חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

סוף עידן התמימות

 

הורים ברעות התארגנו לעצור את הוונדליזם במרכז המסחרי. התפוצצות בועת התמימות התרחשה כשקיבלו את תמונות ילדיהם מבצעים הרס וונדליזם במרכז. בסוף השבוע החל המבצע: נותנים את הלב לרעות – מונעים את האלימות

 

מה תהיה תגובתו הצפויה של הורה שיקבל בוקר בהיר טלפון מהמשטרה ויתבקש להגיע לתחנה המקומית? חוויה כזו בדיוק חוו מספר הורים מרעות. בוקר בהיר אחד במהלך החודש האחרון, צילצל הטלפון בביתם ובצד השני היה השוטר התורן בתחנה: "אתם מתבקשים להגיע לתחנה" היתה הפניה הלקונית. "אתם גם בטח יודעים למה אנחנו קוראים לכם", המשיך השוטר.

רק מה לעשות, להורה המבוהל בצד השני של הקו לא היה מושג ירוק למה הוא מזומן לתחנה. הייתכן שרכבו היה מעורב בתאונת פגע וברח? הוא אינו זוכר ארוע שכזה, והילדים, עדיין קטנים מדי מלנהוג. גם את המסיבה הרועשת האחרונה הוא עשה לפני יותר מחצי שנה, וזה אחרי שעשה סיבוב התנצלות מקדים בכל השכונה. אז מה רוצים ממנו, זו בטח טעות.

הגילוי הכואב
לתחנת המשטרה נכנסים ההורים מודאגים. "ילדכם היה מעורב בהשתוללות אלימה של ונדליזם במרכז המסחרי שברעות", בישרה להורים חוקרת הנוער.

"הילד שלי? ונדליזם? מישהו בוודאי המציא כאן סיפור", עוברת בראשם המחשבה הראשונה. "זה לא יתכן. הילד הטוב שלי, לא מסוגל לעשות דבר כזה. הוא הרי מפחד מהעכביש בפינה של השירותים. אז ונדליזם?! נו באמת".

רק מה החוקרת כבר מכירה את ההכחשה האוטומטית הזו ומוסיפה: "יש לנו צילום שלהם בזמן ביצוע ההשחתה במרכז המסחרי". אפילו מול טיעון שכזה, ממשיך ההורה הממוצע להיות ספקן: "אני לא מאמין. תראו לי את הצילום", הוא מבקש ומקבל.

עכשיו כשהכל מתפוצץ בפנים. מה עושים?
את החוויה הזו עברה קבוצת ההורים מרעות שזומנו למשטרה וראו את ההוכחות שילדיהם ביצעו את מעשי הוונדליזם וההשחתה. ההורים החליטו למנף את המצב, במקום לעסוק בהלקאה עצמית, והתחייבו במשטרה להרים מיזם ציבורי חברתי שיטפל בבעייה מהשורש.

תחת הסיסמא ’נותנים את הלב לרעות – מונעים את האלימות’, יצאו בסוף השבוע האחרון ההורים למערכה הציבורית. לדבריהם מדובר "ביוזמה לשינוי האוירה במרכז המסחרי ולמניעת אלימות".

למעשה מדובר בהתארגנות הורים ברעות שנבהלו מהאמת שטפחה על פניהם. במסגרת הפעילות מחתימים ההורים את התושבים להתנדב למבצע למיגור האלימות. הפעילות תכלול עבודה קהילתית בשילוב בני הנוער, פעילות של אכיפה, נוכחות פיזית בשטח וקריאה להורים להיות מעורבים יותר בפעילות בניהם ובנותיהם. היוזמה נתמכת ומתואמת עם הנהלת המרכז המסחרי ברעות, עיריית מודיעין והנהלת חטיבת הביניים ביישוב.

המשטרה תתרום את חלקה באמצעות השיטור הקהילתי ופעילות המשמר האזרחי. ולא פחות חשוב, הילדים, הם חלק אינטגראלי במיזם.

מי שמעוניין להצטרף למיזם נא להתקשר:
רם: 057-8150-114 מוקי: 050-6204-244 לימור: 050-7900-364 יובל: 052-2495-193

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות