתנו השבוע מגדירים את הסיטואציה הלימודית כבלתי אפשרית. אחד ההורים אשר הסכים להרחיב מעט טוען: "כחלק מהכנת בית הספר הוצהר שכל המזגנים נבדקו, תוקנו ותקינים. אלא שלא עבר יום והמזגן כשל. ככל הנראה הגז במזגן בורח וגם מילוי חוזר לא עוזר מאחר ותוך יום יומיים הגז אוזל. פניות חוזרות ונשנות להנהלת בית הספר, להנהגת ההורים ולעירייה הניבו תשובות קבועות ב-2015 שהנושא ידוע ומחכים לתקציב 2016. הגענו ל-2016, עכשיו התשובה היא שהנושא בטיפול. אנחנו כבר בסוף ינואר וכידוע הטמפרטורות השבוע בסימן ירידה. בכללי, נושא המזגנים והתחזוקה בכלל במשואת נריה הוא כאוב ונגרר שנים והפתרונות הם ארעיים. כמו גם שכבה שלמה שכבר שנים לומדת בקרוואנים שזמנם עבר. התחושה היא שממתינים כל הזמן שההורים יפתחו את הכיס ויתרמו לבית הספר. בין אם זה באופן מלא ובין אם זה שקל מול שקל. אגב, המחנכת שלחה לאחרונה מייל בו היא מתלוננת על אחוז תחלואה גבוה בכיתה ובין השאר על הורים ששולחים ילדים שלדעתה היו צריכים להישאר בבית".

אחת האימהות שואלת "האם העירייה מתכוונת לתקן את המזגן רק לקראת הקיץ ושעד אז הילדים שלנו ימשיכו להיות כל הזמן חולים"?   

לנוכח חוסר האונים העלו ההורים גם הצעות תכליתיות לפתרון זמני של הבעיה: "מאחר ומתייחסים למקום כאל מקום שכוח אל שבו הילדים קופאים מקור, אולי כדאי שנאסוף כספים ונרכוש אמצעי חימום בסיסיים עבור הימים הקשים האלו. אפשר, למשל, לקנות רדיאטורים ושמיכות לילדים".

מאחר וגם מנהל בית הספר הרב יוסי שינובר לא הצליח לגרום לתיקונו של המזגן בכיתה, יש מי שהציע להחתים את כל ההורים על עצומה שאומרת שאי אפשר להמשיך כך ובמידת הצורך להשבית את הלימודים בכיתה.

ברגע האחרון נודע, כי לאחר פנייתנו לעירייה, הועברו התלמידים לכיתה זמנית ממוזגת.   

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "במהלך השנה האחרונה השקיעה העירייה יותר מ-800 אלף שקלים בשדרוג, שיפוץ והתקנה של מזגנים בבתי הספר וגני הילדים בעיר. בהתאם לתוכנית העבודה, יוחלפו בתקופה הקרובה מזגנים במספר מוסדות חינוך בעיר ובהם גם בבית ספר משואות נריה, זאת לאחר שאובחן כי לא ניתן לתקנם. יש לציין כי לאור מזג האוויר הסוער ובמטרה לאפשר למידה מיטבית, בכיתה בה המזגן לא עבד, עברו התלמידים ללמוד בחדר המדעים הממוזג של בית הספר."

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות