חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

לשמור ולגזור: אופק רק בכיתה ג’ והבטחת הטניס הגדולה של מודיעין והסביבה

 

"אופק הוא ’מכור’ נטו לטניס. השנה הייתה לו קפיצה מדהימה בטניס. אני לא מכירה הרבה מבוגרים שמוכנים להשקיע 5-6 שעות ביום בספורט ובמקרה הזה בטניס. תוסיף לזה שאופק מתמודד מול מתחרים שגדולים ומנוסים ממנו בשנה שנתיים ובגילאים האלה, גובה, חוזק וניסיון מאוד משמעותיים בטניס"

 

אופק סיון תלמיד כיתה ג’ בבי"ס מעוז המכבים במכבים, סומן כהבטחה הבאה של הטניס של מודיעין והסביבה והוא רק בן 8 וחצי. הוא מדורג 6 בסבב וילסון למרות שהוא מתחרה מול ילדים בני 10 שגדולים, גבוהים וחזקים ממנו. והוא בכלל חלם להיות שחקן כדורסל.

אופק הוא הטניסאי הכי צעיר בנבחרת הצעירה של אביחי צאלה במכבים והוא מקדיש 5 שעות ביום לאימונים ומשחקים, ששה ימים בשבוע ובשבתות הוא מתחרה באחת משלוש תחרויות: סבב וילסון, הליגה האזורית והליגה הארצית.

אופק: "באחת וחצי אני מגיע הביתה מביה"ס, אוכל מתלבש והולך ליום אימונים עד 4 וחצי. אחרי האימון אני נשאר עד 7 בערב למשחקונים. מגיע הביתה, שיעורים מקלחת אוכל ולישון. אם אין לי שיעורים אני ב-8 כבר במיטה. אני  גמור לגמרי. בשישי יש לי אימון אישי ב-7 בבוקר. אני קם ב-6, מסיים את האימון בביה"ס לטניס והולך לבית ספר".

לפני שבוע אופק חזר ממחנה אימונים מרוכז בן 3 ימים בערד ובדצמבר השתתף במחנה אימונים מרוכז באילת. בקיץ מתוכנן מחנה קיץ ראשון בחו"ל, בסרביה. משם הגיע ג’וקוביץ שהיום מדורג מספר 1 בעולם.

בגיל 5 הוא נרשם לחוג כדורסל אבל בן דודו שכנע אותו להירשם גם לטניס. בגלל שבמכבים הכניסה לחוג היא החל מגיל 6, הוא נרשם לחוג ברעות אך לאחר שמאמנו שם ראה איך הוא אוחז במחבט, במכבים הסכימו לרשום אותו למרות גילו הצעיר.

אופק כשהתחלת  להתאמן בטניס חשבת שתהיה כזה ’תותח’?

"לא, ממש לא.  אז הייתי גם בחוג כדורסל וחשבתי שאהיה כדורסלן כי הייתי הכי טוב בכדורסל. עכשיו אני בכלל לא משחק כדורסל רק פה ושם בשיעורי ספורט, אבל זה לא נחשב".

כמו מי אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

רוצה להיות כמו נדאל שהיה מספר אחד בעולם".

הטניס בא על חשבון הלימודים?

יפעת האמא: "אי אפשר להזניח לימודים, מבחנים ועבודות והוא יודע שאם לא יהיו לימודים גם לא יהיה טניס, אין לו ברירה. מה שכן אין לו הרבה זמן לחיים חברתיים בכיתה, חוץ מימי הולדת. מדובר בהקרבה. יש לו חברים טובים בטניס שזאת חברה מאוד סגורה, טובה ומלוכדת ויש לו גם חברים טובים בכיתה אבל בגלל העומס לא מתאפשר לו להיפגש איתם אחה"צ. אם היה מחלק את הזמן גם בין חברים הוא לא היה מגיע למה שהגיע".

אופק ואתה אוהב את החיים האלה?

כן, מאוד. אם ההורים היו מרשים לי הייתי במגרש הטניס מהבוקר עד הערב".

מה האחים והאחיות הגדולים אומרים על זה?

יפעת: "הם מפרגנים ומבינים. האמת היא שכל החיים בבית סובבים סביב הטניס.  זה בא לפעמים במקום ארוחות שישי משפחתיות ובילוי משותף בשבתות."

ומה התוכניות לעתיד?

אופק: "לשחק המון ולנצח, להגיע למקומות הראשונים בארץ ולצאת לשחק בחו"ל".

יפעת: "מעבר לאימונים יש לו במסגרת הקבוצה  מאמן כושר פעמיים בשבוע ושעה פילטיס. אם אופק ימשיך במלוא המרץ וישקיע כפי שהוא משקיע עכשיו נצטרך בעוד שנה-שנתיים לשקול להכניס לתמונה תזונאי ספורט וקואוצ’ר שיבנה לו את החוסן הנפשי, לא להישבר גם שמפסידים".

 זה דורש בוודאי השקעה כספית גבוהה.

"הקטע הכלכלי הוא אקוטי ביותר. ההשקעה החודשית מגיעה ל- 4,000 ₪, במועדון הטניס, באימונים האישיים, וזה עוד לפני שהגענו לבגדים, נעליים ומחבטים, הסעות לתחרויות, מחנות אימונים ואם ייסע לחו"ל בעתיד. כל ההוצאות יפלו עלינו. ספונסרים נדיר למצוא, ובוודאי שלא בגיל הזה."

מדובר בהקרבה לא קטנה גם מצידו של אופק והוא רק בן 8, תלמיד בכיתה ג’. כמה אחוזים זה ההורים שדוחפים וכמה זה אופק שרוצה?

האם: "90% זה בא ממנו, הרבה פעמים אני ’מנסה’ אותו ואומרת לו:  ’אולי נעשה סטופ? אולי לא תלך היום לאימון? ואין מצב שהוא לא ילך. זה בא ממנו חד משמעית, הבילוי שלו זה לבוא למגרשים.  כל ערב יש לנו מלחמה איתו ואני ממש ’גוררת’ אותו מהמגרשים בשעה 7 בערב.

אופק הוא ’מכור’ נטו לטניס. השנה הייתה לו קפיצה מדהימה בטניס. אני לא מכירה הרבה מבוגרים שמוכנים להשקיע  5-6 שעות ביום בספורט ובמקרה הזה בטניס. תוסיף לזה שאופק מתמודד מול  מתחרים שגדולים ומנוסים ממנו בשנה שנתיים ובגילאים האלה,  גובה, חוזק וניסיון מאוד משמעותיים בטניס. אבל זה לא שובר אותו, הוא בולדוזר. אם המאמן יגיד לו ’יש לך היום אימון ב-5 בבוקר’,  הוא יגיע".

אופיו החזק והאמונה המוחלטת שהוא יכול להגיע רחוק באים לידי ביטוי פעמים רבות גם במשחקים כאשר קרה לא פעם שאופק היה בהפסד משמעותי מול היריב אבל הצליח להתרומם ואף לנצח.

זה מצריך גם הרבה השקעה מצד ההורים.

כן, גם אני וגם בן זוגי שרון אביו של אופק שהוא מורה לנהיגה, משקיעים את כל זמנינו הפנוי (והלא פנוי) במשחקים ובתחרויות. אני עורכת דין עצמאית לענייני משפחה והדיונים בבית המשפט מתקיימים בדרך כלל בבוקר כשאופק שוהה בבית הספר. את הפגישות עם הלקוחות אני קובעת אחר הצהריים כשהוא באימונים. כשיש ’פנצ’ר’ בהסעות אני נעזרת באמי".

"אני מכיר את אופק קצת יותר משלוש שנים, הוא מאוד מוכשר, מאוד תחרותי, הוא ניחן  ביכולות מדהימות. מה שנקרא  ספורטאי בכל רמך איבריו" אומר עליו תומר סגל, מאמנו של אופק בבית הספר לטניס של אביחי צאלה במכבים: "מצפה לו עתיד ורוד. הוא  יכול להגיע לטופ  של הטניס הישראלי ולהתברג בחמישיה המובילה בכל שנתון".  

מה מייחד אותו כשחקן?

"הסרב שלו מאוד יציב,  החבטות שלו הן ברמה מאוד גבוהה ויש לו הבנת משחק טובה".

יש לכם אמונה שהוא יגיע לטופ?

" שרון ואני מאוד מאמינים בזה שהוא יכול להגיע רחוק וגם משדרים לו את זה. כמובן במידה וימשיך להתקדם ולהשקיע ולשמור על האיכויות שלו. אם מסתכלים קדימה נצטרך למצוא פתרונות לעלויות שיהיו לנו כשיגיע לגיל 13, 14 ויותר מזה,  אז כבר יהיה מדובר בעלויות של 20-25 אלף שקלים לחודש".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות