חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תושבי מודיעין מכבים רעות התייחדו עם זיכרון השואה והגבורה

 

בעיר חיים 796 ניצולי וניצולות שואה אותם ביקרו בבתיהם, בני נוער ומתנדבים רבים.

 

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה (5.5.24) היה מרובה באירועים מקומיים, להתייחדות עם הזיכרון, מחוות לשורדי השואה הגרים בעיר ותערוכות ייחודיות להנצחת ההיסטוריה של העם היהודי.

כמה שעות לפני תחילתם של הטקסים העירוניים, ביקרו עשרות בני נוער מתנדבים, נציגים מאגף שירותים חברתיים ומחלקת הקליטה וכן, מתנדבים מעמותות "אימהות עם מהות" ו-"עוצמה מודיעין" בבתי ניצולי השואה החיים בעיר. נכון להיום, חיים 796 ניצולים וניצולות, אשר התרגשו מהמחווה במסגרתה העניקו המתנדבים מכתבים אישיים שכתבו תלמידים לשורדים, פרח ומכתב הוקרה מהעירייה. עוד באותו יום, יצאו 20 ניצולי שואה מטעם מועדון "קפה אירופה" לסיוע בהתנדבות של אריזת מנות קרב עבור חיילי צה"ל. תזכורת מרגשת לעוצמתם של הניצולים לתרום למדינה ולצה"ל, על אף התופת שעברו, אשר העניקה להם חוויה מלאת משמעות.

באמפי עירוני ב’ התקיים הטקס העירוני בהשתתפות ראש העיר חיים ביבס. תלמידי עירוני א’ הציגו קטעי קריאה ושירה. במקביל, התקיים טקס עירוני גם בתיכון מו"ר בהשתתפות תלמידי התיכון. בתום הטקסים, התקיים מפגש "זיכרון בסלון" במוזיאון מורשת החשמונאים אשר עסק בסיפורם של יתומי השואה בפולין. בנוסף, הוקרן בהיכל התרבות, הסרט "נפש אחת". דרמה מרגשת המבוססת על סיפור אמיתי שנחשף רק לפני מספר שנים, על בנקאי בריטי צעיר בשם ניקולס ווינטון, אשר מגיע לפראג ונחשף למצבם הקשה של הפליטים היהודים, המנסים לברוח מהשלטון הנאצי. למרות שלא היה יהודי בעצמו, מחליט ניקולס להקדיש את עצמו למשימה להצילם.

עוד במסגרת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, התקיים לראשונה "אנימקס זיכרון" – אירועי אנימציה וקומיקס. בבית יד לבנים התקיים מפגש אמן עם הקומיקסאי גלעד סליקטר, שדיבר על עיבוד זיכרון השואה דרך קומיקס ביצירתו, לאחר שנפגש עם האחים ניקו ורולף קאמפ, שהוסתרו במהלך המלחמה ב-13 מקומות שונים. את המפגש עיבד לקומיקס שזכה בפרסים רבים. ביום שני 6.5, התקיים בבית יד לבנים אירוע ענפים שבורים וקשרים ענפים. הקרנת מקבץ סרטי אנימציה ישראליים פרי יצירתם של בני הדור השלישי לשואה בנגיעה ישירה בזיכרון, ובמחשבות של זהות והזדהות. בנוסף ב-6.5, נערך אירוע מחווה לחבורת שורדי שואה – יוסף טומי לפיד, אפרים קישון, דוש, זאב ושמוליק כ"ץ. סיפורם של החמישה, יוצאי הונגריה ושורדי שואה, שהפכו במרוצת השנים להומור-סאטיריקנים בכירים ובעלי השפעה גדולה על התרבות והתקשורת בישראל.

בספרייה הציבורית ע"ש משה שכטר, התקיימה לראשונה תערוכה ייחודית בה הוצגו כ-300 גלויות ששלחו בני משפחת חוצן ממחנה טרזינשטאט לברלין. למחרת, עלתה תערוכה נוספת בספרייה, המהווה חלק מפרויקט חפצים מטעם "יד ושם", בו מוצגים חפצים אישיים של ילדים שהתגלו מתקופת השואה.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות