חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

משחק הכדורסל המיוחד של עירוני ב’

 

בשבוע שעבר התכנסו תלמידי שכבה ט’ של תיכון עירוני ב’ ע"ש יצחק רבין באולם הספורט, שם הם זכו לפגוש בספורטאים מיוחדים השייכים לעמותה "ידע זה כוח", עמותה של ספורטאים נכים.

 

בשבוע שעבר התכנסו תלמידי שכבה ט’ של תיכון עירוני ב’ ע"ש יצחק רבין באולם הספורט, שם הם זכו לפגוש בספורטאים מיוחדים השייכים לעמותה "ידע זה כוח", עמותה של ספורטאים נכים. כל אחד מהאורחים שהגיעו לתיכון עירוני ב’ הוא ספורטאי (חלקם אפילו ספורטאים אולימפיים) בתחום שונה ולכל אחד מהם סיפור חיים שונה.

תחילה נחשפו הילדים לשני סוגי ספורט נכים - כדורסל נכים, ומשחק כדור של שחקנים עיוורים. השחקנים הנכים הציגו את עצמם והסבירו את חוקי המשחק המיוחדים למשחק על כסא גלגלים, והציגו את המבנה המיוחד של כסא הגלגלים. הספורטאים הזמינו את התלמידים לשחק נגדם, שכבה ט’ צפתה כיצד נבחרות הבנים והבנות מתמודדות עם שחקני הכדורסל על כסאות הגלגלים, המשחק היה מרתק והתלמידים עודדו את שני הצדדים.

השחקנים הנכים הציגו שליטה מלאה בכדור ובקליעות לסל והרשימו את כולם ביכולותיהם. בהמשך הזמינו את תלמידי השכבה להתנסות בנסיעה על כסאות הגלגלים וקיימו מספר תחרויות. לאחר מכן הספורטאים חשפו את סיפורם האישי ובכך הדגימו לתלמידים נחישות והתגברות על מכשולים. לסיום התקיימה שיחת סיכום בא עלו המסרים של קבלת השונה, אחריות חברתית , אזרחות טובה , סבלנות וסובלנות והיכולת להתגבר על מכשולים. בשיחות הכיתתיות לאחר הפעילות סיפרו התלמידים כמה התרשמו מכוח הרצון והיכולת של הספורטאים.

אחת התלמידות ציינה שאחרי שרואים את הספורטאים הללו, הצרות הקטנות של היום יום מתגמדות ומקבלות פרופורציות אחרות: "הספורטאים הוכיחו לנו שאין דבר העומד בפני הרצון".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות