חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

כדורסל. 39 המדרגות: לא רק אצל היצ’קוק...

 

מחזור שביעי בליגה הארצית לנשים התרחש ובא לו, ובמסגרתו, ארחה קבוצת עוצמה מודיעין, את קבוצת מכבי רחובות- טופז.

 

רחובות הציגה בשורותיה את אינה בוטנקו - שחקנית נבחרת אוקראינה לשעבר, בעלת רזומה מרשים בליגת העל המקומית ואת ילנה אוסדצ’י הגבוהה.

ובמודיעין? אחרי שבמשחקים האחרונים, התרגלנו ללוקסוס הזה של סגל בן שש שחקניות, הרי שהפעם, בשל סיבות מצערות כאלו ואחרות, מודיעין התייצבה למשחק עם חמש שחקניות בלבד - רעות פוגל שיינגוורטן, נוב קופרשטיין, יעל ביטן, קרן יקר ונטע ישראלי. מה שאומר שהמאמן יאיר פרסטמן, היה בבדידות מזהרת על הספסל....

רבע ראשון-מודיעין פתחה בחמישייה... (אני סומך על הקוראים והקוראות שימלאו את השמות בעצמם...) ומתחילת המשחק, היה ברור שדמות המפתח תהיה אינה בוטנקו. אוסדצ’י הגבוהה, סידרה לה חסימות בהתקפה, תוך כדי שימוש באמצעים חוקיים יותר או פחות, וכתוצאה מכך - בוטנקו קיבלה זמן רב להכין את הרגליים, לסדר את הידיים (אפילו לשתות כוס קפה חם) ואז לזרוק מטווחים בלתי חוקיים. כאשר שחקניות מודיעין הצליחו במשימה הכמעט בלתי אפשרית לצאת אליה - נותרה לפחות שחקנית אחת פנויה, מה שהקשה עוד יותר את החיים על שחקניות מודיעין.

בהגנה, רחובות שמרה 2 - 3, כאשר בוטנקו ואוסדצ’י מייצרות מטרייה אווירית מתחת לסל, מה שגרם לשחקניות מודיעין לזרוק כמעט רק מטווח השלוש.

בוטנקו צברה 10 נק’ כבר ברבע הראשון ורחובות סיימה אותו ביתרון 6-14.

רבע שני-הרבע השני, היה הרבע הטוב של מודיעין במשחק. בהגנה - הקבוצה הצליחה לעצור את בוטנקו, מה שאפשר לחברותיה לצבור נקודות ואילו בהתקפה - כל השחקניות היו מעורבות וקלעו נקודות. הרבע עצמו הסתיים ב 14-15 למודיעין, מה שאומר שרחובות ירדה להפסקה ביתרון 21-28.

רבע שלישי - דומה מאוד לרבע הראשון. בוטנקו קלעה 7 מתוך ה 11 של קבוצתה והפער הגיע ל 10 נקודות, לאחר שלושה רבעים - 29-39 לרחובות.

רבע רביעי-מודיעין הגיעה לשבע שלשות במצטבר, ורעות, יעל ונטע צברו נקודות גם בתוך הצבע ובוטנקו? היא המשיכה בשלה וקלעה 6 מתוך ה 12 של רחובות ובסיום ניצחון למכבי רחובות 39-51 על עוצמה מודיעין.

קלעו למודיעין - יעל ביטן ונטע ישראלי - 10 נק’ כולל שתי שלשות כל אחת, רעות פוגל שיינגוורטן, - 10 נק’ ללא אף שלשה, נוב קופרשטיין 6 נק’ - כולל.. נכון, שתי שלשות וקרן יקר, שהוסיפה עוד שלשה לאוסף.

הרבתה לקלוע לרחובות- אינה בוטנקו עם 27 נק’ וחמש שלשות.

יאיר פרסטמן, בסיכום קצר ולעניין: "בכלים שלנו, אנחנו עושים מעל ומעבר".

תעודות שליש: שליש עונה עברה לה וניתן לזהות שלושה חלקים שווים בגודלם בטבלה:

המאושרות- קיימים ארבעה מחוזות בליגה הארצית ובשל הרחבת הליגה הלאומית בעונה הבאה, ישנן 6 עולות מהארצית. אלופת המחוז תעלה אוטומטית ואילו הסגניות, יאבקו בפלייאוף ושתיים מהן תעלנה גם הן. מכבי גדרה מוליכה את הטבלה בלי הפסד, הפועל ירושלים - שמתמחה בהשגת ניצחונות טכניים על יריבותיה (שניים בששת המחזורים הראשונים) גברה במחזור האחרון בקרב צמרת על מכבי באר שבע ויש לה הפסד בודד, באר שבע ומכבי מכבים - רעות, צברו שני הפסדים עד כה. במחזור הבא - ירושלים מול מכבים רעות במפגש צמרת.

אגב - אם קבוצה שצברה שלושה הפסדים טכניים באותה עונה - יורדת ליגה באופן אוטומטי, מה זה אומר לגבי קבוצה שצברה שלושה ניצחונות טכניים באותה עונה?

הטבחיות- או, קבוצות השבוע שבוע. גם כאן, מדובר בארבע קבוצות, שפעם מנצחות ופעם מפסידות, או להפך ובמאזנן ארבעה ניצחונות ושלושה הפסדים, או להפך. יבנה, רחובות, אס"א ירושלים וורשה ויד מרדכי. וכפי שזה מסתמן, הן תוכלנה להעביר את המשך העונה ברגוע.

Les Misérables- ארבע הקבוצות, שמהן ככל הנראה, יקבעו היורדות לליגה א’. שלוש קבוצות עם שמונה נקודות - עוצמה מודיעין, אס"א באר שבע ומטה יהודה, ובאר טוביה- עם שבע נקודות.

שני אגבים- שתיים מהקבוצות בחלק זה של הליגה (מודיעין ובאר טוביה) סוחבות איתן הפסד טכני - וכיוון שהוא לא מעניק נקודות, שהרי שהוא מקזז למעשה ניצחון אחד ממאזנן.

מטה יהודה - מדובר בקבוצה שהיא אלופת המחוז שלנו בשנים האחרונות ולא ברור מה היא עושה בחלקים הללו של הליגה. הקוראת טל פיצ’ון, מוזמנת להאיר את עינינו בנושא זה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות