חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביבס: ”קבוצות הרכישה מוכרות לתושבים חלומות”

 

בחלקו השלישי של ראיון החג עם ראש העיר חיים ביבס שוחחנו על: עיכוב הבנייה בשכונת נופים, מצב הניקיון בעיר, המשבר בתחבורה הציבורית, עלותו החריגה של פסטיבל הקרקס ואי תקינות המזגנים בבתי הספר  

 

ראש עיריית מודיעין חיים ביבס אוהב במיוחד את נושא החינוך ולא מחמיץ שום הזדמנות להתגאות במצבה של מודיעין בהקשר לכך ולפרט את הישגיה של העיר בתחום: "לקחנו את מערכת החינוך במודיעין ועשינו בה מהפכה. מהפכה שבה התחלנו עם 70 אחוזי הצלחה בבגרות והיום אנחנו עומדים על 90 אחוז", אומר ביבס בגאווה.

ככלל, הסכמנו עם ביבס שמצבה של מודיעין בתחום החינוך טוב וחלק מההישגים מרשימים, אך ביקשנו להפנות את תשומת לבו לכך שטיפול עירוני במערכת חינוך זה לא רק ציוני בגרות והישגים, זה מכלול רחב הרבה יותר. כך למשל, הגיעו אלינו פניות רבות למדי של הורים ותלמידים המתלוננים על כך שהמזגנים בכיתות לא תקינים וכי לא ניתן בחודשי הקיץ החמים מאוד לקיים סיטואציה לימודית סבירה בתנאים כאלה. לדעת ההורים מדובר בכשל מתמשך על פני שנים. אחד ההורים הדגיש כי לא יתכן שכל כך הרבה מזגנים אינם תקינים כבר בתחילת שנת הלימודים וזה מצביע על כך שהנושא לא טופל כראוי בחופשת הקיץ.

"אין פה שום כשל מתמשך. מטפלים במזגנים באופן שוטף" קובע ביבס ומפרט: "למשל, אתמול פנו אלי בקשר למזגן מסוים שלא עובד והיום הוא כבר תוקן. הבעיה היא שבעבר היו מפנים תלונות כאלה דרך מוקד 106 והיום הפייסבוק הפך למוקד. לא צריך לשכוח שיש במודיעין כ-1,000 כיתות ומדובר ב 5-10 מזגנים שנדרש לגביהם תיקון. זה הכל. אז צריך להשאיר את הדברים בפרופורציות המתאימות".

אפרופו פייסבוק, היה לאחרונה פוסט בקבוצת "מודיעין שלנו", שהיא הקבוצה הגדולה ביותר בעיר עם 27,000 אלף חברים, שם תושבים הביעו את דעתם על פסטיבל הקרקס שמתקיים בעיר מזה חמש שנים ועולה מיליון וחצי שקלים מדי שנה. רבים טענו כי יש להם הרגשת מיצוי וכי עדיף היה להשתמש בכספים הללו למטרות אחרות. אולי הם צודקים ורצוי היה לעשות שינוי, אולי מיליון וחצי שקלים כל שנה זה יותר מדי עבור נושא לא ממש חשוב מהסוג הזה?

"היו גם דיונים של 100 או 200 איש שהסבירו למה כן צריך פסטיבל קרקס. הרי לפני כן לא היה כלום. טענו שזו עיר שינה שלא מטפלים מספיק בתרבות שלה. אני שילשתי את תקציב התרבות של העיר ובתוך כך יש את פסטיבל הקרקס שבשלושה ימים מביא למעלה מ-100 אלף איש כשמחציתם הם תושבי העיר. זה אומר שלמעלה ממחצית התושבים מגיעים לצפות בפסטיבל. הילדים נהנים ואני מקבל ביקורות טובות מאוד. פסטיבל הקרקס הזה שם אותנו על המפה. כל שנה בזכותו עשרות אלפי אנשים עוברים בעיר, לומדים להכיר את העיר. מה אתה רוצה שניקח את הכסף הזה ונבנה בו עוד בית כנסת"?

באותה קבוצה "מודיעין שלנו" כותב אחד הגולשים: "עוד לא שמענו התייחסות פומבית של ראש העיר למשבר התחבורה הציבורית בעיר". כוונתו כמובן לאי שביעות רצון נרחבת ומקיפה מתפקודה של חברת קווים. האם אתה מוכן להביע את דעתך בנושא בצורה פומבית?  

"עניינים כאלה אני לא נוהג לנהל מעל דפי התקשורת, אבל על מה שאני אחראי אני לוקח את הסמכות ואת האחריות המלאה".

ולגופו של עניין?  

"קיימתי בהקשר הזה כמה ישיבות עם שר התחבורה ועם הגורמים המקצועיים. אנחנו כל הזמן משנים ומשפרים אבל אני לא יכול לצאת החוצה לתקשורת עם כל שינוי קטן".

אבל בשורה התחתונה הציבור סובל ולא מרגיש שיש לו כאן גב.

"בשורה התחתונה אנחנו מטפלים בכל. חברת קווים הרבה יותר טובה מקודמותיה, מרגלית וקונקס. יש בהחלט מה לשפר ואנחנו עובדים על זה כל הזמן. למשל, מיד אחרי החגים יכנסו לא מעט קווים חדשים בהתאם לצרכים של תושבים שפנו אלינו, ולצד זה אנחנו בונים את התוכנית של הפעלת התחבורה הציבורית שתתחיל לפעול כשיפתחו את התחנה המרכזית. בנוסף כדאי להזכיר שאני הייתי זה שנלחמתי כדי להקים את פרויקט ’קשת מודיעין’ שזה חיבור עתידי לקו ירושלים תל אביב של הרכבת. תהייה רכבת מכאן עד לבנייני האומה והציבור יוכל ליהנות מכך מאוד. כך שככלל יש מהפכה אמיתית בין המצב שהיה כאן בעבר לבין המצב כיום ואנחנו משפרים כל הזמן. אין מצב שמחר בבוקר משרד התחבורה יחליף את חברות האוטובוסים לפי רצון של תושב כזה או אחר. יש לא מעט בעיות ואנחנו נטפל בהן".      

כידוע לך, יש גם תלונות בנושא ניקיון העיר. מצד אחד אגף שפ"ע עובד על כך קשה, אך מצד שני יש הרגשה שהעיר לא מספיק נקייה. הבעיה העיקרית היא כנראה בשיטת ’איסוף הגזם’. אתה ער לכך?

"להערכתי אתה ואני לא חיים באותה עיר. הכל נקי ומסודר והכל בסדר גמור".

יכול להיות שליד הבית שלך מנקים טוב יותר אז אתה לא רואה.

"ממש לא. אני נמצא גם ליד הבית שלך, כי קרובת משפחה שלי מתגוררת שם. הסביבה נקיה לחלוטין. יש ימי איסוף ואם מישהו מוציא שלא בזמן אז אנחנו שולחים לו פקחים".

זה ממש לא מישהו אחד. זה חלקים גדולים בציבור שלא יודעים או לא מקפידים על מועדי האיסוף ומשליכים חפצים בכל יום ובכל שעה. יכול להיות שלא עוסקים מספיק בהסברה.

"אם יש בעיה נקודתית צריך לדווח עליה למוקד".

זו לא בעיה נקודתית זו תופעה כלל עירונית.

"אני מסתובב בכל מודיעין וממש לא רואה תופעה כזו".

יש גם בעיה של לכלוך קבוע סביב עמדות המחזור. אני רואה את זה בכל מקום.

"אנחנו מתמודדים עם כל מה שצריך. העיר נקיה ומסודרת. הטענות שלך בנושא לא רציניות. מערכתית אין בעיה".  אפרופו בעיה מערכתית, גם בבנייתה של שכונת נופים נראה לכאורה שיש תקלה כזו - מסכנים התושבים שקנו שם דירה. הם ממתינים כבר שנתיים בהן לא קרה כלום. מתי יהיה לזה סוף ויתחילו לבנות שם?

 "אף אחד לא ממתין סתם. זו אגדה. העובדה היא שמי שמגיש תוכניות בניה כנדרש מקבל אישור. יזמים שהגישו בקשה תקינה קיבלו כבר את האישורים שלהם. מבחינת התשתיות עשינו את כל מה שצריך. אך יש כאלה, בעיקר בנופים שם יש הרבה קבוצות רכישה, שמכניסים לתוכנית הבניה שלהם למשל מחסנים בכל הקומות. זה הרי ברור לחלוטין שהם רוצים להפוך את זה לחדר נוסף בדירה. אצלנו זה לא יהיה. רק מי שמגיש את הכל מסודר מקבל אישור. אני לא מתרגש מעיכובים שנובעים מסיבות כאלה. מבחינתי כולם מחויבים לעמוד בכללים ואז תוך שלושה חודשים יקבלו היתר".

כולם לא עומדים בכללים?

"ממש לא כולם. לרובם יש אישורים והם נמצאים בתוך תהליך. הרי אתה תהייה הראשון ’לבשל’ אותי אם אני אאשר משהו שלא על פי הכללים. אני יודע לעבוד רק על פי הכללים. מי שלא יודע לעבוד על פי הכללים שלא יבנה. קבוצות הרכישה מוכרות חלומות לתושבים כאילו יגניבו את המחסנים ויהפכו אותם לחדרים. אצלנו זה לא יקרה. הניסיון של קבוצות הרכישה למקסם דברים לא קיימים לא יצלח. אנחנו לא נהפוך כלי להכשרה של תוכניות כאלה".

*חלקו הרביעי של ראיון החג עם ראש העיר יפורסם בערב החג.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות