חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מקווה לגיור רפורמי // מכתבים למערכת

 

לכבוד: חיים ביבס - ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות הנדון: מקווה לגיור רפורמי  

 

חיים שלום,

מזה מס' שנים מתנהלת עתירה בבתי המשפט הנוגעת לגיורים הרפורמים והקונסרבטיביים בארץ, ובימים אלו הנושא תלוי ועומד בביהמ"ש העליון שביקש מהמדינה לאתר פיתרון פרקטי לסיום העתירה ללא הצורך בהכרעה שיפוטית.  

התנועות הרפורמית (היהדות המתקדמת) והקונסרבטיבית (המסורתית) דורשות לאפשר להן לקיים הליך טבילה, במסגרת טקס גיור רפורמי/קונסרבטיבי בתוך מיקוואות ציבוריים שרובם הם בחסות המועצות הדתיות ברשויות המקומיות.

המועצות הדתיות שכפופות להלכה היהודית, מסרבות גם בתמיכת המדינה, לקיום הגיור הרפורמי במקוואות שבחסותן. 

בעקבות בקשת ביהמ"ש העליון כאמור לעיל, פנה המשרד לשרותי דת אל הרשויות המקומיות שבהן אין מועצה דתית, ובהן גם מודיעין-מכבים-רעות, והציע לקיים את הגיורים הרפורמים באחד המקוואות באותן רשויות. מדובר בעיקרון על מספר קטן של כלל הגיורים הרפורמים, שיתבצעו במקווה מסוים ביום אחד, בערך פעם בחודש-חודשיים.

דעתנו על הטבילה במקוואות ידועה היטב - המקוואות בכל המדינה הם מיותרים לחלוטין, זהו בזבוז מיותר של כספי הציבור, לא הייתי מהמר על איכות המים במקוואות, ואם כבר לטבול אז עדיף באמבטיה בבית או באחד מאתרי ה- SPA ברחבי המדינה.

יחד עם זאת, אנו חברי מודיעין חופשית, פועלים לחופש דת ולשיוויון בין זרמי היהדות השונים בעיר, ולדעתנו הקהילות הרפורמית והקונסרבטיבית בעיר כמו גם ברחבי המדינה, ראויות וזכאיות לשיוויון בכל תחומי הדת, ובכללם לקיים את תהליך הגיור עפ"י מנהגיהם, כולל השימוש במקוואות ציבוריים

נושא פניית משרד הדתות אל העירייה והקצאת מקווה בעיר לטובת הגיורים הרפורמים, היה רשום בסדר היום של ישיבת וועדת הנהלת העיר שהתקיימה ב- 12/5/14, אך יומיים לפני הישיבה, סעיף זה הוסר מסדר היום של הישיבה.

לא ידוע לי מדוע הנושא הוסר מסדר היום, אך אני ממש לא אופתע אם יתברר שהנושא הוסר בגלל התנגדויות ולחצים אורתודוקסים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות