חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

תצא בחוץ!

 

השכרתם דירה והשוכר התנחל בה? שר המשפטים אישר השבוע תקנת הליך מזורז לפינוי שוכרים המסרבים להתפנות

 

שר המשפטים, דניאל פרידמן, חתם ביום ג’ על שינוי בתקנות שיאפשר הליך מזורז לפינוי שוכרי דירות המסרבים לפנות את הדירה. המסלול מזרז את הדיון בתביעות הפינוי, בין היתר בכך שבמסגרתו לא ניתן לתבוע סעדים נוספים מעבר לפינוי (כמו דרישה לפיצוי כספי). צעדים שמשמעותם הארכת הדיון המשפטי.

עוד נכתב במבוא לתקנה החדשה כי, הצורך בתיקון נולד נוכח "תופעה חברתית קלוקלת", שבה שוכרי דירות נמנעים מלפנות דירות במועד ומכתיבים לבעל הנכס את המועד בו יתפנו ממנו, אם בכלל. זאת, תוך שהם מנצלים את החוק האוסר עשיית דין עצמית מטעם בעלי הנכסים, ושתוצאתו המשך החזקתם בנכס והקפאת המצב העובדתי לנוחיותם".

עד כה נדרש משכיר להוציא צו מבית משפט כדי לפנות שוכר המסרב לפנות את הנכס, למרות שאינו זכאי עוד להחזיק בו, משום שהסכם השכירות פקע או הופר. משמעות הדבר היא ניהול הליך משפטי מלא. בדר"כ מתווסף לכך גם דיון בתחום פיצוי כספי.

מדובר בהליך שעלותו עשוייה להגיע לעשרות אלפי שקלים עבור התובע ואורכו משתנה בין שנה לשנה וחצי, במקרה הטוב. במסלול המזורז יוכל המשכיר לתבוע רק פינוי, והוא יוכל לתבוע בהליך נפרד פיצוי או סעד אחר, מבלי שיהא זקוק לרשות מבית המשפט.

כ-2,000 תביעות מסוג זה מוגשות מדי שנה בארץ. גם במודיעין, בה קיים שוק ער של דירות להשכרה, ידוע על כ-10 מקרים כאלה, הנמצאים בהתדיינות משפטית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות