חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

עבור מי רלבנטי קורס חשבונאות בלימודי שוק ההון?

 

עבור אנשים רבים קורסים מקצועיים הנושאים שמות ותארים כמו ”קורס חשבונאות” או ”קורס ביטוח” נשמעים כמו מסלולי לימודים אשר רלבנטיים אך ורק עבור מי שמעוניין להתמקצע בתחום מסוים זה, במקרה של הדוגמאות הללו – להפוך לרואה חשבון או לסוכן ביטוח.

 

עבור אנשים רבים קורסים מקצועיים הנושאים שמות ותארים כמו "קורס חשבונאות" או "קורס ביטוח" נשמעים כמו מסלולי לימודים אשר רלבנטיים אך ורק עבור מי שמעוניין להתמקצע בתחום מסוים זה, במקרה של הדוגמאות הללו – להפוך לרואה חשבון או לסוכן ביטוח. בעוד קורסים אלו אכן מהווים חלק ממסלולי הלימודים הכללים המאפשרים לרכוש מקצועות אלו באופן רשמי ומקיף, בפועל מדובר בקורסים אשר רלבנטיים עבור מספר רב של אנשים, ביניהם גם רבים אשר אינם מעוניינים לרכוש את המקצוע הרחב כולו.

במקרה של הדוגמה הראשונה שהבאנו, של קורס בסיסי מעולם החשבונאות, מדובר בחומר לימודי חשוב אשר רלבנטי להרבה מאוד אנשים, גם כאלו ללא שום כוונה לעסוק במקצוע כמו ראיית חשבון.

רלבנטי עבור כל סוחר בשוק ההון, סוכן ביטוח או בעל עסק עצמאי

קורס ביסודות החשבונאות הוא דוגמה טובה לכך שמקצוע מסוים יכול לעמוד בבסיס תחומי עיסוק רבים, ולהיות רלבנטי עבור קשת רחבה של אנשים.

מה כולל, אם כן, קורס חשבונאות כפי שהוא מועבר במסגרת לימודי שוק ההון? הכוונה היא לבתי ספר מקצועיים הכוללים מספר מסלולי לימודים שונים כהכנה והסמכה לעיסוק במגוון מקצועות בשוק ההון. ובכן, קורס יסודי זה כולל היכרות מעמיקה וטובה עם הבסיס של תחום החשבונאות, אשר רלבנטי בפני עצמו לכל מי שמעוניין לעסוק בכספים בצורה זו או אחרת, ולהיות מעורב בניהולו של עסק או ארגון כלשהו. על מנת להקים עסק קטן, להתקדם לעמדה ניהולית בעסק בינוני או גדול ואפילו על מנת להיות לתרום לפעילות של עמותה או מוסד כלשהו ללא כוונת רווח, נדרש ידע בסיסי בעולם החשבונאות – היכרות של המושגים העיקריים, הבנה של האופן בו מתנהלים ספרי חשבונות של עסקים וארגונים וכו’. מידע זה אינו טריוויאלי – אופן הניהול והתכנון הכספי של ארגון כלשהו, גם העסק הקטן והפשוט ביותר לניהול, כולל אינספור פרטים שכדאי להכיר, כלים שונים בהם כדאי להשתמש ועקרונות שונים שמפשטים והופכים את הניהול לפשוט יותר, ובעל סיכויי הצלחה גבוהים יותר.

לכן קורס בסיסי בחשבונאות רלבנטי לא רק למי שמעוניין לבחון את האופציה להמשך לימודים לראיית חשבון, אלא גם עבור כל יזם המעוניין להקים עסק קטן, לכל מי שעובד בחברה כלשהי ומעוניין להתחיל לקחת על עצמו גפם תפקידים ניהוליים וכאלו הנוגעים לכספים, לכל סוכן ביטוח או יועץ משכנתאות, אנשים המעוניינים להתמחות בעולם הפנסיה או לסחור בשוק ההון באופן עצמאי לחלוטין.

במקרה של מקצועות רבים מדובר בדרישת קדם רשמית – על מנת להיות סוכן ביטוח, משווק קרנות פנסיה או ברוקר בחברת השקעות, יש לעבור מבחנים רשמיים מטעם משרד האוצר והרשות לניירות ערך. אחד ממבחנים אלו הוא בחשבונאות, וקורס חשבונאות בסיסי בנוי בעיקרו על מנת לסייע לתלמידים לעבור מבחן זה ביתר הצלחה. מעבר לצורך הרשמי במעבר של הבחינה, קיים גם צורך מהותי להבין את החומר המועבר בקורס זה בצורה טובה, על מנת להצליח להתפתח בתחומי העיסוק הרלבנטיים אותם הזכרנו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות