חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פנייה לראש העיר: ”לענות בתוך 48 שעות לפניות תושבים”

 

איציק גרפל, תושב העיר ורעיונאי פורה ומוכשר, מבקש מראש העיר בפניה אישית, לקבוע סטנדרטים מחייבים במענה של פקידי העירייה לציבור. ו...לא, לא לתשובה הזו הוא ייחל...

 

 חבר ועדות התחבורה והתרבות העירוניות ופעיל הציבור איציק גרפל פנה השבוע לראש העיר וביקשו לשקול להוציא חוזר למנהלי מחלקות ונושאי תפקידים בעירייה לפיו עליהם לענות בתוך 48 שעות מענה ראשוני ורציני לתושבים הפונים אליהם. לפי גרפל מניסיונו האישי ומשיחות עם תושבים רבים שדיברו עימו בנושא בשנה האחרונה, עולה כי נושאי תפקידים בעירייה מתעלמים לא אחת מפניות אליהם (הנעשות באמצעות אתר העירייה) ובמקרה הטוב עונים אולם בשיהוי ניכר.

גרפל: "ראש העיר חיים ביבס, דיבר על מהפכה בתודעת השירות של התושבים בתחילת הקדנציה שלו, ועושה לשמחתי ולשמחת התושבים צעדים רבים כדי לבסס את ההבטחה הזו. למרבה הצער מסיבות כאלה ואחרות, שאינן צריכות לעניין אף תושב או "אף "לקוח", לפי התפישה השירותית היחידה שרלבנטית כיום לגוף נותן שירות, מר ביבס לעיתים בודד במערכה הזאת ולא אחת מנהלי מחלקות שלו וגם מחזיקי תפקידים בכירים בעירייה, שאיני רוצה לנקוב בשמם, אינם ממהרים לענות ולו בצורה הבסיסית ביותר לפניות באמצעות המייל.

בלי להיכנס לקטע שיפוטי ולקבוע אם מדובר בזילזול או לא, אני חושב שיש לשדרג צעד אחד קדימה את תודעת השירות בעירייה ולחייב נושאי תפקידים ומקבלי שכר להתייחס בתוך שני ימי עבודה לפניות תושבים - ולו באופן בסיסי. כמובן שבאמרי בסיסי איני מתכוון לתשובה רובוטית בנוסח ’קיבלנו את פנייתך המבורכת, ונתייחס אליה בעתיד..."

גרפל כאמור מבקש לא לנקוב בשמות של נושאי תפקידים שהוא ותושבים מתלוננים אחרים, דירגו בראש מצעד "המתעלמים" הפרטי שלהם, הוא כן מבקש לציין לטובה את סגן ראש העיר חנן ברנשטיין "שהפניות אליו במייל תמיד נענות תוך זמן קצר ובצורה רצינית".

גרפל: "פנייה באמצעות הדואר האלקטרוני, רצינית ומהותית, לא קנטרנית וקטנונית, חוסכת זמן לשני הצדדים הן לתושב הפונה והן למשרת הציבור. לצערי גורמים כאלה ואחרים בעירייה - ואני ממש לא מדבר על מנהלת המחלקה לפניות הציבור שעושה עבודתה נאמנה - מרום מעמדם שוכחים שבראש ובראשונה הם משרתי ציבור ולכן הם רואים, לעיתים, בפניות שנעשות באמצעות הדוא"ל טרחה ושירות שאינו מחייב אותם. ראש העיר חייב לטעמי לקבוע מסמרות בעניין הזה ולשפר עוד יותר את המחויבות של בעלי תפקידים לתושבים".

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה כי: "העירייה מודה לתושב על הצעתו לייעול, והיא תישקל במסגרת תוכנית אמנת השירות העירונית".

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות