חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נדחה! נתיב הנחיתה שהוצע ע”י עיריית מודיעין

 

היום ד’, תתבצע טיסת בדיקה בנתיבי הנחיתה שמעל מודיעין. כך מדווח אתמול אחה"צ "כלכליסט". למעשה, מהדברים עולה כי הפור נפל. הצעת הנתיב של עיריית מודיעין-נדחתה! עתה לא נותר אלא לקבוע את הנתיב הפחות מרעיש, ומאידך-היותר נוח לרת"א. הכינו את אטמי האזניים!

 

רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת) צפויות לערוך היום, ד’, טיסת בדיקה של נתיב הנחיתה מעל העיר מודיעין. זאת, כדי לבדוק שתי אפשרויות נחיתה באמצעות מערכת LDA מטרת הטיסה היא לבחור נתיב נחיתה שיהיה מוסכם גם על תושבי מודיעין. החלופה שהציעה עיריית מודיעין-נדחתה!

כזכור, בעקבות המידע שהתפרסם ערב הבחירות לפני כחצי שנה, נחשף ציבור תושבי מודיעין לתכנית הנחתת טיסות בנתב"ג מעל שמי העיר בגובה נמוך. הנושא עורר סערה ציבורית וגוף בשם "שמיים נקיים" קם להיאבק בתכנית, בשיתוף פעולה מלא עם עיריית מודיעין.

מומחה שהביאה עיריית מודיעין הציע חלופת נחיתה שאינה עוברת מעל השטחים הבנויים של העיר, אלא מעל איזור התעשייה והתעסוקה. כעת מתברר כי חלופה זו נדחתה ע"י רש"ת ורת"א. הטיסה היום ד’, תתבצע במטוס שחכרה רש"ת מאל על, וכפי הנראה ייטלו בה חלק מנהל רת"א, גיורא רום, וסמנכ"ל מבצעים ברש"ת, אודי בר עוז. מנכ"ל רש"ת, קובי מור, יבחן את הנושא מהקרקע. הטיסה תימשך כשעתיים, במהלכן יבדוק הצוות במשך כ-6 פעמים שתי אפשרויות נחיתה פוטנציאליות. נזכיר כי שתי החלופות שנבדקו עד כה, וככל הנראה הן אלו שייבדקו בטיסה האמורה, חולפות האחת מעל מרכז העיר מודיעין והשנייה מעל מכבים-רעות ושכונת מליבו. בכל אחת מהאפשרויות יהיו מי שיסבלו מהן, השאלה היחידה היא היכן ומי יסבלו פחות.....

כאמור, עפ"י הדיווח ב"כלכליסט", לדברי גורם בענף התעופה, אפשרות נחיתה נוספת, שלישית, שהוצעה על ידי מומחה מטעם עיריית מודיעין - נפסלה. גורם בעיריית מודיעין אמר בנושא זה: "עצם העובדה שעדיין בוחנים את הנושא, מראה שהחלופות שהעירייה הציעה נלקחו בחשבון". לאחר בחינת תוצאות טיסת הבדיקה יהיה על מנהל רת"א לבחור את הנתיב הסופי".

עוד מזכירים ב"כלכליסט" את דברי גיורא רום לפני כשנה, בנושא ההתנגדות במודיעין לנתיב הנחיתה: "נציגי מודיעין היו אצלי והבהרתי להם שעל רעש המטוסים אני מוכן לדון, אבל לא על בטיחות. הם לא מבינים בזה. אין שום בעיית בטיחות, ואף אחד לא הולך להתרסק להם על הבית, כמו שאף אחד לא מתרסק על הבתים בחולון, בגבעתיים ובתל אביב. רת"א, בתיאום מלא עם רש"ת, עושות כל שביכולתן כדי למצוא את תהליך נחיתת המכשירים ממזרח הבטוח ביותר, שיסב את האי־נוחות המזערית לתושבי מודיעין".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות