חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

’’קשורים’’ סיפור משייטת 13- במעוז המכבים

 

ביום א’, ערב יום הזכרון,יוקרן במעוז המכבים הסרט "קשורים". זהו מפעל הנצחה לנופלי מחזור י"ב בשייטת 13. בתום ההקרנה יערך דיון בדילמות שעולות מהסרט. תלמידים, נוער וחיילים הם קהל היעד העיקרי. חברי העמותה, מפיקי הסרט, ישמחו לראות קהל רב

 

ביום ראשון הקרוב (22.4), ערב יום הזכרון לחללי צה"ל, בשעה 21.30, יוקרן בבית הספר "מעוז המכבים" הסרט "קשורים", סיפורם של לוחמי שייטת 13 ממחזור י"ב שנהרגו בתאונות אימונים. הסרט הופק ויצא לאור בשנת 2002, על ידי חבריהם שהקימו לשם כך עמותה.

ההוצאה לאור של הסרט ארכה כ-4 שנים. שמו של הסרט לקוח מנוהל צלילה המקובל בשייטת 13, בו הצלילה מתבצעת בזוגות, כאשר שני הצוללים קשורים זה לזה בחבל לשם שמירה הדדית. הסרט שנועד להנציח את חבריהם של בני המחזור, עמי שריג ואורלי ארצי ז"ל שנהרגו במהלך אימוני היחידה.

הקרנתו מידיי שנה, היא מיזם הנצחה וחינוך כתרומה לקהילה. הסרט מוקרן בכל רחבי הארץ ומכוון במיוחד לחיילים, קצינים ולדור ההמשך, בהם שמיניסטים וקהל רחב אחר.

בלילה קר ושחור, בדצמבר 1974צללו יוני ואורלי כשהם מחוברים זה לזה בחבל, עפ"י הנהלים, במימי מפרץ חיפה. יוני עלה לבדו אל פני המים. גופתו של אורלי נמשתה מאוחר יותר ללא רוח חיים. זהו הפתיח לסרט. מכאן מתפתחים הדברים לכיוונים שונים: מה קורה עם יוני?, כיצד מתחברים חבריו של אורלי לאימו, וכיצד שכול, נאמנות כפי שהיתה לפחות פעם, וחברות, מתחברים זה לזה. ובמקביל, שאלות ודילמות שצצות בתחום קדושת החיים, ערכי יסוד וחינוך בצה"ל, דבקות במשימה ועוד.

בתום ההקרנה יערך דיון מנוהל העוסק בדילמות שעולות מהסרט.

אימו של אורלי ז"ל מתה ב-22 בינואר 2003, מיד לאחר שהספיקה לראות את הגרסה הסופית של הסרט.

מפיקיו וחברי עמותת "י"ב-24" ישמחו לראות קהל רב שיגיע וישתתף בדרך ההנצחה הזו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות