חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

בועידת העסקים מחר באולמי ”הבריאה” - כוורת מומחים לרשותכם

 

מחר יום ה’ 26/12 תיפתח ועידת העסקים באולמי הבריאה במרכז ישפרו והפעם תעמוד לרשות הבאים כורת מומחים שתסייע לכל אחד לקבל את הכלים למנף את העסק שלו

 

במסגרת כוורת מומחים שתעמוד לרשותכם בוועידה ,קבלו טיפ ראשוני של שי טאובס הבעלים והמנכ"ל של integral - אסטרטגיה & שיווק - ייעוץ, ליווי, הרצאות וסדנאות - חבר איגוד העסקים מודיעין והשפלה .

ערוץ השיווק שכולכם יכולים לפעול בו ולהשיג תוצאות מר...שימות !

כל עסק שואף למצוא את הדרכים והכלים השיווקיים שבאמצעותם ניתן יהיה למנף את עצמו ואת שירותיו מול קהל היעד הפוטנציאלי שלו ובצורה הטובה ביותר. כיצד ניתן לעשות זאת?

כל עסק מעוניין לבחור ולפעול בערוצי השיווק שיחברו אותו באופן הנכון ביותר האפשרי לקהל היעד שאליו הוא בחר לפנות. במילים אחרות -היכן נמצאים הלקוחות שלכם, מה מעניין אותם ואיך השירות שלכם יוכל לפגוש, לגעת בהם ולשפר את חייהם לטובה על ידי צריכתו.

איך אפשר לעשות זאת? ובכן אפשרויות לא חסרות, ולעיתים בדיוק כאן טמון הקושי. אחד ממרכיבי ההצלחה השיווקית נובע מבחירה מושכלת של תמהיל ערוצי השיווק והקמת מנגנוני מדידה, בקרה ובחינה שוטפים.

אחד הערוצים שבהם ניתן למנף שיווקית את העסק, להכיר לקוחות פוטנציאלים חדשים ולייצר שיתופי פעולה איכותיים הוא ערוץ הכנסים המקצועיים. למרות שמדובר בערוץ איכותי ביותר הוא לא נהנה מאותה חשיפה תקשורתית לה זוכים חלק מהערוצים האחרים וחבל שכך.
לקראת ועידת ישראל לעסקים קטנים ובינוניים שתתקיים ב-26 בדצמבר 2013 המקודמת זו השנה השביעית ע"י איגוד העסקים מודיעין והשפלה , ישנן מספר המלצות שראוי שכל בעל עסק יתייחס אליהן בדרכו לשיווק אפקטיבי.

בחרתי הפעם להתמקד במבקרי הוועידה ולא במפרסמים ובמשתתפים, על אף שגם עבור אלו האחרונים יש צורך בתכנון וביצוע של אסטרטגיה שיווקית מדויקת שתמנף אותם בצורה מושכלת וייחודית, ועל כך במאמר נפרד.

מנקודת מבטי, שיווק בערוץ וועידות, כנסים ואירועים מתחלק לשלושה שלבים עיקריים. מהם שלושת השלבים?

המזל הוא מפגש הדרכים שבין ההזדמנות להכנה המוקדמת
כל מפגש עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מצריך הכנה מוקדמת מצדכם. בנייה של אסטרטגיה שיווקית איכותית ומדויקת תסייע לעסק שלכם להשיג את המטרות העסקיות שלכם ותניב תוצאות ראויות. אם הדבר נכון לפעילות השוטפת, הוא כמובן תקף ומשליך גם על שיווק העסק שלכם בכנסים ובוועידות.

שני תנאים מקדמיים, לכל הפחות, חייבים להתקיים עוד לפני שבכלל יצאתם מפתח הבית:

התנאי הראשון הוא שעליכם לבחור את קהל היעד אליו אתם מכוונים, או במילים אחרות - את קהל המטרה שלכם. עליכם להכיר אותו ולבחון האם הם נוכחים באירוע והאם האירוע ינגיש אתכם אליו, באופן ישיר או באמצעות גורם מתווך, קרי באמצעות עסקים אחרים שלהם גישה ישירה אליו.

התנאי השני הוא שעליכם לגבש לעצמכם הצגה עצמית קצרה בת כחצי דקה שתהווה תעודת זהות עבורכם. ההצגה תכלול את המידע הבא: מי אתם, מה השירות שלכם, מי קהל היעד שלכם והסבר פשוט כיצד השירות שלכם עוזר לקהל היעד. הקפידו לשמור על מסר פשוט וברור ובו בזמן כזה שייחרט בזיכרונם של האנשים שעימם תיפגשו. נסו לבלוט לטובה, אך זיכרו: מה שלא פשוט - פשוט לא עובד.

במידה ואתם מתקשים, שאלו את עצמכם את השאלה הבאה: מדוע שהלקוח יתעניין ויבחר דווקא בי? וענו עליה במשפט אחד.

לקחת את ההזדמנות שלכם צעד אחד קדימה
לאחר ההכנה המקדמת הגיע מועד הוועידה והזמן שלכם, לעבור לשלב השני והוא לעבוד ולשווק את עצמכם. הפוטנציאל כבר שם וכל מה שדרוש הוא צעד קטן של אמונה בעצמכם ובהכנה המוקדמת שביצעתם.

טקס החלפת כרטיסי הביקור המסורתי כולל הן חלוקת כרטיסי ביקור פיסיים והן החלפת פרטי התקשרות וירטואליים באמצעות שיתוף הנתונים ע"י הסמארטפון. כך או כך, כחלק מתהליך החלפת כרטיסי הביקור, שלבו את ההצגה העצמית שלכם ולמדו את האדם שמולכם. איך עושים זאת? ע"י שאילת שאלות. דברו פחות והקשיבו יותר. התעניינו, אבל באמת התעניינו בו ובעסק שלו.

במקרים רבים הכרויות אלו יצרו עבורי שיתופי פעולה וחיבורים עסקיים שהניבו תוצאות יפות מאד. לא הייתי מצליח לעשות זאת ללא ההכנה המוקדמת שתיארתי קודם לכן.

ישנו טריק שלי שאני מעוניין לחשוף עבורכם וממליץ לכם לאמצו. לאחר השיחה הנעימה, אני פורש הצידה ועל גבי כרטיס הביקור שקיבלתי אני מתאר ומסכם את השיחה במספר מילים. אתם מנחשים מה הסיבה לכך? מכאן אנו עוברים ישירות להמלצה הבאה.
גם מסע בין אלפי קילומטרים מתחיל בצעד אחד
עשיתם צעד אחד חשוב ועם זאת, זו רק ההקדמה להתחלת מערכת היחסים העסקית שלכם.

דרור אטרי, יו"ר איגוד לעסקים מודיעין והשפלה

אספתם עשרות כרטיסי ביקור של לקוחותיכם הפוטנציאלים וציינתם את הערותיכם. עכשיו הגיע הזמן לשנס מותניים ולהמשיך בעבודת השיווק החשובה. השלב השלישי הוא מינוף הקשרים החדשים לטובת הפעילות השיווקית שלכם.

מיינו את הכרטיסים לשתי הקבוצות הבאות: הקבוצה הראשונה מכילה את רשימת העסקים שמהם תוכלו להפיק תוצאות רצויות מידיות. בקבוצה זו נמצאים הלקוחות הישירים שלכם או עסקים שפועלים מול הלקוחות הישירים שלכם ויכולים לתרום לכם בחיבור אליהם. הקבוצה השניה, לעומת זאת, תכלול את אלו שהקשר עימם יצריך חשיבה ועבודה מקדימה נוספת ומציאת הדרך הנכונה לבניית שיתוף פעולה.

התחילו בפעילותכם מול הקבוצה הראשונה ובימים הסמוכים לאחר האירוע, צרו עם בעלי העסקים קשר, הזכירו את שיחתכם (זוכרים את ההערות שרשמתם על גבי הכרטיסים) ובחנו כיצד תוכלו לעשות עסקים יחד. מניסיוני, זוהי יוזמה מוערכת והיא מניבה תוצאות אפקטיביות. במידה והשיחה לא הבשילה לכדי פעילות עסקית, שמרו עימם על קשר מעת לעת ובדקו אפשרויות נוספות. בהמשך תוכלו להמשיך בפעילות מול חברי הקבוצה השנייה. בהצלחה.

על הכותב:
שי טאובס הינו הבעלים והמנכ"ל של integral - אסטרטגיה & שיווק - ייעוץ, ליווי, הרצאות וסדנאות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות