חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

”המגזר העסקי בישראל עשה היסטוריה”

 

דרור אטרי, יו"ר איגוד העסקים מודיעין והשפלה, חתם בשבוע שעבר בשם נשיאות הארגונים הכלכליים יחד עם הסתדרות העובדים על הסכם חסר תקדים לטובת שילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה הישראלי. וזו אינה הפעם הראשונה שהוא מיישם הלכה למעשה צדק חברתי  

 

דרור אטרי, המשמש יו"ר איגוד העסקים מודיעין והשפלה וחבר בנשיאות הארגונים הכלכליים בישראל, חתם בשבוע שעבר בשם הארגונים הכלכליים על הסכם חסר תקדים, שנחתם יחד עם הסתדרות העובדים לטובת שילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה בישראל. במסגרת ההסכם שנחתם נקבע כי כבר בתום שנה מכניסתו לתוקף של ההסכם, ייחשב מעסיק ששני אחוזים ומעלה מקרב עובדיו הם אנשים בעלי מוגבלויות, כגוף בו יש ייצוג הולם, כאשר מתום שנתיים לכניסתו לתוקף של ההסכם, ייחשב ייצוג הולם גוף המעסיק שלושה אחוזים או יותר מקרב בעלי מוגבלויות.

עוד סוכם כי באחריות המעסיק למנות גורם מטעמו, שיהיה אחראי לתעסוקת אנשי בעלי מוגבלויות ולקידום ייצוגם ההולם למען שילובם הראוי והמיטבי במקום העבודה. במקביל ליישום ההסכם, ימשיכו הצדדים לפעול לקביעת הוראות משלימות לטובת מעסיקים המעסיקים פחות מ-100 עובדים, וזאת לצד הקמת ועדת מעקב משותפת, שתעקוב אחר יישום ההסכם בפועל.

דרור אטרי, חבר הנשיאות בנשיאות הארגונים העסקיים, שכאמור חתם בשם הנשיאות, אמר השבוע: "חתמתי על הסכם היסטורי וחשוב מהן כמוהו למען חברה צודקת יותר ומוסרית יותר, שעשוי לעזור לאלפי נכים להיכנס למעגל העבודה ויחול על כל חברה המעסיקה מעל ל-100 עובדים במשק הישראלי. המגזר העסקי בישראל עשה היום היסטוריה.

הובלנו תהליך לחברה צודקת ומוסרית יותר. תודה מיוחדת אני מבקש לשלוח לחברי הטוב נשיא לה"ב אהוד רצאבי. לפי כשנה וחצי הסמכנו אותו לנהל משא ומתן עם ההסתדרות, וכעת אנו בנשיאות הארגונים העסקים נרגשים ושמחים על הזכות לקדם יחדיו הסכם חשוב זה. ההסכם שחתמנו אני וחבריי בשם המגזר העסקי בישראל כולו - נשיאות הארגונים העסקיים בראשות חברי הטוב צביקה אורן, יחד עם ההסתדרות החדשה בראשות אבי ניסנקורן, הוא הסכם תקדימי והיסטורי.

                               דרור אטרי חותם על ההסכם

 

ההסכם ייכנס לתוקף לאחר ששר הכלכלה נפתלי בנט יחתום על צו הרחבה, שמחיל אותו על כל העסקים בישראל, גם אם הם אינם חברים באחד מארגוני המעסיקים. בשלב הזה ההסכם יחול רק על המגזר הפרטי, ואנו תקווה כי בעתיד הקרוב גם המגזר הציבורי יחיל על עצמו את ההסכם".

הפעילות החברתית של דרור אטרי באה לידי ביטוי כבר בשנת 2009, כאשר נחתם על הסכם קיבוצי היסטורי עם ההסתדרות בראשות עופר עייני, שבו דאגו אטרי וחבריו להעניק לכלל עובדי הניקיון בישראל תוספת שכר של 20 אחוז, ובכך הביאו לפריצת הסכמי העבודה במשק. חשוב לציין שעד אותו הזמן היתה ההסתדרות נוהגת לחתום על הסכמים עם תוספת של שניים עד שניים וחצי אחוז תוספת שכר, וחתימתו של אטרי על הסכם זה הביאה לפריצת דרך בתוספות השכר במשק הישראלי.

שיתוף הפעולה בין אטרי להסתדרות אף הביא למיסודו של ענף הניקיון בישראל בשנת 2010, כאשר ההסתדרות קידמה לראשונה בתולדותיה, בשיתוף דרור אטרי, מחויבות של חברות קבלניות של ניקיון להעסקה ברישיון של קבלן שירות, תוך העמדת ערבות בנקאית לזכויות העובדים, דבר שהביא לשקיפות מלאה לפעילותן. בהמשך, עבר ההסכם לחקיקה, ומאז כל חברה במשק הישראלי מחויבת להוציא רישיון קבלן שירות, כאשר עבודה ללא רישיון זה נחשבת לעבירה פלילית.

במסגרת אירוע חתימת ההסכם בשבוע שעבר נכחו יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל, יו"ר לה"ב אהוד רצאבי, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ח"כ איציק שמולי, יו"ר נעמ"ת גליה וולך, מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק, נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן, מנכ"ל איל"ן ישראל שמעון צוריאלי, חבר הנשיאות בנשיאות הארגונים העסקיים דרור אטרי ומנכ"ל המרכז לעיוור גיא שמחי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אני מצדיע למעסיקים שהובילו את הדרך ביחד עם ההסתדרות והחליטו להגיד הבוקר אמירה חברתית חשובה מהמעלה הראשונה. מדובר ב-800 אלף עובדים פוטנציאליים שצריכים להשתלב במעגל העבודה, וההשתלבות תעזור להם להתפרנס בכבוד ולהשתלב במעגל החברתי".

את המהלך ליוותה לצידו של אבי ניסנקורן, מנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי, עינב קאבלה.
יו"ר לשכת התיאום של הארגונים העסקיים, צביקה אורן: "אני מברך בשמי ובשם כל ארגוני המעסיקים על שיתוף הפעולה בין המגזר העסקי להסתדרות בחתימה על הסכם ראשון בנושא כל כך ראוי. אנו רואים בהסכם זה חשיבות חברתית גדולה וגאים להיות הראשונים להוביל מהלך שכזה, עוד לפני המגזר הציבורי. אני מאמין כי עבודה משותפת של הסתדרות חזקה, מגזר עסקי חזק וממשלה חזקה תוביל לחברה חזקה וצודקת".

בתמונה:
דרור אטרי חותם בשם נשיאות הארגונים הכלכליים על ההסכם יחד עם נציגי ההסתדרות
צילום: נשיאות הארגונים הכלכליים

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות