חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

השאננות עליה אנו משלמים את המחיר

 

ריבון העולמים - עיר כזו, המלאה באנשי בטחון, אנשי צבא, אנשי ממשלה, אנשי חברה, אנשי אקדמיה, אנשי הספר ואנשי העם - איך איך איך עוברים לסדר יום???? איך עוד לא הבערנו צמיגים ברחובות? איך? השכל הקטן שלי לא מצליח לעכל את זה!!! ואפילו רזי ברקאי גילה ענין והנושא יעלה לשידור בתוכנית היום יום ב’ 4/2.

 

רק אקדים ואספר שביום ב’ השבוע פנו ממערכת ההפקה של תוכנית הרדיו של רזי ברקאי וביקשו לשוחח עם כותבת הדברים הקשים כפי שתראו בהמשך.

מזו תקופה ארוכה שאני ועמיתי ביתר המקומונים כותבים על מכת הפריצות האוחזת את מודיעין. מכבים, רעות, בוכמן וקייזר, אלו הן השכונות המככבות בראש רשימת האזורים הנפרצים ודוקא בשעות היום, אבל סבלנות, גם תור האחרים עוד יגיע.

ובדיוק כשסיימתי לשמוע עוד דוברות על שוהים בלתי חוקיים ועל המחסומים בלילה, נופל לי מייל של אחת מתושבות העיר, מייל  האומר הכל  על התופעה והפעם מ"פי הסוס" ממש ללא מילים יבשות שמכהות את הכעס. והנה תוכן המייל ללא ששיניתי בו מילה וחצי מילה ושמות השולחים שמורים במערכת:

"זה כבר לא סוד. כולם יודעים, חשים ומרגישים את הקלות , קלי-קלות שמצליחים חבורת צעירים להכנס לבתים בצהרי יום, לעשות כזה בלגן, לחפש נשק ומזומן, לצאת, לקחת את השלל ולחזור לבתיהם - בשלום וללא כל נפגעים וחללים בדרך! באור יום!!!

הכי משגע אותי , הכי משגע אותי, כשאני מספרת באיזה "סרט" אני חיה מאז פרצו לנו את הבית, אני נתקלת בתגובות: "אצלי זה קרה שבוע שעבר". "אצל אמא שלי עקרו את הסורגים לפני חודש" "אצל חמותי הרסו את המעקה בסלון..." אצל אצל אצל אצל....מה זה אומר? מה זה אומר הקלות הזו? מה זה?

ריבון העולמים - עיר כזו, המלאה באנשי בטחון, אנשי צבא, אנשי ממשלה, אנשי חברה, אנשי אקדמיה, אנשי הספר ואנשי העם - איך איך איך עוברים לסדר יום???? איך עוד לא הבערנו צמיגים ברחובות? איך? השכל הקטן שלי לא מצליח לעכל את זה!!!

אם זה היה קורה באחד מהבסיסים של אחד מהמפקדי בסיסים שגר כאן - מיד מיד מיד היו מעמידים לדין את ה-ש"ג, המפקד תורן, מפקד היחידה.....מצ"ח...אין מצב שהיו עוברים לסדר יום. אין מצב! סוגרים את הבסיס ברב בריח מכל הכיוונים.

אז מאין מגיעה השאננות הזו בעיר הזאת?

אני שוב חוזרת ומדגישה - חברים יקרים! אנחנו נמצאים "שעה אחת קודם". חס וחלילה, חס וחלילה, אם אחד מהילדים שלכם יפתיע את הפורצים בשעת מעשה....זה יהיה מאוחר מדי. זה יהיה כבר מעבר לשאננות. זה יהיה אחרת.

אני שואלת - למה להגיע לזה?

אני פונה אליך המפכ"ל, אליך ראש העיר, אליכם אנשי רובע מכבים רעות, ואליכם תושבים יקרים - אנחנו חייבים לעשות מעשה! כן, אנחנו, אלא מי? מי ישמור על הבית שלכם אם לא אתם!

קומו, קומו ועשו מעשה! יש כאן אנשים שבטוח יכולים להגות רעיונות מוצלחים.- ואף מילה על "אין תקציב" - אין דבר כזה "אין תקציב" כשמדובר בשלום ובטחון המשפחה והדיירים. אין דבר כזה! אפשר שנה שלימה - לא לנטוע ולא לשתול, לא לצייר ולא לחזק, לא ולא ולא...אבל, כן וכן וכן וכן - להגביר סיורים, מצלמות, מחסומים גם בגדרות בין היישובים...אנחנו משלמים על כך כל חודשיים שנים שנים שנים - אין דבר כזה- "אין תקציב!".

ב-2 מקרים, הפורצים דפקו על הדלת, היה מישהו בבית שניהל אתם שיחה מעבר לדלת הסגורה. הם שאלו על מישהו שגר שם, ומיד אמרו - התבלבלנו ברחוב.  ולהמשך ימים שקטים ורגועים, זו הסיבה שבחרנו לגור כאן. לשקט, שלווה ומנוחה. שבת שלום.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות