חיפוש

 

 
פורום המומחים mcity
facebook שתף את פורום המומחים בפייסבוק   whatsapp

 

נושא ההודעה
שואל
מה לעשות במידה ויש קושי בזכירה של צלילים?
אריקה

מה לעשות במידה ויש קושי בזכירה של צלילים?

בתי בת 6, במשחקים של פירוק מילה לצלילים היא משמיטה חלק מהצלילים במילים, בעיקר אם הן ארוכות. למשל במילה פלפל היא יכולה לשמוע את הפ והל הסופית ולדלג על האמצע. האם זה נחשב לתקין או חריג ומדוע זה קורה?מקשיי זיכרון או ממשהו אחר ומה עלינו לעשות כדאי שהדבר לא יעיב על הקריאה?
מה לעשות במידה ויש קושי ...
הרחב

שלום אריקה,

הייתי מנסה לסייע לבתך על ידי תכלול רב חושי.

למשל :

ליצור תבניות מצוירות של הצלילים ואז להדביק בתוכן מדבקות תוך כדי הגיית המילה באופן מפורק.

או לבנות עם קוביות את חלקי המילה.

לגזור את המילה לחלקי פאזל.

להקליט אותה אומרת את המילה מפורקת

ואז להקשיב ולבנות אותה יחד.

לייצג צלילים עם קוביות (למשל:כל התנועות צבע אחיד ולכל צליל צבע אחר) וכך להרכיב מילה .

 

אלה כמה דוגמאות.

לשאלתך,

במידה וקיים קושי, קשה לנבא את הקשר לרכישת הקריאה,אבל אולי כדאי לאבחן אותה אצל קלינאית המומחית לתחום הקריאה,או אצל מורה להוראה מתקנת.

בברכה אסתי

 

 

 

0528469288

הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

 
 
 
 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות